ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

منفی‌بافی مداوم خطر زوال عقل و ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

تحقیق جدیدی که دانشگاه «UCL» رهبری آن را برعهده داشته، نشان می‌دهد درگیری مداوم با تفکرات منفی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های زوال عقل مانند آلزایمر را افزایش دهد. در این تحقیق افراد بالای ۵۵ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

تحقیق جدیدی که دانشگاه «UCL» رهبری آن را برعهده داشته، نشان می‌دهد درگیری مداوم با تفکرات منفی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های زوال عقل مانند آلزایمر را افزایش دهد.

در این تحقیق افراد بالای ۵۵ سال مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و نتیجه آن در ژورنال «Alzheimer's & Dementia» چاپ شده است. بر اساس این تحقیق، «تفکرات منفی مکرر» (RNT) با کاهش بعد شناختی همراه است و همچنین خطر بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.

محققان به این موضوع اشاره کرده‌اند که RNT به عنوان یک عامل ابتلا به زوال عقل و همچنین ابزارهای روانی مانند ذهن‌آگاهی یا مدیتیشن برای کاهش خطر زوال عقل باید مورد بررسی قرار بگیرند. نویسنده ارشد این تحقیق، دکتر «ناتالی مارچنت» اعلام کرده:

«افسردگی و اضطراب در اواسط عمر و سنین بالا به عنوان ریسکی برای زوال عقل شناخته می‌شوند. ما در تحقیق جدید به این موضوع پی بردیم که الگوهای فکری خاص که بر افسردگی دلالت دارند و همچنین اضطراب، می‌توانند نشان‌دهنده این موضوع باشد که افراد با این مشکلات بیشتر در معرض زوال عقل قرار می‌گیرند.

با توجه به تحقیقات دیگر که از ارتباط میان افسردگی و اضطراب با زوال عقل خبر می‌دهند، ما انتظار داریم که الگوهای فکر منفی مزمن در مدت زمان طولانی بتوانند خطر زوال عقل را افزایش دهند، البته به شواهدی مبنی بر اینکه مشکلات در کوتاه مدت می‌توانند خطر زوال عقل را افزایش دهند، دست پیدا نکرده‌ایم. امیدواریم که یافته‌های ما در توسعه استراتژی‌هایی که با کاهش الگوهای فکری منفی خطر ابتلا به زوال عقل را کمتر می‌کند، مورد استفاده قرار بگیرد.»

زوال عقل

در تحقیق جدید علاوه بر دانشگاه UCL، موسسه تحقیقاتی «Inserm» و دانشگاه «مک‌گیل» نیز مشارکت داشته‌اند و ۲۹۲ فرد بالای ۵۵ سال مورد تحقیق قرار گرفتند. در این مطالعه، مشارکت‌کنندگان به مدت دو سال به سوالات پیرامون این موضوع که معمولا چه میزان تفکرات منفی به سراغ آن‌ها می‌آیند، پاسخ دادند.

در این تحقیق عملکرد شناختی افراد، حافظه، توجه، شناخت مکانی و کلام افراد مورد ارزیابی قرار گرفت. ۱۱۳ فرد حاضر در این مطالعه تحت اسکن مغز PET قرار گرفتند تا میزان پروتئین‌های «آمیلوئید» و «تاو» که باعث ایجاد شایع‌ترین نوع بیماری زوال عقل یعنی آلزایمر می‌شوند، بررسی شود.

زوال عقل

محققان به این موضوع پی بردند که افراد با الگوهای RNT بالاتر، در یک دوره چهار سال بیشتر با مشکلات شناختی و همچنین کاهش حافظه مواجه می‌شوند و آن‌ها بیش از سایرین در مغز خود پروتئین‌های آمیلوئید و تاو دارند. بر اساس این تحقیق، RNT احتمالا دلیل اصلی ابتلای افراد افسرده و مضطرب به آلزایمر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

    ما که تو این کشور خراب شده همش داریم حرص و جوش میخوریم چه خاکی بریزیم؟ همش افکار منفی همش بدبختی هر روز هر لحظه خبر بد، لعنت

مطالب پیشنهادی