ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مرسدس بنز EQE در راه است؛ پایانی بر سلطنت تسلا مدل S

از زمان عرضه در سال 2012، تسلا مدل S با دستیابی به موفقیت های بسیار انقلابی را در صنعت خودرو به راه انداخته است. این سدان الکتریکی به دیگر خودروسازان سنتی نشان داده که یک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

از زمان عرضه در سال 2012، تسلا مدل S با دستیابی به موفقیت های بسیار انقلابی را در صنعت خودرو به راه انداخته است. این سدان الکتریکی به دیگر خودروسازان سنتی نشان داده که یک اتومبیل برقی می تواند ضمن شتاب و سرعت بالا، از لحاظ مسافت قابل پیمایش نیز خیال خریداران را راحت کند. توانمندی های مدل S به حدی است که هنوز بعد از 8 سال رقیبی توان رقابت با آن را ندارد.

در طول این مدت شرکت تسلا سعی کرده با بروزآوری های مداوم، قابلیت های مدل S را ارتقا دهد. در حال حاضر قوی ترین نسخه این خودرو با کد P100D شناخته می شود. با تکیه بر باتری 100 کیلووات ساعتی این نسخه قادر است بیش از 600 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد؛ دو موتور الکتریکی نیز شتاب صفر تا 96 کیلومتر را در زمانی زیر 3 ثانیه محقق می کنند.

با رونمایی پورشه از تایکان، خواه ناخواه این خودرو با تسلا مدل S مقایسه می شود، چرا که از لحاظ مشخصات فنی شباهت های این دو خودرو زیاد است. اما از نظر قیمت مدل S خیلی ارزان تر بوده و برد حرکتی آن نیز در سطحی فراتر قرار دارد، به همین خاطر بعید است پورشه تایکان بتواند برای مدل S مشکل ساز شود.

پورشه تاکید می کند تایکان برای لذت بردن از رانندگی ساخته شده و عملکرد آن هیجان انگیز است

شاید مرسدس بنز EQE توانایی بیشتری در به چالش کشیدن تسلا مدل S داشته باشد. هر چند این خودرو ابعاد کوچک تری نسبت به مدل S خواهد داشت، اما به دلیل حمل نشان مرسدس بنز، کیفیت کابین و تجهیزات رفاهی آن به احتمال فراوان در سطحی بالاتر خواهد بود.

با توجه به تجاربی که اشتوتگارتی ها از اولین خودروی تمام الکتریکی خود یعنی EQC کسب کرده اند، مسافت قابل پیمایش و شتاب EQE نیز در سطحی فراتر از این کراس اوور قرار گرفته و به محصولات تسلا نزدیک تر خواهد شد.

علاوه بر این ها باید فاکتور ارزش و اعتبار برند را هم در نظر گرفت. مرسدس بنز برندی است که در سرتاسر دنیا طرفداران بی شماری دارد و افراد زیادی خواهان خرید محصولی با لوگوی آن هستند. از این رو پیش بینی می شود EQE شانس موفقیت مرسدس بنز در دنیای خودروهای برقی را افزایش داده و از سوی دیگر تسلا و مدل S را با دردسر روبرو کند.

مرسدس بنز EQE
تصویر جاسوسی منتسب به مرسدس بنز EQE

شاید بگویید چرا از نسخه الکتریکی سدان فول سایز اشتوتگارتی ها یعنی مرسدس بنز EQS به عنوان رقیب مدل S یاد نمی کنید؛ در پاسخ باید گفت این خودرو مشتریان ثروتمند را هدف گرفته و مثل تایکان خرید آن تنها برای قشر خاصی ممکن خواهد بود.

آنطور که از روی تصاویر جاسوسی می توان متوجه شد، EQE و EQS از نظر ابعاد تفاوت زیادی با هم ندارند؛ همچنین کابین EQE به حدی کشیده و جادار دیده می شود که حس بودن درون خودرویی بزرگ تر را به راننده و سرنشینان تلقین خواهد کرد.

مثل دیگر محصولات مرسدس بنز، EQE هم احتمالا در چند نسخه مختلف به فروش خواهد رسید. انتظار می رود قوی ترین نسخه این خودرو EQE400 نامگذاری شده و با پیشرانه ای مشتمل بر دو موتور الکتریکی تولید شود. قدرت این پیشرانه 402 اسب بخار و گشتاور آن 765 نیوتن متر تخمین زده شده است. مسافت قابل پیمایش EQE400 هم حدود 600 کیلومتر پیش بینی شده که در صورت تحقق در دنیای واقعی هم تراز با تسلا مدل S P100D خواهد بود.

رندرینگی از مرسدس بنز EQE

تنها مشکل مرسدس بنز EQE این است که به عنوان مدل 2023 راهی بازار خواهد شد. تا آن زمان تسلا فرصت کافی برای بروزآوری مدل S را دارا بوده و می تواند توانایی های حرکتی آن را بیش از پیش ارتقا دهد. شاید بدانید این شرکت خود را برای معرفی نسخه Plaid از مدل S نیز آماده می کند، نسخه ای که اسپرت تر است و با هدف به زانو در آوردن رقبایی مثل پورشه تایکان توربو S توسعه می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • babakmo
    babakmo | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    جایگاه تسلا بعیده به این راحتی از دست بره

    • morshedi
      morshedi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

      دوست عزیز داریم در مورد مرسدس بنز صحبت میکنیم که بالاترین سطح مسابقات اتوموبیل رانی یعنی فرمول یک با نوآور هاش تغییر داد خیلی راحت میتونه این جایگاه و بدست بیاره

مطالب پیشنهادی