ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فورد میزان آسیب پذیری رنگ بدنه خودروها را با فضولات مصنوعی آزمایش می کند

با فرا رسیدن روزهای گرم سال، بسیاری از مردم سعی می کنند خودروهای خود را بدور از نور مستقیم آفتاب و در جاهایی مثل زیر درختان پارک کنند. به احتمال زیاد شما هم تجربه کرده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

با فرا رسیدن روزهای گرم سال، بسیاری از مردم سعی می کنند خودروهای خود را بدور از نور مستقیم آفتاب و در جاهایی مثل زیر درختان پارک کنند. به احتمال زیاد شما هم تجربه کرده اید پس از پارک نسبتا طولانی مدت خودرو در زیر یک درخت، بدنه آن از خرابکاری های پرندگان کوچک و بزرگ بی نصیب نمی نمانده و گاها بسیار کثیف می شود!

اما کثیفی تنها اثر منفی فصولات پرندگان نیست، چرا که بخش سفید رنگ این فضولات اسید اوریک دارد و اگر در اولین فرصت از روی بدنه تمیز نشود، ممکن است به رنگ خودرو آسیب بزند.

خوشبختانه این مساله از دید خودروسازان پنهان نمانده و آنها به شیوه های مختلف تلاش دارند با مشکلات مشابه مقابله کنند. فورد یکی از این خودروسازان است که با روشی جالب به جنگ فضولات پرندگان رفته است!

فورد

خودروساز آمریکایی به منظور محافظت از رنگ محصولات خود در برابر خرابکاری های پرندگان، اخیرا به تولید فضولات مصنوعی رو آورده و با پخش کردن آنها روی بدنه اثرات منفی مواد اسیدی را شبیه سازی می کند. برای این کار مهندسان فورد قطرات سنتتیک را روی پنل های تست اسپری نموده و سپس آنها را در معرض دمای بالا – بین 40 الی 60 درجه سلسیوس – قرار می دهند تا شرایط واقعی تا حد زیادی شبیه سازی شود.

با توجه به متفاوت بودن رژیم غذایی پرندگان در نقاط مختلف جهان، فورد می تواند در شیوه ابداعی خود میزان اسیدیته و در نتیجه شدت صدمه به رنگ خودرو را نیز شبیه سازی کند.

در کنار ارزیابی صدمات ناشی از فضولات پرندگان، فورد تست های دیگری را روی رنگ بدنه انجام می دهد. پخش مخلوط اسید فسفریک، مواد شوینده و گرده های سنتتیک روی پنل ها و قرار دادن آنها در معرض حرارت بالا یکی از این موارد است. بررسی آثار گرده ها و شیره های آزاد شده از درختان و همچنین تاثیر گرما و سرما بر رنگ پریدگی بدنه دیگر آزمایش جالب این کمپانی آمریکایی است.

علاوه بر موارد یاد شده، فورد تابش بی وقفه نور فرابنفش به مدت 6 هزار ساعت (معادل 250 روز) را نیز آزمایش می کند. هدف از این تست شبیه سازی قرار گرفتن خودرو در معرض شدیدترین نور موجود روی کره خاکی به مدت 5 سال، عنوان شده است.

ناگفته نماند شرکت فورد برای محافظت از رنگ بدنه در برابر فضولات پرندگان یا هر نوع ماده دیگر، به مالکین توصیه می کند به طور منظم خودروهای خود را با آب ولرم و شامپوهایی با pH خنثی بشویند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی