ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

باتری جامد سامسونگ برد حرکتی خودروهای برقی را به 800 کیلومتر افزایش می دهد

چند روز پیش شرکت جنرال موتورز با رونمایی از باتری جدید اولتیومی اعلام کرد مسافت قابل پیمایش خودروهای الکتریکی در آینده تا حد قابل ملاحظه ای بهبود خواهد یافت. به گفته این شرکت در باتری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

چند روز پیش شرکت جنرال موتورز با رونمایی از باتری جدید اولتیومی اعلام کرد مسافت قابل پیمایش خودروهای الکتریکی در آینده تا حد قابل ملاحظه ای بهبود خواهد یافت. به گفته این شرکت در باتری اولتیومی امکان ذخیره سازی انرژی الکتریکی تا 200 کیلووات ساعت وجود دارد و در صورت تجهیز یک سدان فول سایز به باتری مشابهی، برد حرکتی به حدود 640 کیلومتر افزایش می یابد.

شاید بپرسید چرا تولیدکنندگان تلفن همراه با اینکه چند سالی است از انواع باتری ها در محصولات خود استفاده می کنند، وارد این عرصه نمی شوند؛ در پاسخ باید گفت سامسونگ اخیرا اعلام آمادگی نموده و تحقیقاتی را در زمینه ساخت باتری تماما جامد برای خودروهای برقی آغاز کرده است.

با توجه به اینکه باتری های تماما جامد توانایی ذخیره سازی حجم بیشتری از انرژی را دارند، سامسونگ به سراغ این دسته رفته است. علاوه بر این ساختار جامد در مقایسه با الکترولیت های مایع باتری های لیتیوم یونی ایمنی بیشتری دارد.

به گفته محققان سامسونگ این تحقیق به افزایش قابل توجه دامنه حرکتی خودروهای الکتریکی منجر خواهد شد. آنها افزوده اند پروتوتایپ ساخته شده یک مدل برقی را قادر می سازد با شارژ کامل تا 800 کیلومتر مسافت را طی کند.

باتری جامد سامسونگ

اگر چه پیمایش مسافت 800 کیلومتری با یک بار شارژ فوق العاده به نظر می رسد، اما این تمام ماجرا نیست. چرخه عمر باتری سامسونگ بیش از 1000 بار شارژ عنوان شده است. با یک حساب ساده می توان نتیجه گرفت که باتری ابداعی سامسونگ حداقل 800 هزار کیلومتر دوام می آورد. این در حالی است که تسلا و دانشگاه دالهاوزی مشغول توسعه پک باتری با عمر کلی یک میلیون مایل (1.6 میلیون کیلومتر) هستند، یعنی دو برابر عمر باتری سامسونگ.

در حال حاضر تصاویر یا مشخصاتی در رابطه با باتری جدید سامسونگ منتشر نشده، ولی گفته می شود نسبت به نمونه های لیتیوم یونی رایج، این باتری 50 درصد کوچک تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی