ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاثیر کرونا بر بازار مسکن؛ کاهش آگهی‌های ملکی در اسفند ماه

روند انتشار آگهی‌های ملکی از ابتدای اسفند امسال با کاهش روبرو بوده است. این در حالی است که آگهی‌هایی که از سوی مالکان خانه‌ها به صورت مستقیم منتشر می‌شوند، پس از کاهش یک‌هفته‌ای، دوباره روند ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۰

روند انتشار آگهی‌های ملکی از ابتدای اسفند امسال با کاهش روبرو بوده است. این در حالی است که آگهی‌هایی که از سوی مالکان خانه‌ها به صورت مستقیم منتشر می‌شوند، پس از کاهش یک‌هفته‌ای، دوباره روند افزایشی داشته است.

سامانه ملک رادار در گزارشی که تهیه کرده با بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های انتشار آگهی در دو هفته پایانی بهمن ماه و دو هفته ابتدای اسفند پی به این نتیجه برده که روند انتشار آگهی با کاهش چشمگیری همراه بوده است. آنطور که به نظر می‌رسد این کاهش هم در آگهی‌های منتشر شده از سوی مشاوران املاک و هم مالکان خانه‌ها دیده می‌شود؛ اما در هفته دوم اسفند، انتشار آگهی از سوی مالکان خانه‌ها مجدداً افزایشی شده، در صورتی که آگهی‌های مشاوران املاک همچنان روند کاهشی داشته است.

گرچه به طور قطع نمی‌توان کاهش تعداد آگهی‌ها را تنها به شیوع ویروس کرونا در کشور مرتبط دانست و عوامل متعددی از جمله نزدیک شدن به پایان سال در این زمینه نقش داشته‌اند اما در نهایت بررسی‌های ملک رادار نشان می‌دهد در هفته ابتدایی اسفند آگهی‌های منتشر شده از سوی مالکان، بیش از ۳۳۰۰ مورد کمتر از هفته آخر بهمن بوده‌اند. گفتنیست در همین زمان آگهی‌های مشاوران املاک نیز بیش از ۷۵۰۰ مورد کاهش را نشان می‌دهد.

اما در هفته دوم اسفند، آگهی‌های مالکان دوباره افزایشی شده و به میزان هفته سوم بهمن رسیده؛ از آن سو روند کاهش آگهی‌های مشاوران و املاکی‌ها همچنان کاهش داشته است. بدین ترتیب می‌توان گفت کل روند انتشار آگهی ملکی در استان‌های تهران و البرز و منطقه خراسان، از ابتدای اسفند تاکنون کمتر شده است و  این روند کاهشی را می‌توان به شیوع ویروس کرونا در کشور، قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF و همچنین همانطور که گفته شد؛ نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، نسبت داد.

ملک‌رادار هفته گذشته اعلام کرد به منظور کمک به مشاوران املاک و شهروندان، استفاده از سرویس مشتری‌یاب خود را تا پایان سال رایگان می‌کند. بدین ترتیب مشاوران املاک می‌توانند بدون خارج شدن از خانه و حضور در بنگاه‌های ملکی، فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mahyar ali tabrizi
    Mahyar ali tabrizi | ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

    اره موافقم با حرفت ما هم چنین مشکلی داریم
    ما خودمون تو املاکیم جالب اینجاست که مردم تا قبل از ویروس تو مبلغ کوتاه نیومدن ولی الان راحت تخفیف میدن
    به نظر من این روند تو جامعه اصلا خوب نیست
    فقط داریم به خودمون فشار میآریم

  • pooria.pm
    pooria.pm | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

    از نظری منی که تو املاک کار میکنم بحث اصلی بعد از اتفاقاتی که ذکر شده اینجاست که فروشنده ها بازدید نمیدن به ترس کرونا و خریدار هم ندید نمیتونه بخره که...

مطالب پیشنهادی