ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از «Sodar» رونمایی کرد؛ ابزار واقعیت افزوده برای حفظ فاصله اجتماعی

ویروس کرونا، بزرگترین بحران کنونی بشر همچنان قربانی می‌گیرد و بسیاری از شرکت‌ها خواستار کمک به وضعیت موجود هستند. گوگل اخیرا یک ابزار واقعیت افزوده به نام «Sodar» را معرفی کرده که به حفظ فاصله ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

ویروس کرونا، بزرگترین بحران کنونی بشر همچنان قربانی می‌گیرد و بسیاری از شرکت‌ها خواستار کمک به وضعیت موجود هستند. گوگل اخیرا یک ابزار واقعیت افزوده به نام «Sodar» را معرفی کرده که به حفظ فاصله اجتماعی کمک می‌کند.

این اولین باری نیست که این غول دنیای فناوری به جنگ کرونا می‌رود، این شرکت با همکاری اپل ویژگی را توسعه داده که تماس میان افراد را ردیابی می‌کند و در آینده نزدیک به سیستم عامل اندروید و iOS اضافه می‌شوند، البته به iOS 13.5 قابلیت پشتیبانی از ردیابی تماس اضافه شده است.

با توجه به کاهش محدودیت‌ها در بسیاری از کشورها، فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت بالایی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا پیدا کرده، اما بسیاری از ما نمی‌دانیم که فاصله مناسبی را رعایت می‌کنیم یا خیر. شاید استفاده از گوشی‌های هوشمند برای اندازه‌گیری فاصله ما با افراد دیگر راهکار مناسبی باشد، ایده‌ای که گوگل آن را به واقعیت تبدیل کرده است.

گوگل

این شرکت اخیرا ابزاری با نام Sodar را توسعه داده که از دوربین گوشی‌های هوشمند به عنوان ابزاری برای اندازه‌گیری استفاده می‌کند و در صفحه نمایش یک دایره با شعاع ۲ متر را به نمایش می‌گذارد. از نظر فنی، ابزار گوگل از WebXR استفاده می‌کند که نحوه شبیه‌سازی دایره در اطراف شما مانند دیدن اشیاء واقعیت افزوده توسط گوشی است که بهترین مثال برای آن، بازی «پوکمون گو» است.

در حال حاضر این ابزار تنها در دستگاه‌های اندرویدی مجهز به مرورگر کروم کارایی دارد. برای استفاده از آن روی گوشی اندرویدی خود به وب‌سایت Sodar.WithGoogle.com بروید و سپس گزینه راه‌اندازی را لمس کنید. این ابزار بدون هیچ گونه لگ کار می‌کند و عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

با وجود توسعه این ابزار برای حفظ فاصله اجتماعی، تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که در صورت وزش باد ویروس کرونا می‌تواند فاصله‌های طولانی‌تری را طی کند، با این حال حفظ فاصله ۲ متری در بسیاری از شرایط کافی به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی