ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلمبرداری مرغ مگس خوار جاسوس از میلیون‌ها پروانه [تماشا کنید]

یکی از مجموعه‌های شبکه PBS با نام «جاسوسی در حیات وحش» ویدیویی نزدیک از پروانه‌ها ضبط کرده. در قسمت جدید این مجموعه، از یک پهپاد با ظاهر مرغ مگس‌ خوار برای ضبط ویدیو از ازدحام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

یکی از مجموعه‌های شبکه PBS با نام «جاسوسی در حیات وحش» ویدیویی نزدیک از پروانه‌ها ضبط کرده. در قسمت جدید این مجموعه، از یک پهپاد با ظاهر مرغ مگس‌ خوار برای ضبط ویدیو از ازدحام ۵۰۰ میلیون پروانه در مکزیک استفاده شده است.

در ابتدای این ویدیو، پروانه‌ها برای گرم شدن در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. آن‌ها در جنوبی‌ترین نقطه مهاجرت خود از شمال کانادا قرار گرفته‌اند و برای زمستان در این ناحیه خواهند ماند و از شیره گیاهان تغذیه خواهند کرد، همچنین برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ذخیره آن، به ندرت حرکت می‌کنند. این پروانه‌ها با بال‌های زرد و نارنجی، مانند یک روکش روی درخت‌ها قرار گرفته‌اند و تراکم آن‌ها به گونه‌ای است که شبیه به برگ‌ها‌ در چشم انداز پاییزی جنگل به نظر می‌رسند.

سازندگان این مجموعه برای فیلم‌برداری نزدیک از این پروانه‌ها، از پهپاد استفاده کرده‌اند که البته ظاهری شبیه به مرغ مگس‌ خوار دارد چرا که به عنوان مزاحم برای پروانه‌ها شناخته نمی‌شود. تیم این مجموعه روی پره‌های این پهپاد از توری استفاده کرده‌اند که درون بال تعبیه شده. همانطور که در ویدیو نشان داده می‌شود، پروانه‌ها بدون هیچ ترسی روی بال‌ها قرار می‌گیرند. بیشتر این فرایند توسط دوربین دوم ضبط شده که پروانه‌ها و پهپاد را به صورت همزمان به نمایش می‌گذارد.

یکی از نکات جالب در این ویدیو، شروع حرکت پروانه‌ها با افزایش دما به ۱۰ درجه سلسیوس است. در ابتدا بال‌ها با سرعت کمی شروع به حرکت می‌کنند و سپس سرعت آن‌ها بیشتر می‌شود. میلیون‌ها پروانه در این ویدیو حضور دارند و شاید به نظر برسد که برگ‌های درختان می‌ریزند اما پس از مدتی آن‌ها شروع به پرواز می‌کنند.

در این هنگام پهپاد وارد می‌شود و منظره‌ای از چشم پرندگان برای ما ایجاد می‌کند. دوربین این پهپاد ویدیوهای نزدیک شگفت‌انگیزی ضبط کرده که پرواز پروانه‌ها به صورت تکی را نیز به نمایش می‌گذارد. یک ویدیوی کوتاه صحنه آهسته بال زدن پیچیده پروانه‌ها که باعث پرتاب بدن آن‌ها به سمت بالا و پایین می‌شود را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی