ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت جدید شیپور: امکان خرید امن اینترنتی از فروشگاه‌ها با ارسال سراسری

«رضا اربابیان» مدیرعامل شیپور در گفتگو با دیجیاتو از رونمایی قابلیت جدید این پلتفرم به نام «خرید امن» خبر داد؛ قابلیتی که از طریق آن امکان ارسال محصولات بیش از ۳ هزار فروشگاه فعال در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

«رضا اربابیان» مدیرعامل شیپور در گفتگو با دیجیاتو از رونمایی قابلیت جدید این پلتفرم به نام «خرید امن» خبر داد؛ قابلیتی که از طریق آن امکان ارسال محصولات بیش از ۳ هزار فروشگاه فعال در شیپور به سراسر ایران محقق شده است.

مدیرعامل شیپور تاکید میکند که با قابلیت خرید امن، موضوع «خرید شیرین» که از اهداف همیشگی آنها بوده پررنگ تر خواهد شد چرا که در این فرایند، تمام مسیر یک خرید اینترنتی با امنیت تمام برای خریداران صورت خواهد پذیرفت. او در همین رابطه به دیجیاتو گفت:

«ما قبل از رقبا و نزدیک به دو سال است که بخش فروشگاه ها را به شیپور اضافه کرده‌ایم. در این بخش هم اکنون بیش از ۳ هزار فروشگاه فعالیت می‌کنند که مرور زمان نشان داده می‌توانند فروشگاه های معتمدی باشند. در طرح خرید امن، کاربران می‌توانند کالای نو و دست دوم را از این فروشندگان برگزیده خریداری کرده و آن را درب منزل خود تحویل بگیرند و هزینه آن را نیز به طور امانت به شیپور بدهند؛ زمانی که خریدار کالا را دریافت کرد و از سالم بودن و با کیفیت بودن آن اطمینان یافت، پول به فروشنده داده می‌شود.»

اربابیان میگوید این مساله گارانتی وجه مشتری را در پی خواهد داشت و مشتری می‌تواند از اینکه کالای سالم دریافت می کند، اطمینان حاصل کند. به گفته اربابیان تمام فرایند ارسال کالاها چه در مسیر درون شهری و چه در مسیر سراسری با یک همکاری از سوی الوپیک صورت گرفته است: «ناوگان الوپیک مرسولات داخل شهری را به دست مشتریان می‌رسانند و با سرویس الوپست این پلتفرم، امکان ارسال سراسری نیز فراهم شده است. تیم شیپور می‌تواند کالاها را به طور آنلاین رصد کرده و از سالم بودن معامله یک آگاهی صد درصدی پیدا کنند.»

به گفته مدیرعامل شیپور، طرح آنها برای اولین بار است که در سراسر کشور برگزار می شود چرا که تفاوت‌های اساسی از منظر امنیت و سالم بودن معامله و نظارت روی آن وجود دارد که پیش از این در هیچ پلتفرمی دیده نشده است.

او تاکید دارد که راه اندازی این سرویس می‌تواند به خرید کاربران کمک شایانی انجام دهد: «این قابلیت می‎تواند تحولی در بازار نیازمندی ها محسوب شود و خرید و فروش را برای کاربران شیپور تسهیل کند. بر اساس چنین تحولی شیپور تلاش می کند تا امنیت معامله با امکان دریافت در سریع ترین زمان ممکن را برای کاربران گارانتی کند.»

به گفته اربابیان در قابلیت جدید شیپور، همه کسب و کارها می‌توانند پس از احراز هویت با راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود ضمن معرفی خدمات و محصولات‌شان به میلیون‌ها کاربر، از ویژگی خرید امن نیز بهره‌مند شده و در سریعترین زمان ممکن محصول خود را به دست خریدار در سراسر ایران برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

    خیلی خوبه

  • porsesh
    porsesh | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

    من رو این ایده مدتها قبل کار می‌کردم اما در بین تمام مشکلات یه موردی وجود داشت که نتونستم راه‌حلی براش پیدا کنم. نمی‌دونم شیپور چه فکری براش کرده...

    تصور کنید کالا (نو یا دست دوم) به دست مصرف کننده رسیده. چقدر فرصت هست مصرف کننده اون رو بررسی کند. آیا پست‌چی اونجا باید منتظر بمونه یا مثلاً به فرصت ۲۴ ساعته برای بررسی داده شده؟ و...

    »»» اما مشکل اصلی: اگر اینجا مصرف کننده اعلام نارضایتی کند و به طریقی یه کالای مشابه را بجای کالای ارسال شده برگرداند، فروشنده چطور از پایمال شدن حقوق خود جلوگیری کند و سایت واسط (مثلا شیپور) چطور مشکل رو می‌خواد بر طرف کند. ازدیاد چنین مواردی نیاز به نیروهای زیادی برای حل مشکل دارد. یا فرض کنید فروشنده جنس تقلبی بفرستید، مشتری متوجه شود و پس بفرستد. سپس فروشنده ادعا کند که جنیش عوض شده و شاکی شود.

    تنها راهی که نظرم رسید این بود که جنس وقتی از دست واسط به دست مصرف کننده می‌خواد برسد، باید بازبینی شود و مشخصات آن یادداشت شود و سریال بخورد و ... که این هم هزینه‌بر است.



  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

    این ایده ترکیبی از ebay و بامیلوی خدابیامرز هست. فقط جالبه که به جای اسنپ‌باکس، از الوپیک استفاده میکنن! آخه شیپور زیرمجموعه گروه اینترنت ایران بود که مالک اسنپ هم هست.

مطالب پیشنهادی