ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: انتقال کاربران اینترنت خانگی از شبکه ADSL به VDSL ادامه دارد

وزیر ارتباطات در پستی اینستاگرامی خبر از اتصال اینترنت کاربران خانگی به شبکه VDSL داد و بار دیگر تاکید کرد که با تحقق این موضوع، سرعت اینترنت خانگی کاربران ۴ برابر افزایش خواهد داشت. به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۸

وزیر ارتباطات در پستی اینستاگرامی خبر از اتصال اینترنت کاربران خانگی به شبکه VDSL داد و بار دیگر تاکید کرد که با تحقق این موضوع، سرعت اینترنت خانگی کاربران ۴ برابر افزایش خواهد داشت. به گفته جهرمی پروسه انتقال به VDSL که پیش‌تر وعده آن داده شده بود با جدیت ادامه دارد و به زودی چندین هزار مشترک به این سرویس اتصال پیدا خواهند کرد.

«محمد جواد آذری جهرمی» که چندی پیش و در پی اعتراض بسیاری از کاربران نسبت به کاهش کیفیت شبکه اینترنت خانگی اعلام کرده بود که به زودی با کمک اپراتورهای اٰرائه دهنده اینترنت خانگی، سرویس ADSL مشترکین را به VDSL تبدیل خواهند نمود، در پستی با هشتگ «گزارش به مردم» در شبکه اینستاگرام اعلام کرده که فرایند این کار همچنان در حال انجام شدن است.

به گفته جهرمی، امروز خود او بازدیدهایی از مراحل نصب تجهیزات شرکت‌های مخابرات ایران و شاتل داشته و از نزدیک این موضوع را پیگیری کرده است. او تاکید کرده که برای تسریع این فرایند، نیازمند هماهنگی بیشتری با شهرداری تهران دارند و وعده داده تا فردا با رفتن به این سازمان، مساعدت شهردار تهران را برای هرچه زودتر اجرایی شدن این مساله جویا شود.

جهرمی گزارش کرده تا به امروز شرکت مخابرات ایران برای ۲۴۸ هزار مشترک ظرفیت دایر کرده که از این آمار، ۶۲ هزار مورد ان به مشترکین واگذار شده است. جهرمی در ادامه گفته که «البته تا به امروز ۱۵۹ هزار مشترک مخابرات ایران در تهران درخواست ارتقا داده‌اند که واگذاری به مابقی افراد هم با سرعت در حال انجام است.»

به گفته وزیر ارتباطات کشورمان، شرکت شاتل، دیگر اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت که همزمان با شرکت مخابرات ایران قصد دارد سرویس ADSL برخی مشترکین خود را به VDSL ارتقا بدهد، در همین ایام برای ۱۰ هزار مشترک خود خدمات پرسرعت VDSL را دایر کرده که ظرف چند هفته آینده تقدیم مشترکین خواهد شد.

VDSL یا خط اشتراکی ارتباط دیجیتالی بسیار سریع نسخه‌ای بهبودیافته از ADSL (یا خط اشتراک دیجیتال نامتقارن) و از جمله تکنیک‌های ارتباط به اینترنت است. در شبکه‌های ADSL عموما از کابل‌های مسی و تکنولوژی‌های قدیمی استفاده می‌شود، در حالی که شبکه‌های VDSL برپایه کامپوننت‌های فیبری ساخته می‌شوند.

تفاوت اصلی میان ADSL و VDSL مربوط به سرعت آن‌ها می‌شود. بیشترین سرعت دریافت اطلاعات در ADSL به 24 مگابیت بر ثانیه می‌رسد اما این سرعت در VDSL برابر با 52 مگابیت بر ثانیه است.

گفتنیست بر اساس آخرین آماری که جهرمی در شبکه اینستاگرامی خود از دنبال‌کنندگانش پرسید، بیش از ۵۱ درصد کاربران استفاده از اینترنت موبایل را به اینترنت خانگی ترجیح دادند و ۴۹ درصد کاربران تمایل به استفاده از اینترنت خانگی نشان دادند و ۷۵ درصد از همین جامعه آماری قیمت اینترنت خانگی را بسیار به صرفه‌تر خوانده بودند. وزیر ارتباطات پیش‌تر وعده داده بود که تبدیل ADSL به VDSL مشترکین هزینه مازادی برای آنها در برنخواهد داشت مگر خرید یک مودم مخصوص دریافت سرعت واقعی VDSL که خرید آن به طور اختیاری بر عهده مشترک خواهد بود.

اگر جزو مشترکین اینترنت مخابرات کشور هستید برای ثبت نام اینترنت VDSL باید به سایت این شرکت مراجعه نمایید. در حال حاضر پیش ثبت نام مودم‌های مخصوص VDSL نیز از طریق سایت مخابرات امکان پذیر است. آنطور که اعلام شده مخابرات به صورت تدریجی اقدام به تعویض مودم‌های مشترکان خود می‌کند و هزینه آن را به صورت نقد و یا متعهد شدن فرد برای پرداخت اقساطی آن همراه با قبض تلفن خود، دریافت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

    آقا جون اگه میخوای قیمت زیاد بگیری ما نمیخوایم لطفا جمع کنید مسخره بازی ها رو،مگه سرعت همینا رو نمیتونید زیاد کنید؟توی فرانسه همین adsl سرعتش بالای یک مگابایت در ثانیه هست بعد اینجا ۱۰۰ کیلوبایت

  • esmiz
    esmiz | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

    متاسفانه الان مودم vdsl تو بازار نیس مودمی که تا دو هفته پیش 350 هزار تومن بوده الان شده 500 هزار تومن

  • s.heydar
    s.heydar | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کلأ مخابرات و تعرفه هاش اشغاله

  • Meysam
    Meysam | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    فقط اون قسمت که میگه هزینه مازادی نخواهد داشت :))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی