ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت بیت کوین
تکنولوژی

افزایش ۱۳ میلیارد دلاری ارزش بازار رمزارزها در یک شبانه روز گذشته

صبح امروز ارزش بیت کوین برای نخستین بار از اسفندماه گذشته مرز قیمتی ۱۰ هزار دلاری را پشت سر گذاشت. البته طبق گزارشی که وبسایت کوین دسک در این باره منتشر کرده این رمزارز مقداری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

صبح امروز ارزش بیت کوین برای نخستین بار از اسفندماه گذشته مرز قیمتی ۱۰ هزار دلاری را پشت سر گذاشت. البته طبق گزارشی که وبسایت کوین دسک در این باره منتشر کرده این رمزارز مقداری از ارزش خود را از دست داد و تا ساعت ۱:۳۹ دقیقه بعد از ظهر به وقت سنگاپور با قیمت ۹۹۰۰.۷۵ دلار معامله شد که باز هم افزایشی ۶.۴ درصدی را نسبت به روز قبل نشان می دهد.

به این ترتیب مجموع ارزش بازار رمزارزهای دنیا ۱۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که این افزایش نیز تا حدود زیادی مرهون جهش قیمتی بیت کوین بود. حال کل ارزش بازار رمزارزهای دنیا به رقم ۲۶۸.۰۷ میلیارد دلار رسیده است.

به باور ناظران صنعت این افزایش قیمت تحت تاثیر فاکتورهای زیادی است که از سیاست حمایتی بانک های مرکزی گرفته تا افزایش علاقمندی سرمایه گذاران به بیت کوین را شامل می شود.

در ماه گذشته میلادی بیت کوین دو دوره افت قیمتی شدید را تجربه کرد و بهای آن به حدود ۳۸۶۷ دلار بابت هر سکه رسید که این رقم از مارس ۲۰۱۹ تاکنون بی سابقه بوده است. از آن زمان تاکنون ارزش این رمزارز افزایشی ۱۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

در عین حال بازارهای بورس هم که در ماه مارس دچار افول شده بودند خود را بازیابی کردند. میانگین صنعتی داو جونز از ماه گذشته تا به حال ۲۸.۴ درصد افزایش را تجربه کرده است.

به گفته Vijay Ayyar رئیس توسعه کسب و کار در صرافی رمزارز Luno سنگاپور چاپ اسکناس توسط بانک های مرکزی دنیا این اطمینان را در سرمایه گذاران به وجود آورده است که اقتصاد جهانی دارای پشتوانه است.

صندوق ذخیره دولت مرکزی آمریکا نیز برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا ویروس اقدامات جدیدی را در دستور کار خود قرار داد. دیگر بانک های مرکزی دنیا از جمله بانک مرکزی اروپا نیز از پکیج های حمایتی خود رونمایی کردند که همگی اینها اطمینان خاطر برای سرمایه گذاری روی بازار رمزارز را در مردم ایجاد کرد.

نصف شدن

بیت کوین

اما افزایش قیمت بیت کوین تا حدودی نیز به خاطر یک رویداد فنی به نام نصف شدن یا halving است.

همانطور که میدانید بیت کوین بر خلاف ارزهای دیگر توسط یک نهاد متمرکز صادر نمی شود. به همین خاطر نیز به آن یک رمزارز نامتمرکز گفته می شود که مدیریت آن از طریق تکنولوژی نوینی به نام بلاکچین انجام می شود.

در دنیای بیت کوین، ماینرها به لطف کامپیوترهای قدرتمند و خاص مرتبا با یکدیگر در رقابت هستند تا مسائل پیچیده ریاضی را حل کنند و از این طریق مجاز به انجام تراکنش های مبتنی بر بیت کوین شوند.

هر ماینری که در این رقابت برنده شود پاداش خود را در قالب بیت کوین دریافت می کند. این فعالیت استخراج که به آن ماینینگ هم گفته می شود از طریق «بلوک‌ها» انجام می گیرد که در واقع گروهی از تراکنش های یکپارچه است.

در حال حاضر ماینرها بابت هر بلوک استخراج شده ۱۲.۵ بیت کوین دریافت می کنند. اما هر چند سال یکبار این پاداش ها برای جلوگیری از تورم نصف می شوند. در تاریخ ۱۲ می (یعنی سه روز دیگر) پاداش هر ماینر مجددا به دو نیم تقسیم شده و برابر با ۶.۳۵ بیت کوین خواهد بود.

تاثیر این اتفاق آن است که بیت کوین های ورودی به بازار کاهش می یابد. شاید بد نباشد اشاره کنیم در رویدادهای قبلی که حدود چهار سال پیش رخ داد قیمت بیتکوین جهش قابل توجهی پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی