ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک خطاب به کارکنان اسپیس‌اکس: حالا توسعه استارشیپ اولویت اصلی ماست

اسپیس اکس هفته گذشته پس از ۹ سال فضانوردان ناسا را برای اولین بار از خاک آمریکا به فضا پرتاب کرد تا کارکنان این شرکت پس از سال‌ها تلاش نفس راحتی بکشند. اما ایلان ماسک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

اسپیس اکس هفته گذشته پس از ۹ سال فضانوردان ناسا را برای اولین بار از خاک آمریکا به فضا پرتاب کرد تا کارکنان این شرکت پس از سال‌ها تلاش نفس راحتی بکشند. اما ایلان ماسک که اهدافی بزرگتر در سر دارد، از کارمندان این شرکت خواسته تا بلافاصله تمام تمرکز خود را معطوف توسعه راکت غول پیکر «استارشیپ» کنند.

ماسک در نامه‌ای به کارکنان اسپیس اکس گفت راکت استارشیپ به اولویت اصلی این شرکت تبدیل شده و از آن‌ها خواست تا توسعه آن را بلافاصله و با سرعت بالا شروع کنند. راکت فالکن ۹ که هفته گذشته فضاوردان بوسیله آن به فضا پرتاب شدند، راکت اصلی اسپیس اکس است و در یک دهه گذشته ۸۵ مأموریت با آن انجام شده است.

فالکن ۹ تا حدودی چند بار مصرف بوده و سپرهای حرارتی و بوستر آن پس از پرتاب‌ها بازیابی می‌شوند. هدف ماسک این است که استارشیپ را کاملاً چند بار مصرف ساخته و آن را شبیه هواپیمای مسافربری با مدت زمان کوتاه تعمیرات بین هر پرتاب تبدیل کند. این شرکت قصد دارد استارشیپ را در نهایت جایگزین فالکن ۹ کند.

توسعه راکت استارشیپ در کارخانه اسپیس اکس واقع در بوکا چیکا تگزاس انجام می‌شود. ماسک در نامه خود از کارکنان اسپیس اکس خواسته تا مدت زمان بیشتری را در این کارخانه بگذرانند تا توسعه این راکت با سرعت بالاتری پیش برود.

اسپیس اکس ۸ هزار کارمند دارد که بیشتر آن‌ها در مقر اصلی این شرکت در لس آنجس کالیفرنیا و یا در ایالت های فلوریدا و تگزاس مستقر هستند. ماسک در نامه خود کارمندان را به نقل مکان به بوکاچیکا تشویق کرده و گفته هواپیمای اختصاصی این شرکت را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

اسپیس اکس مهر ماه سال گذشته از نمونه اولیه راکت غول پیکر استارشیپ با بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ رونمایی کرد. این شرکت قصد دارد با این راکت حداکثر ۱۰۰ نفر را در هر مأموریت به ماه و مریخ بفرستد. این شرکت تاکنون پیشرفت‌هایی در توسعه استارشیپ داشته ولی انفجار نمونه‌های آزمایشی روند توسعه را با وقفه مواجه کرده است. شهریور ماه سال قبل نمونه آزمایشی این راکت به نام «استارهاپر» (Starhopper) تا ارتفاع کوتاهی بالا رفت و روی زمین نشست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی