ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

هزینه بالای استخدام دوباره متخصصان، اینتل را از تعدیل نیرو منصرف کرد

شیوع کرونا باعث کاهش سود و حتی ضرردهی برخی شرکت‌های بزرگ شده است. در حالی که تعدادی از آن‌ها برای کاهش هزینه‌ها تصمیم به تعدیل نیرو گرفته‌اند، تحلیلگر UBS اعلام کرده‌ اینتل و AMD چنین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

شیوع کرونا باعث کاهش سود و حتی ضرردهی برخی شرکت‌های بزرگ شده است. در حالی که تعدادی از آن‌ها برای کاهش هزینه‌ها تصمیم به تعدیل نیرو گرفته‌اند، تحلیلگر UBS اعلام کرده‌ اینتل و AMD چنین برنامه‌ای ندارند.

به اعتقاد این تحلیلگر، شرکت‌های تولیدکننده تراشه، احتمالا از تصمیم خود برای تعدیل نیرو منصرف شده‌اند، چرا که انتظار می‌رود در آینده تقاضا برای این قطعات افزایش پیدا کند. تحلیلگر UBS، «تیموتی آرکوری» به این موضوع اشاره کرده که استخدام نیروهای جدید، هزینه بیشتری نسبت به حفظ نیروهای کنونی روی دست شرکت‌ها می‌گذارد. به گفته این تحلیلگر، شرکت‌های تولیدکننده تراشه مانند سایر صنایع با شیوع کرونا و وارد شدن شوک به اقتصاد جهانی، دچار مشکلات عدیده‌ای شدند، اما به علت پیش‌بینی تقاضای دوباره، از تعدیل نیرو صرفه‌نظر کرده‌اند.

بسیاری از تولیدکنندگان تراشه شامل اینتل، بزرگترین تولیدکننده نیمه هادی در جهان، پیش از شیوع ویروس کرونا با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می‌کردند. در حالی که بسیاری از شرکت‌های فناوری در حال مبارزه با کاهش تقاضای ناشی از کرونا هستند، سازندگان تراشه پیش از این در تامین سفارشات ناموفق بودند.

اینتل

به گفته آرکوری، وضعیت بازار به گونه‌ای است که تیم مدیریتی شرکت‌ها نمی‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند. در حالی که وضعیت تولید مشخص است، نمی‌توان در رابطه با تقاضا اظهار نظری کرد. این موضوع باعث شده برخی به‌جای کاهش تولید، تصمیم به افزایش تولید بگیرند تا در صورت افزایش تقاضا بتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند.

بد نیست بدانید نیروهای کمی در حوزه نیمه هادی مشغول به فعالیت هستند و این موضوع خود مانع از تعدیل نیرو در این بخش می‌شود. این احتمال وجود دارد که شرکت‌های سازنده تراشه مانند اینتل و AMD، کارکنان خود را نسبت به خرید سهام در اولویت قرار دهند، حتی اگر قیمت سهام آن‌ها سقوط کند. اگر وضعیت بازار بدتر شود، احتمالا شرکت‌های دیگر تصمیم به اخراج برخی از نیروهای خود بگیرند، البته استخدام مجدد نیرو در زمان افزایش تقاضا، هزینه بیشتری برای شرکت‌ها خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی