ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فرمول یک هوایی؛ مسابقه خودروهای پرنده در استرالیا برگزار می‌شود

یک استارتاپ فناوری تازه تأسیس قصد دارد مسابقه ماشین‌های پرنده را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ در استرالیا برگزار کرده و نمونه قرن بیست و یکمی مسابقات فرمول یک را متولد کند. این مسابقه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

یک استارتاپ فناوری تازه تأسیس قصد دارد مسابقه ماشین‌های پرنده را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ در استرالیا برگزار کرده و نمونه قرن بیست و یکمی مسابقات فرمول یک را متولد کند.

این مسابقه که توسط استارتاپ «Airspeeder» سازمان دهی شده، شامل دو خودروی پرنده کنترل از راه دور می‌شود که در حاشیه شهر کوچکی به نام «Coober Pedy» در صحرای Outback استرالیا با هم مسابقه خواهند داد.

«مت پیرسون» (Matt Pearson)، مؤسس Airspeeder می‌گوید: «لمانز، باتورست و موناکو مکان‌های شگفت انگیزی هستند که شاهد تولد ورزش‌های جدید در آن‌ها بوده‌ایم. این مکانی عالی برای ماست تا بتوانیم محل نمادین بعدی برای برگزاری مسابقات اتومبیلرانی را ایجاد کنیم.»

مسابقه اول جنبه نمایشی خواهد داشت و اداره امنیت هوانوردی غیرنظامی استرالیا حامی آن خواهد بود. استارتاپ Airspeeder امیدوار است با برگزاری این مسابقه آزمایشی، مسیر را برای برگزاری مسابقات بین المللی با حضور ماشین‌های پرنده سرنشین دار هموار کند.

این شرکت قصد دارد مسابقات آینده را در بیابان موهاوی در کالیفرنیا و دو لوکیشین دیگر در جهان که هنوز نام آن‌ها اعلام نشده برگزار کند.

اتومبیل‌های پرنده که برخی از آن‌ها به عنوان تاکسی پرنده یاد می‌کنند، با الهام از ماشین‌های فرمول یک طراحی شده و چهار پروانه دارند. این خودروی برقی تقریباً ۴ متر طول، ۱ متر عرض و ۲۲۷ کیلوگرم وزن داشته و توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و اوج گیری تا ارتفاع ۹۰۰ متری را دارد.

به گفته پیرسون با اصلاح طراحی این خودرو می‌توان در آینده آن را به وسیله‌ای امن تر و با احتمال سانحه کمتر نسبت به هلیکوپتر تبدیل کرد. او می‌گوید: «هلیکوپترها از هزاران قطعه متحرک با یک نقطه خراب شوند تشکیل شده‌اند که آن‌ها را به وسیله‌ای بسیار گرانقیمت برای تعمیر کردن تبدیل می‌کنند. یک تاکسی هوایی حدود ۱۶ قطعه متحرک دارد که حدود نیمی از آن‌ها مازاد بر نیاز هستند، بنابراین این وسیله بسیار امن و پایدار است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی