ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک واقعیت افزوده اپل هر سطحی را به نمایشگر لمسی تبدیل می‌کند

پتنت جدیدی از اپل از روش جدید این کمپانی برای طراحی عینک‌های واقعیت افزوده حکایت می‌کند که به کمک آن، می‌توان هر سطحی را به نمایشگری با قابلیت لمس تبدیل کرد. به این ترتیب که ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

پتنت جدیدی از اپل از روش جدید این کمپانی برای طراحی عینک‌های واقعیت افزوده حکایت می‌کند که به کمک آن، می‌توان هر سطحی را به نمایشگری با قابلیت لمس تبدیل کرد. به این ترتیب که هنگام استفاده از اپل گلس، با نگاه کرده به سطحی مانند یک میز، صفحه نمایشی با مجموعه‌ای از دکمه‌های قابل لمس روی آن پدیدار می‌شود.

در توضیحات این پتنت که در سال ۲۰۱۶ ثبت اما حالا علنی شده آمده: «راهی طبیعی برای برقراری ارتباط بین انسان‌ها و اشیای واقعی جهت لمس آنها با دست. صفحه نمایش هایی که تشخیص داده شده و امکان لمس را روی سطحی ارائه می دهند، معمولا به عنوان تاچ اسکرین شناخته می‌شوند و امروزه جزئی معمولی از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به شمار می‌آیند».

در حال حاضر مقیاس نمایش عینک‌های واقعیت افزوده بسیار محدود است و همه چیز نزدیک به چشمان کاربر پدیدار می‌شود. معمولا برای برقراری ارتباط با بخش‌های تعاملی محتوا کاربر مجبور می‌شود عینکش را برداشته و به صورت دستی مشغول شود. اما پتنت جدید کوپرتینویی‌ها کاری خواهد کرد تا مخاطب اپل گلس بتواند به سادگی در محیط روی گزینه‌های مورد نظرش کلیک کند.

طبق توصیف پتنت، در این مورد اپل گلس شی مجازی را در محلی از دنیای واقعی به شما نمایش می‌دهد، و در عین حال انگشتان شما می‌تواند به هر بخشی از آن اشاره یا لمس کند. اگر سیستم واقعیت افزوده بتواند تشخیص دهد شما آن نقطه‌ای که فکر می‌کنید دکمه‌ای وجود دارد را لمس کرده‌اید، عملیات مورد نظر صورت گرفته و انگار شما واقعا نمایشگری مجازی را لمس کرده‌اید.

این ایده امکان شناسایی هر ضربه یا لمسی را فارغ از نوع سطح فراهم می‌کند و بدین منظور هیچ نیازی نیست کاربر سنسورهایی به نوک انگشتانش وصل کند یا از ابزاری دیگر استفاده نماید.

در سوی مقابل، راه حل پیشنهادی اپل استفاده از گرماست: «اگر دو شی با دو دمای مختلف با یکدیگر تماس برقرار کنند، دمای آنها برای لحظه‌ای تغییر خواهد کرد و سپس به تدریج به دمای اولیه خود باز خواهند گشت. هنگامی که پیکسلی از محیط در دنیای واقعیت افزوده مد نظر قرار دارد، چنانچه تغییر دمای ملایمی در آن نقطه از سوی سنسورهای عینک احساس شود، عملیات لمس صورت خواهد گرفت.»

اگرچه این پتنت هم مانند هر نوع ثبت اختراع دیگری ممکن است هرگز روشنایی روز را نبیند، اما به خوبی از رویکرد عمیق و تحقیقات گسترده کمپانی اپل در زمینه ارتقای تکنولوژی واقعیت افزوده و سیستم‌های مبتنی بر عینک هوشمند حکایت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Cliff
    Cliff | ۱ مرداد ۱۳۹۹

    بزرگترین حسرتم اینه که ببینم بشر به کجا میرسه

    • حاجی اس ام
      حاجی اس ام | ۱ مرداد ۱۳۹۹

      به قبر و قیامت

مطالب پیشنهادی