ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید آیفون 11 در هند به بن بست خورد؛ وابستگی اپل به چین ادامه دارد

اپل در گذشته بسیاری از محصولاتش را در چین مونتاژ و تولید می کرد ولی در چند سال اخیر به منظور کاهش وابستگی به این کشور جنوب شرق آسیا، خطوط تولید را به کشورهای دیگری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اپل در گذشته بسیاری از محصولاتش را در چین مونتاژ و تولید می کرد ولی در چند سال اخیر به منظور کاهش وابستگی به این کشور جنوب شرق آسیا، خطوط تولید را به کشورهای دیگری مثل ویتنام منتقل کرده است. گزارش جدید نشان می دهد برنامه اپل برای تولید آیفون 11 در هند به بن بست خورده و این شرکت همچنان به چین وابسته خواهد بود.

بنابر گزارشات، برخی مدیران اپل قصد داشته‌اند خط تولید حداقل یک محصول را به ویتنام منتقل کنند، اما مدیران رده بالای این شرکت اجازه چنین کاری را نداده‌اند. دلایل مخالفت با این تصمیم، مشکلات نقل مکان کردن به محل جدید و یافتن تأمین کننده که قابلیت همکاری طولانی مدت را داشته باشد، ذکر شده است.

در همین رابط غول فناوری ساکن کوپرتینو قصد داشته آیفون 11 را در هند تولید کند. این تصمیم تغییر بسیار بزرگی در برنامه های اپل محسوب می شود، چرا که برای اولین بار نسل جدید آیفون پرچمدار در کشوری به غیر از چین تولید خواهد شد.

اما اپل درست پیش از راه اندازی خط تولید در هند، از چنین کاری صرف نظر کرده و تمام برنامه هایش در این رابطه را نیز متوقف می کند. بر اساس گزارش یک منبع نزدیک، اپل به خاطر نبود کارگران خبره و همچنین زیرساخت های مورد نیاز این شرکت، از راه اندازی خط تولید در هند منصرف شده است.

به دلایل ذکر شده خط تولید آیفون 11 در چین باقی ماند و شیوع ویروس کرونا که عمدتاً چین را درگیر کرده، تولید این محصول را مختل کرد. اپل همچنان برنامه ای برای انتقال خطوط تولید به کشورهای دیگر ندارد.

تأمین کنندگان قطعه و شرکت های همکار اپل از جمله فاکسکان به خاطر گسترش ویروس کرونا لطمه زیادی دیده اند. کمپانی های خارج از چین از جمله شرکت های مستقر در کره جنوبی که ماژول دوربین آیفون را تأمین می کنند نیز از پیامدهای این ویروس در امان نبوده اند. به همین دلیل اپل تأکید می کند که آیفون فقط به چین وابسته نیست و قطعات آن از تمام دنیا تأمین می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی