ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ‌تاپ ماژولار
تکنولوژی

لپ‌تاپ ماژولار «MNT Reform» امکان شخصی‌سازی سخت افزار را فراهم می‌کند

لپ‌تاپ‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند، اما کاهش ضخامت آن‌ها باعث شده افراد کمی بتوانند آن‌ها را شخصی سازی کنند. به تازگی یک لپ‌تاپ ماژولار با نام «MNT Reform» توسعه پیدا کرده که کاربران ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

لپ‌تاپ‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند، اما کاهش ضخامت آن‌ها باعث شده افراد کمی بتوانند آن‌ها را شخصی سازی کنند. به تازگی یک لپ‌تاپ ماژولار با نام «MNT Reform» توسعه پیدا کرده که کاربران می‌توانند قطعات سخت افزاری و همچنین نرم افزار آن را تغییر دهند.

این لپ‌تاپ ماژولار که در حال جمع آوری سرمایه برای تولید است، برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که از میکروفن‌های داخلی یا ماژول دوربین موردنظر خود استفاده کنند. اگر می‌خواهید دستگاه شما وای فای داشته باشد، باید آن را اضافه کنید. در حقیقت می‌توانید قطعات این لپ‌تاپ را جدا کنید، مورد بررسی و بهبود قرار دهید و سپس دوباره آن‌ها را به یکدیگر وصل کنید.

بدنه این دستگاه از آلومینیوم ۶۰۶۱ تولید شده و برای آن پردازنده NXP i.MX8MQ با چهار هسته ۶۴ بیتی ARM Cortex-A53 و یک هسته Cortex-M4F، حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم LPDDR4 درنظر گرفته شده. گرافیک Vivante GC7000Lite قدرت کافی برای نمایش محتوا روی نمایشگر ۱۲.۵ اینچی آن با رزولوشن فول اچ دی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ ماژولار

در بالای کیبورد یک پنل OLED با رزولوشن ۳۲ × ۱۲۸ پیکسل قرار گرفته که توسط آن می‌توان ارتباط با کنترلر سیستم را مشاهده کرد. این لپ‌تاپ ماژولار به سیستم عامل Debian GNU/Linux 11 مجهز شده، اما می‌توانید سیستم عامل مورد علاقه خود را روی آن نصب کنید.

تیم MNT تصمیم گرفته بجای کیبورد باریک، از کیبورد مکانیکی استفاده و آن را به صورت استاندارد به ترک بال ۵ دکمه‌ای اپتیکال مجهز کند، البته می‌توانید آن را با ترک پد لمسی نیز سفارش دهید. از درگاه‌های این دستگاه می‌توان به پورت اترنت، سه پورت USB 3.0 تایپ A، دو پورت USB 2.0، پورت HMDI و جک ۳.۵ میلی‌متر اشاره کرد.

لپ‌تاپ ماژولار

بخش پایینی این لپ‌تاپ توسط یک کاور آکریلیک نیمه شفاف پوشانده شده که با برداشتن آن می‌توان به قطعات داخلی دسترسی پیدا کرد. تیم MNT برای محصول خود ۸ سلول باتری 18650 LiFePO4 را درنظر گرفته که تا ۵ ساعت شارژدهی دارد.

قیمت این لپ‌تاپ ماژولار از ۱۳۰۰ دلار شروع می‌شود که با پرداخت ۲۰۰ دلار هزینه اضافه می‌توانید نسخه مکس آن با ۱ ترابایت حافظه SSD و وای فای mPCIe را سفارش دهید. اگر می‌خواهید قطعات این لپ‌تاپ را شخصا بهم وصل کنید، کیت مخصوص آن با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ترجیح میدم از همون اول یه لپتاپ خیلی خوب بخرم تا اینو بخرم که قیافش آبروی آدمو میبره

  • newsaad
    newsaad | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    حالا چرا انقدر زشت و زمخته،ماژولار بودن به قیمت از دست دادن زیبایی، یکم ظاهر مدرن بهش میدادن بهتر نبود؟

مطالب پیشنهادی