ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک بزرگترین گروه طرفداران افراطی ترامپ با ۲۰۰ هزار عضو را حذف کرد

فیسبوک در اقدامی ناگهانی گروهی متعلق به طرفداران «کیوانان» (QAnon) شامل ۲۰۰ هزار عضو از پیروان را با اتهام به نفرت‌پراکنی و آزار و اذیت دیگران مسدود کرد. طبق گزارش رویترز، این شبکه اجتماعی تعداد ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۳

فیسبوک در اقدامی ناگهانی گروهی متعلق به طرفداران «کیوانان» (QAnon) شامل ۲۰۰ هزار عضو از پیروان را با اتهام به نفرت‌پراکنی و آزار و اذیت دیگران مسدود کرد.

طبق گزارش رویترز، این شبکه اجتماعی تعداد بسیار زیادی از گروه‌ها و پست‌های مرتبط با کیوانان که غالبا حاوی محتوا و اخبار نفرت‌پراکن، آزاردهنده و البته اطلاعات نادرست بوده‌اند را بین روزهای چهارم تا ششم آگوست حذف و به همین ترتیب گروه مورد بحث را نیز مسدود کرده است.

این در حالی است که حدودا چند هفته قبل توییتر هم چندین هزار حساب کاربری و توییت‌های مرتبط با تئوری توطئه کیوانان را حذف نموده است؛ فیسبوک تاکید دارد به طور کامل حواسش به این گروه هست و تمام فعالیت‌های آنها را زیر نظر می‌گیرد و در صورت لزوم آنها را حذف می‌کند.

اقدامات اخیر فیسبوک خیلی هم دور از انتظار نیست؛ در حال حاضر سازمان FBI گروه کیوانان را به عنوان مرجعی خشونت‌آمیز و خطرناک برای جامعه تلقی می‌کند. هرچند در ابتدا تیم تحت هدایت مارک زاکربرگ مقاومت زیادی در راستای مسدود کردن حساب‌های کاربری این دست از افراد نشان می‌داد، اما بعد از اعمال فشارهای گسترده شرایط تغییر کرد. مدتی پیش مجموعه زیادی از اکانت‌های مربوط به جنبش بوگالو هم از روی فیسبوک حذف شدند.

گفتنی است «کیوانان» گروهی از پیروان یک تئوری توطئه راست تندرو هستند که ادعا دارد دولتی پنهانی در ایالات متحده علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و هواداران او شکل گرفته است. این نظریه در اکتبر ۲۰۱۷ با پستی در سایت 4chan و توسط کاربری به نام استعاری کیو شکل گرفت. او ادعا می‌کرد به اطلاعات طبقه بندی شده‌ای در مورد ریاست جمهوری ترامپ و مخالفانش در آمریکا دسترسی دارد که نشان می‌دهد بسیاری از بازیگران هالیوود، سیاستمداران و مقامات در حلقه قاچاق کودکان دست دارند و از طرفی نیز ادعا می‌کند ترامپ تظاهر به تبانی با روس‌ها کرده تا بتواند به نحوی از کودتا توسط باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جورج سوروس پیشگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی