ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با حضور وزیر ارتباطات؛ اتصال ۱۰۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات در هفته آینده

آیین «بهره‌برداری از توسعه خدمات دیجیتال ایرانسل» روز شنبه با حضور وزیر ارتباطات برگزار می‌شود. در این مراسم در مجموع هزار و ۳۴ روستا با سرمایه‌ای ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی به شبکه ملی اطلاعات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

آیین «بهره‌برداری از توسعه خدمات دیجیتال ایرانسل» روز شنبه با حضور وزیر ارتباطات برگزار می‌شود. در این مراسم در مجموع هزار و ۳۴ روستا با سرمایه‌ای ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند که استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص خواهند داد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شعار «دسترسی همگانی» و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی پهن باند کشور متصل می‌کند و این موضوع را جزو اهداف سال ۹۹ خود قرار داده است.

گفتنیست «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، شب گذشته از اتصال یک هزار و ۳۴ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات با همکاری ایرانسل خبر داده بود. او در دو شبکه اجتماعی فعالی که در آنها حضور دارد یعنی اینستاگرام و توییتر، این خبر را منتشر ساخته بود و نوشته بود: «یک هزار و ۳۴ روستای دیگر تا شنبه از طریق ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد. این بار استان‌های کردستان، خراسان رضوی، فارس و هرمزگان سهم بیشتری دارند. همه در تلاشیم تا با شروع مجدد فصل تحصیل، عدالت آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان، هر چه بیشتر محقق شود.»

گفتنیست در ابتدای دولت یازدهم عدد اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات صفر بوده یعنی هیچ روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل نبوده است  اما پس از گذشت مدت زمانی از فعالیت این دولت، ۴ هزار و ۵۰۰ روستا مجهز به خطوط تلفن همراه بودند اما امروزه و با فعالیت دولت دوازدهم* بیش از ۳۵ هزار روستا به این فناوری دست پیدا کرده‌اند و آمار آنها قرار است تا پایان سال ۹۹، بیشتر هم بشود. اگر متوسط سالانه را مد نظر قرار دهیم، متوسط اتصال روستاها تا قبل از دولت یازدهم حدود ۹۰۰ روستا در سال بوده اما در دولت یازدهم و دوازدهم این رقم به ۴ هزار و ۹۳۱ روستا رسیده است، به عبارت دیگر این رقم در حدود ۵ برابر افزایش داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

    دروود

مطالب پیشنهادی