ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضانوردان ناسا در راه زمین؛ کپسول کرو دراگون از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد

فضانوردان ناسا، «باب بهنکن» و «داگ هارلی» با موفقیت از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) جدا شدند که اولین مرحله مهم آن‌ها برای بازگشت به زمین محسوب می‌شود. این فضانوردان که خرداد ماه توسط کپسول کرو دراگون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

فضانوردان ناسا، «باب بهنکن» و «داگ هارلی» با موفقیت از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) جدا شدند که اولین مرحله مهم آن‌ها برای بازگشت به زمین محسوب می‌شود.

این فضانوردان که خرداد ماه توسط کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس روانه ISS شده بودند، در مرحله بعدی بازگشت به خانه از فضا به سمت اتمسفر حرکت می‌کنند و با تغییر سرعت این کپسول، خود را برای باز شدن چترهای نجات آماده می‌کنند و در نهایت در اقیانوس اطلس فرود می‌آیند.

به گزارش TechCrunch، تمام این مراحل به صورت خودکار و با سیستم‌های کنترلی اسپیس ایکس که برای کرو دراگون طراحی شده، انجام می‌شوند. با ورود مجدد به اتمسفر، این کپسول تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد و زاویه آن به گونه‌ای تنظیم می‌شود تا سرعت کاهش پیدا کند و بتواند بدون هیچ نگرانی چترهای نجات را باز کند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی

بازگشت فضانوردان ناسا به سمت زمین آخرین مرحله از ماموریت Demo-2 اسپیس ایکس محسوب می‌شود که اگر موفقیت آمیز باشد، سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا از کرو دراگون برای انجام عملیات‌های خود استفاده خواهد کرد و به صورت منظم فضانوردان خود را توسط فضاپیمای کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک روانه ISS کرده و به زمین برمی‌گرداند.

باب بهنکن و داگ هارلی در تاریخ ۱۰ خرداد ماه طی یک سفر تاریخی با موفقیت از خاک ایالات متحده آمریکا روانه ایستگاه فضایی شدند و پس از گذشت نزدیک به یک روز، کپسول کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد.

با فرود کرو دراگون در سواحل فلوریدا، ماموریت Demo-2 به پایان می‌رسد و گروه نجات به سراغ فضانوردان می‌رود تا پس از یک سفر طاقت فرسا، مدتی استراحت کنند. اگر تمام مراحل با موفقیت انجام شود و برنامه‌ها با مشکل مواجه نشوند، اسپیس ایکس به صورت رسمی می‌تواند پروازهای فضانوردان را انجام دهد که اولین آن اواخر سپتامبر صورت خواهد گرفت، بنابراین مدت زمان زیادی نباید صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی