ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

شهرداری تهران: دانش‌بنیان‌ها موقتاً می‌توانند در ساختمان‌های مسکونی فعالیت کنند

مدیران شهرداری تهران در توییتر از «حمایت ویژه از زیست بوم نوآوری شهری» خبر می‌دهند. ماجرا از این قرار است که «پیروز حناچی»، شهردار تهران خطاب به مدیران ارشد شهری تهران ابلاغیه‌ای را منتشر کرده است ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۴

مدیران شهرداری تهران در توییتر از «حمایت ویژه از زیست بوم نوآوری شهری» خبر می‌دهند. ماجرا از این قرار است که «پیروز حناچی»، شهردار تهران خطاب به مدیران ارشد شهری تهران ابلاغیه‌ای را منتشر کرده است که آن‌ها را موظف می‌کند از استارتاپ‌های دانش‌بنیان «در حدود متعارف و منطقی» حمایت کنند. این حمایت، اجازه به این شرکت‌های منتخب برای حضور در ساختمان‌های مسکونی (غیر اداری) است.

شهردار تهران در این ابلاغیه به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی به خصوص کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان اشاره کرده و از شهرداران مناطق خواسته تا زمان تصویب لایحه «هدایت و حمایت از زیست بوم نوآوری شهری»، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مجاز به استقرار در اماکن با کاربری مسکونی و بهره‌مندی از تسهیلات بند 24 ماده 55 قانون شهرداری‌ها به شرط عدم ایجاد مزاحمت برای سایر ساکنین مستقر در ساختمان باشند.

این ابلاغیه همچنین می‌گوید شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و خلاق، شتاب دهنده‌ها، شرکت‌های استارتاپ و نوپا شامل این «حمایت» می‌شوند که دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشند.

وعده‌ی این حمایت در حالی داده می‌شود که شهردار تهران، یک سال و نیم پیش زمانی که کارش را آغاز کرد گفته بود که «برج شتابدهنده‌ها یادگار دوران کاری من خواهد بود». حناچی در یکی از اولین مصاحبه‌هایش در آبان ۹۷، با اشاره به فرهنگسراهای موجود در شهر تهران، گفته بود که شتاب‌دهنده‌ها هم باید مانند فرهنگسراها ساخته شوند؛ چراکه او عقیده دارد این نقاط باعث رشد استارتاپ‌ها می‌شوند و در نهایت باعث ارتقای کیفیت زندگی شهروندانی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی