ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زیردریایی
علمی

این زیردریایی الکتریکی مسافران را در دید ۳۶۰ درجه غوطه ور می‌کند

«دیپ ویو» زیردریایی لوکسی است که مسافران را در چشم اندازی پانارامو از عمق صد متری غوطه ور می سازد. کمپانی «Triton» از تولید زیردریایی توریستی با ظرفیت حمل ۲۴ مسافر خبر داده که می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

«دیپ ویو» زیردریایی لوکسی است که مسافران را در چشم اندازی پانارامو از عمق صد متری غوطه ور می سازد.

کمپانی «Triton» از تولید زیردریایی توریستی با ظرفیت حمل ۲۴ مسافر خبر داده که می توان آنرا لوکس‌ترین وسیله برای کاوش در اعماق دریا به شمار آورد. زیردریایی «دیپ ویو» توانایی نفوذ به عمق صد متری را داشته و فضای اطراف را با تکیه بر ده لامپ LED پرقدرت ۲۰ هزار لومنی روش می کند.

جالب ترین ویژگی دیپ ویو وجود پنجره های ۳۶۰ درجه در اطراف آن است که امکان مشاهده فضای اطراف را فراهم می سازند. این پنجره ها برای مقاومت در برابر فشار بالای آب در این عمق با ضخامت ۱۴ سانتی متری ساخته شده اند. «بروس جونز»، مدیرعامل Triton درباره تولید این زیردریایی می گوید:

«دیپ ویو پیشرفتی چشمگیر در صنعت زیردریایی غیر نظامی است. چشم انداز فوق العاده پانورامای آن بیننده را در تجربه‌ای فراگیر غوطه ور می سازد. هرچند مردم برای دستیابی به چنین تجربه ای زیر دریا می روند اما مدل های دیگر در فراهم کردن آن ناکام هستند.»

دیپ ویو ساختاری ماژولار دارد و هر کدام از بخش های آن قادر به حمل ۶ مسافر است. این ساختار به مالک زیردریایی اجازه می دهد ظرفیت آنرا تا ۶۶ نیز افزایش دهد. نسخه ۲۴ نفری این دستگاه ۱۵.۲ متر طول و ۵۵ تن وزن داشته و حداکثر سرعت آن به ۵.۶ کیلومتر در ساعت می رسد. باتری زیردریایی هم توانایی ۱۴ ساعت تامین نیرو با یکبار شارژ را دارد.

زیردریایی

دستیابی به این ویژگی ها البته ارزان هم تمام نمی شود. مدل ۲۴ نفره زیردریایی ۷.۷ میلیون دلار قیمت داشته و از ۱۸ ماه دیگر تحویل خریداران خواهد شد. جونز مشتریان اصلی دیپ ویوو را نه ثروتمندان بلکه افرادی می داند که قصد اجرای سفرهای توریستی مهیج در زیر دریا را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی