ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سریال سیمپسون ها واقعا شیوع کرونا را پیش بینی کرده بود؟

کلیپی در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است که نشان می دهد سریال سیمپسون ها شیوع ویروس کرونا را بیش از یک دهه قبل پیش بینی کرده است. این کلیپ که مربوط ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

کلیپی در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است که نشان می دهد سریال سیمپسون ها شیوع ویروس کرونا را بیش از یک دهه قبل پیش بینی کرده است.

این کلیپ که مربوط به یکی از قسمت های سال 1993 است، چندین شخصیت با ابری از بیماری واگیردار را در اطراف سرشان به تصویر می کشد. در یکی از صحنه ها گوینده خبر در مورد شیوع نوعی ویروس خطرناک صحبت کرده و پشت سرش تابلوی «ویروس کرونا» نمایش داده می شود. این شواهد سبب شده اند تا بسیاری از کاربران به سیمپسون ها لقب پیشگو بدهند.

پیشگویی سیمپسون ها از شیوع ویروس کرونا

در بخشی از این ویدیو کارکنانی نمایش داده می شوند که به طور ناگهانی نوعی بیماری به نام «آنفلوانزای اوساکا» را از ژاپن به اسپرینگفیلد (شهر خیالی سیمپسون ها) پست می کنند.

در ادامه گوینده خبر در مورد ویروس کرونا صحبت می کند. البته این قسمت ارتباطی با اپیزود سال 1993 نداشته و از اپیزود دیگری به این کلیپ چسبانده شده است. علاوه بر این روی تابلویی که پشت سر گوینده قرار گرفته عبارت «Apocalypse Meow» نوشته شده نه «ویروس کرونا».

بنابراین با توجه به دستکاری تصویر پشت سر گوینده، رخ دادن این مجرا در ژاپن و آنفلوانزا بودن بیماری کارگران، به نظر نمی رسد پیشگویی سیمپسون ها چندان دقیق باشد.

سال 2016 در یکی از اپیزودهای فصل 11 سریال سیمپسون ها نیز رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ به درستی پیش بینی شده است. بعدها کاربران به یکی از قسمت های فصل دهم این سریال اشاره کردند که در آن کمپانی «فاکس قرن بیستم» به عنوان «زیرمجموعه والت دیزنی» به تصویر کشیده شده است. سال ها بعد دیزنی، کمپانی فاکس قرن بیست و یکم را تصاحب کرد.

علاوه بر سیمپسون ها نویسنده ای آمریکایی به نام «دین کونتز» (Dean Koontz) نیز شیوع ویروس کرونا را در رمان دلهره‌آور سال 1981 خود به نام «چشمان تاریکی» (The Eyes of Darkness) پیش بینی کرده بود. این رمان تخیلی داستان یک آزمایشگاه نظامی در چین را بازگو می کند که در آن ویروس جدیدی به نام «ووهان-400» به عنوان سلاح بیولوژیکی تولید می شود.

البته شباهت ویروس ووهان-400 تنها به محل شیوع ویروس کرونا ختم شده و نویسنده آنرا ویروسی بسیار واگیردار که مغز را تحت تأثیر قرار داده و نرخ مرگ و میرش 100 درصد است، توصیف می کند.

«سیلویا براون» (Sylvia Browne) نویسنده دیگر اهل ایالات متحده نیز در کتاب سال 2008 خود یعنی «پایان روزها» (End of Days) شیوع ویروس کرونا را پیش بینی کرده است. در قسمتی از این کتاب آمده:

«حدود سال 2020 یک بیماری شدید شبیه سینه پهلو در جهان شیوع پیدا می کند. این بیماری ریه ها و نایژه ها را هدف گرفته و تمام روش های درمانی شناخته شده در برابر آن بی تأثیر خواهند بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    یه سری دکترهای ویروس شناسی گفتن این ویروس توی محیط آزمایشگاهی تولید شده نه بعلت خوردن موش و خفاش و حالا هر چی!
    این ویروس قطعاً برای تست کردن ساخته شده و قطعاً ویروس بعدی که احتمالاً چند سال دیگه تولید و عرضه خواهد شد چندین برابر این تلفات خواهد داد.
    هیچ چیزی تصادفی نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی