ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه گرمترین زمستان در تاریخ خود را پشت سر گذاشت

بسیاری از روسیه به نام پایگاه سرما یاد می کنند اما این کشور امسال گرمترین زمستان خود را از ۱۳۰ سال پیش تاکنون پشت سر گذاشت و گرمایش زمین اصلی ترین دلیل این اتفاق بوده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

بسیاری از روسیه به نام پایگاه سرما یاد می کنند اما این کشور امسال گرمترین زمستان خود را از ۱۳۰ سال پیش تاکنون پشت سر گذاشت و گرمایش زمین اصلی ترین دلیل این اتفاق بوده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از سرویس هواشناسی روسیه بخش های عظیمی از این کشور امسال بین ۶ تا ۸ درجه سانتی گراد گرمتر از میزان همیشگی شان بودند. رکورد قبلی گرم ترین زمستان در روسیه متعلق به سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ بود که طی آن متوسط دما در بخش های مختلف این کشور ۱.۵ درجه گرمتر از میزان همیشگی اش بود. اما در میان شهرها و مناطق مختلف این کشور که امسال گرمای بی سابقه ای را تجربه کردند مسکو یکی از گرم ترین ها بود. پایتخت روسیه امسال زمستان معتدلی را تجربه کرد و حتی برای شب کریسمس سطح خیابان های آن با برف مصنوعی پوشانده شد.

شهر تالیاتی، استان سامارا، روسیه

این گرمایش اما اثرات جبران ناپذیری را روی گیاهان و جانوران روسیه داشته است. طبق گزارشی که واشنگتن پست منتشر کرده گیاهان در این کشور از همین حالا شروع به جوانه زدن کرده اند و حتی برخی خرس ها یک ماه زودتر در حال بیدار شدن از خواب زمستانی شان هستند. تمامی اینها نیز ناشی از گرمایش بی سابقه زمین است.

شرایط طبیعی در روسیه به سرعت در حال تغییر است و مناطق گسترده ای از این کشور از جمله ناحیه قطبی را تحت تاثیر قرار داده؛ منطقه ای که طبق گفته الکساندر رادین رئیس موسسه فیزیک و علوم طبیعی مسکو بیشترین تغییرات را تجربه کرده است. گفته می شود تا پایان قرن ۲۱ سیبری به منطقه ای پر جمعیت برای زندگی بدل می شود.

تا پایان قرن ۲۱ سیبری به منطقه ای پر جمعیت برای زندگی بدل می شود

زمستان بسیار گرم روسیه یکی از اصلی ترین عوامل گرما در سراسر زمین بوده است. دیتای به دست آمده از ناسا که روز چهارشنبه این هفته منتشر شد نشان میدهد امسال روسیه دومین زمستان گرم خود را بعد از سال ۲۰۱۵ پشت سر گذشته است. در آن زمستان جهان در میانه طوفان ال نینو بود؛ پدیده ای طبیعی که میانگین دمای زمین را به میزان قابل توجهی بالا برد و امسال هیچ خبری از ال نینو نبوده است!
بخش های عظیمی از شمال شرقی آمریکا نیز امسال بدون زمستان بودند و دمای آنها نسبت به میانگین سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ چهار درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرد. استرالیا نیز فصلی همراه با آتش سوزی را به خاطر تغییرات اقلیمی پشت سر گذاشت.
گفتنی است سال پیش زمین گرمترین سال را پشت سر گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammadrd
    mohammadrd | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

    Hitler rising?

مطالب پیشنهادی