ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش رکوردشکن لوازم خانگی ال جی الکترونیکس در فصل دوم ۲۰۲۰

روز گذشته ال جی الکترونیکس گزارش عملکرد خود برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرد. بر این اساس، درآمدهای ال جی در فصل گذشته ۱۷.۹ درصد و سود عملیاتی آن ۲۴.۱ درصد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

روز گذشته ال جی الکترونیکس گزارش عملکرد خود برای سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرد. بر این اساس، درآمدهای ال جی در فصل گذشته ۱۷.۹ درصد و سود عملیاتی آن ۲۴.۱ درصد کاهش یافت و به ترتیب به رقم ۱۰.۷ میلیارد (۱۲.۸ تریلیون وون) و ۴۱۹.۲ میلیون دلار (۴۹۵.۴ میلیارد وون) رسید. با این حال اما ال جی در بخش لوازم خانگی الکترونیک فروشی رکوردشکن را در فصل اخیر تجربه کرد و بیشترین مقدار فروش فصل دوم خود را از آغاز فعالیتش تا به امروز رقم زد.

مدیران ال جی الکترونیکس خاطرنشان کرده اند که در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ عمده تمرکز این شرکت روی لوازم خانگی پریمیوم قرار داشته و همچنین تلاش هایی در راستای بهبود ساختار هزینه ها صورت گرفته که باعث این فروش رکوردشکن شده است.

درآمد ال جی از بخش لوازم خانگی و راهکارهای تهویه هوا برابر با ۵.۱ تریلیون وون و سود عملیاتی آن ۶۲۸ میلیارد وون بود که در مقایسه با سال قبل ۱۲.۲ درصد رشد را نشان می دهد.

ال جی اعلام کرده که علیرغم بحران کرونا سود عملیاتی آن برای نیمه نخست سال برای چهارمین سال پیاپی رشد داشته است و به رقم ۱.۵ تریلیون وون رسیده است.

جالب است بدانید که در سه ماهه گذشته توجه کاربران ال جی به محصولات بهداشتی و مرتبط با سلامت معطوف شده و به طور مثال تقاضا برای کمدهای برقی این شرکت که بوی نامطبوع لباس ها را از بین می برند و همچنین خشک کن بخار و ظرفشو بخار این شرکت افزایش قابل توجه پیدا کرد.

ال جی الکترونیک باز هم در گزارش مالی این فصل خود تاکید کرد که قصد تعطیل کردن واحد موبایلش را ندارد هرچند شایعات متعدد نشان می دهند این شرکت به خاطر زیان طولانی مدت واحد موبایل خود چنین تصمیمی دارد. سئو دونگ میونگ مدیر واحد برنامه ریزی بودجه واحد موبایل ال جی از سرمایه گذاران این شرکت خواست که موفقیت این کسب و کار را در دراز مدت در نظر بگیرند. به گفته او ال جی بارها تلاش کرده که ساختار هزینه واحد موبایل خود را بهبود دهد و حالا این استراتژی در حال اثرگذاری است.

در سه ماهه دوم امسال درآمدهای واحد موبایل الجی ۳۱.۱ درصد رشد فصلی را تجربه کرد که این نیز مرهون فروش خوب آن در آمریکای شمالی و کره بود.

ال جی امیدوار است که با رقابتی تر کردن قیمت گذاری خود و همچنین عرضه سری موبایل های ولولت در بازارهای خارج از کره بتواند تغییرات معناداری را در عملکرد واحد موبایل خود ایجاد نماید.

کسب و کار سرگرمی های خانگی ال جی نیز در فصل گذشته درآمدی برابر با ۲.۲ تریلیون وون داشت و سود عملیاتی این واحد به رقم ۱۱۲.۸ میلیارد وون رسید که هر دوی این رقم ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو بود. علت این کاهش به تعبیر مدیران ال جی بسته شدن خرده فروشی های جهانی و همچنین به تعویق افتادن رویدادهای ورزشی در سراسر دنیا بود.

درآمد واحد ارتباطات موبایلی ال جی در فصل گذشته ۱.۳ تریلیون وون و زیان عملیاتی آن نیز ۲۰۶.۵ میلیارد وون عنوان شد. براساس آمارها این درآمد نسبت به فصل اول امسال ۳۱.۱ درصد رشد داشته و زیان آن نیز نسبت به فصل قبل با کاهش روبرو بوده است.

ال جی در گزارش خود خاطرنشان کرده که افزایش دورکاری کاربران و آموزش آنلاین باعث رشد فروش کامپیوترها و مانیتورهای آن شده هرچند اختلال در زنجیره تامین جهانی آن فروش پنل های انرژی خورشیدی و همچنین نمایشگرهای سیستم های اطلاعاتی آن را دچار افول کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی