ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کداک
تکنولوژی

سقوط ۴۵ درصدی سهام کداک در پی تعلیق ارائه وام از سوی آمریکا

نزدیک به دو هفته پیش «کداک» اعلام کرد با وام ۷۶۵ میلیون دلاری فدرال وارد حوزه داروسازی می‌شود و حالا دولت خبر از توقف چنین برنامه‌ای داده که کاهش ۴۵ درصدی ارزش سهام این کمپانی را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

نزدیک به دو هفته پیش «کداک» اعلام کرد با وام ۷۶۵ میلیون دلاری فدرال وارد حوزه داروسازی می‌شود و حالا دولت خبر از توقف چنین برنامه‌ای داده که کاهش ۴۵ درصدی ارزش سهام این کمپانی را در پی داشته است.

شرکت دارایی توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا (DFC) روز جمعه در توییتی اعلام کرد:

«در تاریخ ۷ مرداد نامه‌ این وام را برای کداک امضا کردیم، با این حال اخیرا ادعاهایی مطرح شده که نگرانی‌هایی در پی داشته است. تا زمانی که این موارد برطرف نشوند، به چنین کاری ادامه نخواهیم داد.»

ماه گذشته میلادی ارزش سهام کداک پس از تامین وام ۷۶۵ میلیون دلاری فدرال، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، آخرین بار در سال ۲۰۱۸ ارزش سهام این شرکت چنین رشد چشمگیری را تجربه کرده بود.

کداک

در حالی که DFC از امضای نامه‌ در تاریخ ۷ مرداد ماه خبر داده، حرکت بعدی کداک در تاریخ ۶ مرداد گزارش شد و در آن زمان ارزش سهام رشد ۲۵ درصدی را تجربه کرد. در مدت کوتاهی ارزش سهام این شرکت از کمتر از ۸ دلار به ۳۳ دلار رسید و در بالاترین قیمت، ارزش این کمپانی به ۱.۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد، در حالی که طی دو سال گذشته به ندرت به بالای ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

پس از این رشد چشمگیر، سناتور دموکرات «الیزابت وارن» از «کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» (SEC) درخواست کرد چنین موضوعی مورد بررسی قرار بگیرد و آن را فعالیت تجاری غیرعادی خطاب کرد. SEC علاوه بر بررسی وضعیت سهام این کمپانی، پاداش‌های دریافتی سهام توسط مدیران اجرایی و اعضای هیئت مدیره را نیز بازرسی می‌کند، چرا که پیش از انتشار خبر چنین اتفاقی رخ داده است.

بر اساس گزارش‌ها، پس از اعطای پاداش‌ها ارزش آن‌ها تنها ۴۸ ساعت پس از اعلام داخلی وام فدرال به ۵۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی