ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستند دیجیاتو: آیا زندگی یک محیط شبیه‌سازی شده است؟

زندگی

هر از گاهی می‌شنویم که فرضیه‌هایی جدید درخصوص زندگی و اتفاقات پیرامونمان مطرح می‌شود. یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین فرضیه‌ها این است که ما در یک محیط شبیه‌سازی شده یا یک بازی ویدیویی زندگی می‌کنیم. نظرات متفاوتی در این مورد وجود دارد. اما کافی است نگاهی به پیشرفت تکنولوژی و خصوصا بازی‌های ویدیویی و روی کار آمدن واقعیت مجازی و واقعیت گسترده بیاندازیم تا متوجه شدیم این مسئله چندان هم دور از انتظار نیست. Simulation Hypothesis یا Simulation Theory (تئوری شبیه‌سازی) نام علمی این فرضیه است. 

تماشای ویدیو از آپارات:

تماشای ویدیو از یوتیوب:

سال ۲۰۱۶ و در جریان یک همه‌پرسی از ایلان ماسک، یکی از حضار درخصوص تئوری شبیه‌سازی سوال پرسید. ایلان ماسک نیز به پیشرفت تکنولوژی طی سال‌های گذشته و البته بازی‌های ویدیویی اشاره کرد. درنهایت ایلان ماسک اعلام کرد احتمال اینکه ما در یک دنیای واقعی مشغول زندگی باشیم یک در چندین و چند میلیارد است. این گفته ایلان ماسک موج جدیدی از تئوری شبیه‌سازی را در فضای مجازی به وجود آورد. بسیاری از پرفسورها و اساتید رشته‌های مختلف نیز طی مقالاتی متفاوت به موضوع آیا زندگی یک محیط شبیه‌سازی شده‌ است پرداخته‌اند.

شهرت این فرضیه آنقدر پیش رفت تا به سوژه اصلی سریال West World و چند فیلم سینمایی و بازی‌های ویدئویی تبدیل شد. اما نمی‌توان فرضیه‌ای به این بزرگی را به همین سادگی قبول کرد. دلایل مختلفی وجود دارد که به ما نشان می‌دهد واقعا در دنیای اطرافمان چه می‌گذرد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم این قسمت از مستند دیجیاتو را به یک سوال اساسی و تمام فرضیه‌های مربوط به آن اختصاص دهیم. آیا زندگی واقعا یک محیط شبیه‌سازی شده است؟ برای پیدا کردن پاسخش همراهمان باشید. 

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • erfunkhani
    erfunkhani | ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

    مرسی واقعا خیلی قشنگ بود…

    فیلم سینمایی ماتریکس هم در همین مورد هست و نکته عجیبش هم اینه که در قسمت دوم فیلم ماتریکس عملا میگه که همین که الان این مستند در دیجیاتو ساخته شده و ما هم داریم می بینیم هم طبق برنامه قبلی برنامه شبیه سازی ای توش هستیم هست تا شبیه ساز منطقی تر و قابل باور باشه و یا ایرادات سیستم شبیه ساز و باگ هاش توسط خود ما با شک هایی که می کنیم گرفته بشه و اتوماتیک کامل تر و بی نقص تر بشه که ما دیگه شک نکیم

    یعنی منظورم اینه که اینکه ما الان به این دنیا شک کردیم که شبیه ساز باشه هم بخشی از برنامه شبیه سازه که از قبل طراحی شده تا شبیه ساز طبیعی تر جلوه کنه (اگه اینطور باشه عملا هیچ را فراری وجود نداره)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.