ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت‌های هواپیمایی
تکنولوژی

شیوع کرونا تا ۲ ماه دیگر شرکت‌های هواپیمایی را از پا درمی‌آورد

کشورهای مختلف برای جلوگیری از شیوع کرونا محدودیت‌هایی را برای سفرها درنظر گرفته‌اند. کاهش سفر باعث شده شرکت‌های هواپیمایی ضررهای هنگفتی را متحمل شوند. به تازگی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی از احتمال ورشکستگی این شرکت‌ها در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

کشورهای مختلف برای جلوگیری از شیوع کرونا محدودیت‌هایی را برای سفرها درنظر گرفته‌اند. کاهش سفر باعث شده شرکت‌های هواپیمایی ضررهای هنگفتی را متحمل شوند. به تازگی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی از احتمال ورشکستگی این شرکت‌ها در صورت تداوم شیوع کرونا خبر داده است.

اخیرا مدیر انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی، «الکساندر دو ژونیاک» خبر از کاهش بیش از 113 میلیارد دلاری درآمد شرکت‌های هواپیمایی داده، البته با اعلام خبر عدم امکان سفر شهروندان اروپایی به ایالات متحده آمریکا، این رقم افزایش پیدا می‌کند. دو ژونیاک در این زمینه اعلام کرده:

«ما از دولت‌ها به ویژه دولت ایالات متحده که محدودیت‌هایی را برای سفر اعمال کرده‌، درخواست می‌کنیم که تصمیم خود را دوباره بررسی کنند تا شاید امکان تغییر در آن‌ وجود داشته باشد. هرچه زودتر باید این موضوع بررسی شود.»

انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی روز پنجشنبه از دولت‌ها گسترش خطوط اعتباری، کاهش هزینه‌های زیرساخت و کاهش مالیات برای خطوط هوایی که با مشکل مواجه شده‌اند را درخواست کرد. شرکت‌های فعال در آلمان، فرانسه و ایتالیا بیش از سایرین در معرض خطر قرار دارند. این احتمال وجود دارد که در آینده شرکت‌های بیشتری مانند Flybe اعلام ورشکستگی کنند.

شرکت‌های هواپیمایی

دو ژونیاک در رابطه با احتمال ورشکستگی شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده:

«هم اکنون میزان سفرها به شدت کاهش پیدا کرده و اگر این وضعیت تا 2 یا 3 ماه آینده ادامه داشته باشد، شاهد مشکلاتی برای شرکت‌ها خواهیم بود. برخی از آن‌ها با مشکلات مالی مواجه می‌شوند که احتمالا ادغام شرکت‌ها را در پی خواهد داشت.»

روز جمعه شرکت‌های مسافرتی استرالیایی خبر از کاهش سود خود دادند و شرکت‌های ژاپنی نیز ظرفیت خود را کاهش دادند. در این میان شرکت‌های آمریکایی نیز سفر‌های خود به کشورهای اروپایی را متوقف کردند. به اعتقاد دو ژونیاک، شوک اقتصادی تمام صنایع به خصوص خطوط هوایی را با مشکل مواجه کرده. مدیر انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی همچنین کاهش هزینه‌ها توسط دولت‌ها را درخواست کرده است.

ویروس کرونا به کشورهای زیادی سرایت کرده و قربانیان زیادی گرفته است. اسپانیا به تازگی خبر از قرنطینه شدن کامل این کشور داده. در گذشته ایتالیا به صورت کامل قرنطینه شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی