ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پروژه تحت حمایت ناسا مشکلات چاپ سه بعدی را به طور خودکار رفع می‌کند

یک شرکت فضایی آمریکایی با حمایت مالی ناسا در پی توسعه سیستمی است که توانایی عیب یابی و تصحیح آنی نقص‌ها حین چاپ سه بعدی را دارد. این سیستم وابستگی فضانوردان مستقر در ماه و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

یک شرکت فضایی آمریکایی با حمایت مالی ناسا در پی توسعه سیستمی است که توانایی عیب یابی و تصحیح آنی نقص‌ها حین چاپ سه بعدی را دارد. این سیستم وابستگی فضانوردان مستقر در ماه و مریخ را به تجهیزات زمینی کم خواهد کرد.

به گزارش Parabolic Arc، شرکت فضایی Relativity Space که در زمینه ساخت راکت با چاپگر سه بعدی فعالیت می‌کند، در حال کار روی پروژه‌ای است که توانایی تشخیص و تصحیح آنی نقص‌ها حین چاپ سه بعدی را دارد. ناسا به تازگی حمایت مالی از این پروژه را آغاز کرده است.

سیستم مورد بحث برای ساخت و ساز روی ماه و مریخ کاربردی خواهد بود. برای مثال اگر خطایی حین چاپ سه بعدی قطعه‌ای از پایگاه فضایی و یا سپر محافظ در برابر تشعشعات کیهانی رخ دهد، سیستم به طور خودکار آن را تشخیص داده و تعمیر می‌کند. علاوه بر این توانایی تشخیص دوام سازه با توجه به نقص‌ها و حتی اوراق کردن کل سازه را دارد.

پروژه یاد شده در فاز اول قرار داشته و اقدامات بیشتری برای بهبود آن باید انجام شوند. ناسا به همین منظور مبلغ ۱۲۵ هزار دلار را در بازه شش ماهه برای بهبود پروژه به شرکت Relativity Space خواهد داد.

اگر این پروژه به سرانجام برسد، مزایای قابل توجهی برای مأموریت‌های فضایی و صنعت تولید خواهد داشت. فضانوردان مستقر در ماه و مریخ می‌توانند با استفاده از این نوآوری وابستگی به تجهیزات زمینی را کاهش داده و با استفاده از خاک قطعات و سازه‌های مورد نیاز را چاپ کنند. این اختراع برای ساکنان کره زمین نیز کاربردی خواهد بود و با تشخیص و تعمیر نقص‌های موجود در سازه‌ها از دور انداختن آن‌ها جلوگیری کرده و در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی