ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سایت ثبت‌ نام وام یک میلیون تومانی به زودی اعلام خواهد شد؛ تسهیلاتی با ضمانت یارانه‌ها

متقاضیان وام یک تا دو میلیون تومانی از سوی دولت می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ها در سایت هدفمندی یارانه‌‌ها درخواست خود را ثبت کنند. دولت اعلام کرده یارانه نقدی این افراد به عنوان ضمانت توسط ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

متقاضیان وام یک تا دو میلیون تومانی از سوی دولت می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ها در سایت هدفمندی یارانه‌‌ها درخواست خود را ثبت کنند. دولت اعلام کرده یارانه نقدی این افراد به عنوان ضمانت توسط بانک‌ها پذیرفته می‌شود و آدرس این سایت به زودی اعلام خواهد شد.

شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند دولت قرار است به خانوارهای آسیب‌پذیر در برابر کرونا کمک بلاعوض یا دست‌کم وام بدون بهره یا قرض‌الحسنه بدهد. حالا اما برنامه طور دیگری معین شده و قرار است به ۲۳ میلیون خانوار ایرانی وام یک‌میلیون تومانی داده شود، البته با نرخ بهره ۱۲ درصد و اقساط آن‌هم از ارقام یارانه نقدی در ماه‌های آینده کم خواهد شد.

دولت اعلام کرده که در راستای کاهش آثار اقتصادی بیماری کرونا،  ۴میلیون نفر از شهروندان می‌تواند، از یک تا ۲ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت  کنند. همچنین علاوه بر این مقرر شده است کارت‌های هدفمندی یارانه‌ها برای تمام خانوارها شارژ شود و طی ۲ سال آینده  با یک وقفه چند ماهه
(احتمالا ۴ ماهه) این وام از محل یارانه آنها کسر خواهد شد.

در واقع بر اساس آنچه دولت ابلاغ کرده، سرپرست خانوار تمام ۲۳ میلیون خانواری که یارانه نقدی می‌گیرند می‌تواند از شارژ یک میلیون تومانی کارت یارانه استفاده کنند. ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته است علاوه بر پرداخت ٧۵ هزار میلیارد تومان به کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده از کرونا، به چهار میلیون نفر از سرپرستان خانوار تسهیلات یک تا دو میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و با سود ١٢ درصد پرداخت کند.

بر این اساس هر خانواری که یک‌میلیون تومان تسهیلات مبارزه با کرونا دریافت کند تا ۲ سال آینده باید ماهانه ۴۷ هزار و ۵۰۰ سود قسط بدهد و در پایان یک‌میلیون و ۱۴۰ هزار تومان باید به بانک بازگرداند

به نظر می‌رسد با اجرای این طرح تا پایان شهریور ماه امسال همچنان یارانه نقدی واریز می‌شود اما پس ‌از آن دیگر از پرداخت یارانه نقدی خبری نخواهد بود و در واقع این مبلغ به‌عنوان اقساط وام یک‌میلیون تومانی به‌حساب دولت واریز می‌شود. با این حساب هم یارانه در ادامه سال حذف خواهد شد و هم ۱۲ درصد سود نصیب بانک‌ها خواهد شد.

برخی از کارشناسان بر این باور هستند که قدرت خرید مردم کم شده و آن دسته از اقشاری که جزو دهک های کم درآمد جامعه هستند و سطح مصرف کالاها از طرف این خانوار ها کم شده است این مبلغ می‌تواند برای خرید بعضی کالاها برای این خانوارها موثر واقع شود.

به‌روزرسانی جمعه ۲۲ فروردین:

هنوز برای این سایت آدرسی اعلام نشده است و آدرس قبلی اعلام شده در فضای مجازی لینک انصراف و اهدا یارانه بوده است که در اکثر خبرگزاری‌های رسمی کشور نیز به اشتباه بازنشر شده است. این سایت در همان لحظات اولیه پس از انتشار گسترده در بین خبرگزاری‌ها نزدیک به ۲۴ ساعت از کار افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • feri1024
    feri1024 | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    اهدای یارانه هست. دوستان اشتباهی ثبت نام نکنید

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۳ فروردین ۱۳۹۹

      بله اشتباه در تمام خبرگزاری‌ها اعلام شده بود و متاسفانه و ما هم لینک رو برداشتیم.

  • hamid23
    hamid23 | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    بیشتر به نظر تحقیر آمیزه تا کمک کردن!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی