ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا ۱۰ فناوری شناسایی و رهگیری پهپاد را در فرودگاه‌‌ها آزمایش می‌کند

اداره هوانوردی فدرال (FAA) اخیرا اعلام کرده در آینده نزدیک چندین سیستم تشخیص پهپاد برای فرودگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. FAA حداقل ۱۰ فناوری و سیستم را مورد آزمایش قرار می‌دهد که نه تنها برای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

اداره هوانوردی فدرال (FAA) اخیرا اعلام کرده در آینده نزدیک چندین سیستم تشخیص پهپاد برای فرودگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

FAA حداقل ۱۰ فناوری و سیستم را مورد آزمایش قرار می‌دهد که نه تنها برای شناسایی پهپادها توسعه پیدا کرده‌اند، بلکه خطرات احتمالی آن‌ها را نیز کاهش می‌دهند. این آزمایشات بخشی از برنامه تحقیقاتی «شناسایی و کاهش پهپادها» محسوب می‌شود که انتظار می‌رود پیش از پایان سال جاری میلادی راه‌اندازی شود.

اولین آزمایش توسط مرکز فنی «William J. Hughes» اداره هوانوردی فدرال انجام می‌شود. این مرکز فنی در کنار فرودگاه بین المللی «اتلنتیک سیتی» در «نیوجرسی» قرار گرفته است. پس از انجام این آزمایش، FAA قصد دارد آن‌ها را به چهار فرودگاه دیگر در ایالات متحده آمریکا گسترش دهد.

در حال حاضر اداره هوانوردی فدرال نام این فرودگاه‌ها را اعلام نکرده و احتمالا هنوز در حال نهایی کردن لیست فناوری‌های مورد آزمایش خود است. FAA از کمپانی‌های فعال در زمینه توسعه سیستم‌های تشخیص پهپاد درخواست کرده که طی ۴۵ روز آینده، به اعلامیه آن‌ها پاسخ دهند.

این آژانس از سال‌ها پیش حضور پهپادها در اطراف فرودگاه را مورد انتقاد قرار می‌دهد، حتی قبل از اینکه قانونی در سال ۲۰۱۸ آن را مجبور کند از عدم تداخل فناوری‌های تشخیص پهپاد و عملیات‌های ایمنی فرودگاه‌ها اطمینان حاصل کند.

چند روز پیش اداره فدرال هوانوردی به همراه وزارت دادگستری، وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا و کمیسیون فدرال ارتباطات با همکاری یکدیگر یک سند راهنمای مشترک صادر کردند که هدف از آن، کمک به نهادهای خصوصی برای درک بهتر قوانین فدرال در استفاده از سیستم‌های تشخیص پهپاد است.

یکی از مقامات آمریکا، «جفری آدام روزن» در گذشته درباره افزایش حضور پهپادها در اطراف فرودگاه صحبت و اعلام کرده بود که با توجه به چنین روندی، افزایش دسترسی به سیستم‌های شناسایی پهپادها عجیب نیست و از آنجایی که آن‌ها مجوز‌های لازم را دریافت نکرده‌اند، دولت تصمیم گرفته اقداماتی در این زمینه انجام دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی