ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از اولین دوچرخه برقی چاپ سه بعدی دنیا با بدنه یکپارچه

شرکت Superstrata از اولین دوچرخه برقی دنیا با بدنه یکپارچه که تماماً بوسیله چاپگر سه بعدی پرینت شده رونمایی کرد. شرکت Arevo دو مدل دوچرخه برقی جدید تحت برند Superstrata را معرفی کرد. دوچرخه اول که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

شرکت Superstrata از اولین دوچرخه برقی دنیا با بدنه یکپارچه که تماماً بوسیله چاپگر سه بعدی پرینت شده رونمایی کرد.

شرکت Arevo دو مدل دوچرخه برقی جدید تحت برند Superstrata را معرفی کرد. دوچرخه اول که Superstrata Terra نام دارد، محصولی سبک وزن با قابلیت سفارشی سازی با توجه به نوع دوچرخه سواری است. دوچرخه برقی دوم نیز Superstrata Ion نام داشته و از موتور ۲۵۰ واتی و باتری ۲۵۲ وات ساعتی برخوردار بوده و شعاع حرکتی تقریبی آن ۹۶ کیلومتر اعلام شده است.

فریم دوچرخه‌ها یکپارچه و از جنس فیبرکربن ترموپلاستیک است. این یعنی بدنه به شکل یک تکه تولید شده و دیگر خبری از تولید قسمت‌های مختلف و متصل کردن آن‌ها به یکدیگر نیست. Superstrata می‌گوید استفاده از مواد ترموپلاستیکی در بدنه دوچرخه‌ها سبب افزایش قابل توجه مقاومت در برابر ضربات و کاهش وزن شده است. فریم مدل Terra بسته به سایز تنها حدود ۱.۲۷ کیلوگرم و مدل Ion حدود ۱۱ کیلوگرم وزن دارد.

Superstrata Terra

چاپ سه بعدی فرآیندی مشکل و هزینه بر است، اما Superstrata می‌گوید بوسیله آن می‌توان فریم دوچرخه را مقاوم تر و بادوام تر ساخت و همچنین طراحی را جذاب تر کرد. مشتریان می‌توانند با ارسال ابعاد بدن خود به این شرکت، دوچرخه را کاملاً متناسب با سایز خود دریافت کنند. به گفته Superstrata هیچ گونه چسب، نقطه جوش، شکاف و مواردی از این دست در بدنه دوچرخه‌ها وجود ندارد و نبود آن‌ها مقاومت دوچرخه‌ها را بسیار بالا برده است.

Superstrata Ion

هنوز دوچرخه‌ها برای تولید انبوه آماده نیستند و سازنده از مذاکره با شرکت‌های موتورسازی و باتری سازی برای انتخاب بهترین ترکیب خبر داده است. دوچرخه‌های این شرکت برای پیش فروش در سایت Indiegogo قرار داده شده‌اند. مشتریان با پرداخت ۱۷۹۹ دلار می‌توانند آن‌ها را پیش خرید کنند.

Superstrata می‌گوید مدل Terra با شروع قیمت ۲۷۹۹ دلار و مدل Ion با شروع قیمت ۳۹۹۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد. پیش فروش آن‌ها از ماه جاری میلادی آغاز می‌شود و دوچرخه‌ها از اواخر سال جاری میلادی به آدرس مشتریان ارسال خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

    قیمتش خیلی بالاست

  • javad_xbox
    javad_xbox | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

    در اینده بشریت دیگه فروشگاه غذا و غیره نداریم. چون با تکنولوژی 7G به بالا شاهد پرینت غذا در منازل خود خواهید بود یا انتقال بوسیله وای فای 7G به منازل

    • نیما
      نیما | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

      فعلا قابل درک نیست?

مطالب پیشنهادی