ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دونالد ترامپ
نرم افزار و اپلیکیشن

ترامپ تیک‌تاک را در آمریکا ممنوع می‌کند؛ تلاش ناکام مایکروسافت برای خرید اپ چینی

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ در صحبت با چندین خبرنگار اعلام کرده که امروز با امضای دستوری، استفاده از تیک تاک را در این کشور ممنوع خواهد کرد. برنامه تیک تاک که محبوبیت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ در صحبت با چندین خبرنگار اعلام کرده که امروز با امضای دستوری، استفاده از تیک تاک را در این کشور ممنوع خواهد کرد.

برنامه تیک تاک که محبوبیت بالایی در سراسر جهان پیدا کرده، توسط یک کمپانی چینی با نام «بایت دنس» مدیریت می‌شود که به اعتقاد دولت ترامپ، اطلاعات کاربران را در اختیار دولت پکن قرار می‌دهد، اتهامی که هنوز ثابت نشده است. ترامپ در گذشته نیز تیک تاک را با دستور ممنوعیت استفاده از آن در آمریکا تهدید کرده بود، اما کسی نمی‌دانست در نهایت دولت این کشور چه تصمیمی می‌گیرد و حالا به نظر می‌رسد یا یک دستور جدید آن را در آمریکا ممنوع می‌کند.

اوایل ماه جاری میلادی وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، «مایک پمپئو» اعلام کرد که دولت به علت نگرانی‌های امنیت ملی به دنبال ممنوعیت این اپلیکیشن اشتراک ویدیو است. تنش‌ها میان چین و آمریکا بالا گرفته و این دو کشور اخیرا کنسولگری خود را تعطیل کرده‌اند. در حال حاضر مشخص نیست این شبکه اجتماعی چه اطلاعاتی را جمع آوری می‌کند، با این حال دولت دهلی نو نیز ماه گذشته میلادی استفاده از آن را در هند ممنوع کرد.

تیک تاک

در حال حاضر نمی‌دانیم این ممنوعیت تا چه اندازه جدی خواهد بود. شاید دولت اپل و گوگل را مجبور به حذف این برنامه از فروشگاه‌های خود کند، اما همچنان دانلودهای قبلی روی دستگاه‌ها باقی بماند. این احتمال وجود دارد که دولت ترامپ، در سطح شبکه این برنامه را مسدود کند.

دیروز گزارشی در اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت به دنبال خرید این شبکه اجتماعی با پرداخت مبلغی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار است که البته تیک تاک و مایکروسافت نسبت به آن از خود واکنشی نشان ندادند و ترامپ نیز علاقه‌ای به خرید آن توسط کمپانی‌های آمریکایی ندارد. در حال حاضر تعداد دانلودهای این برنامه تنها در فروشگاه پلی استور از ۱ میلیارد بار عبور کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

    زنده باااد ? ? ? ? ?

  • noisymind
    noisymind | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

    فیلترینگ و سانسور در همه جا مردود هست. حالا میخواد امریکا باشه یا چین یا ایران

    • Mohammad Akbari
      Mohammad Akbari | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

      lemmy lensistrr ?

    • عزراییل
      عزراییل | ۱۱ مرداد ۱۳۹۹

      درسته که فیلترینگ محکومه ولی اینجا بحث سر جاسوسی چینه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی