ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده نسل یازدهم اینتل Rocket Lake-S در گیک‌بنچ رویت شد

مشخصات و عملکرد نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل که با نام Rocket Lake-s شناخته می‌شوند در پایگاه داده‌های Geekbench رویت شد. این پردازنده‌های هشت هسته‌ای و شانزده رشته‌ای احتمالا در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهند شد. ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

مشخصات و عملکرد نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل که با نام Rocket Lake-s شناخته می‌شوند در پایگاه داده‌های Geekbench رویت شد. این پردازنده‌های هشت هسته‌ای و شانزده رشته‌ای احتمالا در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهند شد.

اگرچه به نظر به این زودی‌ها نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل از راه نخواهند رسید، اما این دومین باری است که شاهد حضور یک CPU هشت هسته‌ای با شانزده ترد از نوع Rocket Lake-S در وب‌سایت Geekbench هستیم. به همین ترتیب می‌توان دریافت شایعات مربوط به انتخاب تعداد ‌۸ هسته در قیاس با ۱۰ هسته سری Comet Lake تا حدودی صحت دارند.

این پردازنده که انتظار می‌رود برای اولین بار پس از پنج سال با معماری متفاوتی راهی بازار شود، طبق مدارک درج شده در بنچمارک مورد بحث، دارای سرعت کلاک پایه ۳.۲ گیگاهرتزی بوده و تا فرکانس حداکثری ۴.۳ گیگاهرتزی را نیز پشتیبانی می‌کند.

اینتل

علاوه بر این پردازشگر گرافیکی iGPU نیز به صورت مجتمع در این نوع از پردازنده‌ها جایگذاری شده، که گفته می‌شود دارای ۳۲ واحد محاسباتی، و فرکانس کلاک ۱.۱۵ گیگاهرتزی و ۶.۳۳ گیگابایت رم ویدیویی خواهد بود. اگرچه از قبل پیش بینی می‌شد این iGPU از معماری اینتل Xe پیروی کند، بنچمارک‌های به دست آمده چندان امیدوار کننده نیستند.

بر اساس آنچه توسط Notebookcheck گزارش شده، گرافیک Xe اینتل تنها موفق شده به امتیاز ۶۲۶۶ در بنچمارک OpenCL دست یابد که حدودا ۴۰ درصد کمتر از امتیاز پردازشگرهای گرافیکی مجتمع Vega 10 به کار رفته در AMD Ryzen 7 3700U محسوب می‌شود. حتی امتیاز اینتل UHD 630 که در پردازنده Core i7 10700K یافت می‌شود از سری Xe بیشتر است. هرچند باید این موضوع را در نظر داشت که نتیج بنچمارک‌های اولیه ممکن است با اختلاف زیادی نسبت به نسخه نهایی هنگام عرضه تفاوت کند.

اگرچه پردازنده‌های Rocket Lake همچنان از اندازه ۱۴ نانومتری استفاده خواهند کرد، انتظار می‌رود معماری Willow Cave اینتل (که در سری Tiger Lake نیز استفاده خواهد شد) عملکرد کلی را تا ۲۵ درصد ارتقا ببخشند. ضمنا گفته شده احتمالا پردازنده‌های Rocket Lake-S با مادربردهای جدید Z490 نیز سازگاری خواهد داشت و از PCIe 4.0 نیز پشتیبانی می‌کند. این نسل از پردازنده‌های اینتل در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۰ تیر ۱۳۹۹

    سلام
    لطفا زمانی که از سری های پردازنده ها صحبت می کنید مشخص کنید که برای لپتاپ هستن یا دسکتاپ .درسته که پیدا کردنش کار ساده ای است ولی اینجوری به مخاطب کمک میکنید که بفهمه این پست به دردش میخوره یا نه.

مطالب پیشنهادی