ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بوگاتی شیرون Pur Sport معرفی شد؛ سوپر اتومبیلی برای لذت بردن از رانندگی

بوگاتی قصد دارد نسخه ای جدید را به خانواده شیرون اضافه کند. این نسخه حامل پسوند Pur Sport بوده و در آن بیش از هر چیز دیگر بر لذت رانندگی تاکید شده است؛ از این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

بوگاتی قصد دارد نسخه ای جدید را به خانواده شیرون اضافه کند. این نسخه حامل پسوند Pur Sport بوده و در آن بیش از هر چیز دیگر بر لذت رانندگی تاکید شده است؛ از این رو ایرودینامیک و سیستم تعلیق خودرو ارتقا پیدا کرده و به لطف استفاده از مواد سبک تر، وزن آن نسبت به مدل استاندارد اندکی کمتر شده است.

بوگاتی شیرون Pur Sport

از لحاظ ظاهری شیرون Pur Sport را می توان با ورودی های حجیم تر، جلوپنجره نعل اسبی بزرگ تر و اسپلیتر کربنی جدید از نسخه استاندارد تشخیص داد. در نمای عقب هم باله بزرگ 1.9 متری و خروجی های اگزوز تیتانیومی بیضی شکل از ویژگی های شاخص هستند. بوگاتی می گوید این باله نیروی رو به پایین بسیار زیادی ایجاد کرده و خروجی ها نیز علی رغم وزن بسیار کم، مقاومت بالایی در برابر حرارت شدید دارند.

بوگاتی شیرون Pur Sport

برای افزایش پایداری، کمک فنرهای جلوی شیرون Pur Sport به اندازه 65 درصد و کمک فنرهای عقب 33 درصد سفتی بیشتری دارند، همچنین ضربه گیرهای تطبیق پذیر از نوع پرفورمنس انتخاب شده اند.

نسخه جدید از سوپر اتومبیل فرانسوی روی رینگ هایی که ایرودینامیک بهتر و وزن کمتری دارند، حرکت می کند. این رینگ ها به گونه ای طراحی شده اند که باعث تهویه بهتر ترمزها نیز می شوند. تایرهای اختصاصی میشلن Sport Cup 2 R با ابعاد 285/30 R20  در جلو و 355/25 R21 در عقب وظیفه برقراری ارتباط خودرو با زمین را بر عهده دارند.

بوگاتی شیرون Pur Sport

در بخش ترمزگیری بوگاتی به سراغ لنت های تیتانیومی و دیسک های سبک تر رفته است. استفاده از این اجزا در کنار رینگ های آلیاژی مخصوص که در بالا اشاره کردیم، روی هم رفته 19 کیلوگرم از وزن شیرون Pur Sport کاسته است.

بوگاتی شیرون Pur Sport نیروی خود را از همان موتور 8 لیتری 16 سیلندر معروف دریافت می کند. اگر چه قدرت این موتور در رقم 1479 اسب بخار ثابت باقی مانده، اما دور موتور مجاز آن 200 واحد افزایش یافته و محدود قرمز اینک از 6900 دور شروع می شود. بوگاتی دلیل این مساله را به بازنگری و تنظیم مجدد گیربکس نسبت داده است.

بوگاتی شیرون Pur Sport

آنطور که خودروساز فرانسوی اعلام کرده، ضرایب دنده گیربکس شیرون Pur Sport به اندازه 15 درصد نزدیک تر از مدل استاندارد است. این تفاوت سبب شده نسخه جدید از لحاظ انتقال قدرت و پاسخدهی موتور وضعیت بهتری داشته باشد.

شرکت بوگاتی در نظر دارد تنها 16 دستگاه از نسخه Pur Sport را با قیمت پایه 3.2 میلیون یورو تولید کند. این کمپانی روند تحویل سفارشات را از نیمه دوم امسال آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طاها
    طاها | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

    زود بیا ایران

مطالب پیشنهادی