ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش خودرو

نحوه استفاده از کولر خودرو در شرایط شیوع ویروس کرونا

عدم استفاده از کولر از نظر بسیاری افراد راه حل مناسبی برای صرفه جویی در مصرف بنزین و عدم ابتلا به ویروس کرونا است اما با رعایت نکاتی می توان از سیستم سرمایش خودرو استفاده ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

عدم استفاده از کولر از نظر بسیاری افراد راه حل مناسبی برای صرفه جویی در مصرف بنزین و عدم ابتلا به ویروس کرونا است اما با رعایت نکاتی می توان از سیستم سرمایش خودرو استفاده کرد. اگر در حین توقف یا سرعت پایین از کولر استفاده کنید، بنزین بیش‌تری مصرف می‌شود اما استفاده از آن در بزرگ‌راه ها با سرعت بالا بنزین بسیار کمی مصرف می‌کند، چرا که اگر در همان حالت، به جای روشن کردن کولر شیشه‌ها را پایین بکشید، به دلیل برهم خوردن وضعیت آیرودینامیکی خودرو، مقداری به مصرف سوخت افزوده خواهد شد.

از جمله موارد افزایش مصرف سوخت خودرو هنگام استفاده از کولر ماشین، پایین بودن (حتی مقداری) از شیشه‌های خودروی شما خواهد بود چرا که دمای کابین به حد نرمال تعریف شده برای سنسور‌های دمای کابین یا ترموستات‌های داخل اوپراتور نمی‌رسد و کمپرسور کولر خودرو مدت درگیری بیشتری را باید با موتور داشته باشد.

روشن کردن کولر

همواره دریچه تهویه هوای داخل به بیرون و بالعکس باید هنگام استفاده از کولر در وضعیت هوای داخل باشد، تا هوای داخل کابین توسط فن داخل اِواپراتور به جریان افتاده و موجب زودتر خنک شدن دمای کابین خودرو شما شود.

البته برای کاهش ریسک ابتلا به کرونا بهتر است در چند دقیقه اول استفاده از کولر خودرو دریچه در حالت هوای بیرون باشد و مقداری (حدود یک سانتیمتر) شیشه‌های جلو پایین و دریچه‌های تهویه برای سرنشین به سمت بالا و وضعیت مسیر جریان هوا در سیستم انتخاب جریان هوا در حالت روبروی سرنشین باشد این کار باعث می‌شود که اگر ویروس کرونا که به انتهای کفش چسبیده و وارد کابین شده در کف خودرو بماند و به فضای بالایی کابین انتقال پیدا نکند.

در زمانی که شما تک سرنشین هستید، پیش از روشن کردن کولر بهتر است دریچه‌های خروجی هوا را به سمت خود برگردانید. با این کار کمپرسور کولر که موجب تقلیل بالای مصرف سوخت و کاهش دمای آب موتور می‌شود کمتر درگیر خواهد شد.

اینکار باعث می‌شود که شما با کمترین دمندگی خنک شوید و نیازی نیست که تمامی کابین خودرو خنک باشد و در این حالت نا خود آگاه وضعیت میزان دورِ فن داخل کابین روی یک یا کمترین حالت قرار گرفته که باعث خنک شدن شما می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۳۰ تیر ۱۳۹۹

    نه به تیتر و نه به این مطلب آبکی

مطالب پیشنهادی