ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تبدیل رولزرویس‌های کلاسیک به خودرو برقی؛ کاری از استارتاپ انگلیسی لوناز

شرکت رولزرویس تایید کرده که در آینده تمامی محصولات خود را با پیشرانه‌های تمام الکتریکی به فروش خواهد رساند. با این حال این کمپانی درباره زمان دقیق برقی‌سازی محصولات خود حرفی به میان نیاورده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

شرکت رولزرویس تایید کرده که در آینده تمامی محصولات خود را با پیشرانه‌های تمام الکتریکی به فروش خواهد رساند. با این حال این کمپانی درباره زمان دقیق برقی‌سازی محصولات خود حرفی به میان نیاورده و گفته در وقتی مناسب اقدام به این کار خواهد کرد.

اما تا رسیدن زمان مناسب، استارتاپی به نام لوناز (Lunaz) پیش‌دستی کرده و محصولات رولزرویس را از همین الان به پیشرانه‌های الکتریکی تجهیز می‌کند. جالب آنکه این استارتاپ به سراغ نمونه‌های کلاسیک رولزرویس رفته و از این طریق پلی بین گذشته و آینده ایجاد کرده است. فانتوم V و سیلور کلاد (Silver Cloud) اولین مدل‌هایی هستند که توسط لوناز برقی‌سازی می‌شوند.

بد نیست بدانید مقر استارتاپ لوناز در انگلستان واقع شده و پرسنل آن را تنی چند از کارکنان سابق کمپانی‌های استون مارتین، جگوار، فراری، فولکس واگن و مکلارن تشکیل می‎‌دهند. این شرکت نوپا پیش از این چند محصول کلاسیک دیگر از بنتلی و جگوار را نیز به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز کرده است.

آنطور که لوناز اعلام کرده، تنها 30 دستگاه از فانتوم V و سیلور کلاد برقی تولید خواهد شد. نخستین مدل تکمیل شده، یک دستگاه رولزرویس فانتوم V مدل 1961 است. این اتومبیل منحصر بفرد کاملا بازسازی شده و در کنار پیشرانه برقی، از مجموعه سخت‌افزار و نرم‌افزار ارتقا یافته سود می‌برد.

رولزرویس برقی

لوناز برقی‌سازی نسخه‌های مختلف سیلور کلاد را در دستور کار قرار داده است. این خودروی کلاسیک زیبا در اتاق‌های لیموزین چهار درب، دو در کوپه و کوپه سقف بازشونده تولید شده است.

مدل‌های مختلف سیلور کلاد انرژی خود را از پک باتری 80 کیلووات ساعتی دریافت می‌کنند. لوناز می‌گوید به لطف این پک امکان پیمایش مسافت 300 مایل (تقریبا 480 کیلومتر) با یک بار شارژ وجود دارد. در مدل بزرگ‌تر فانتوم وظیفه تامین انرژی به پک باتری 120 کیلووات ساعتی سپرده شده است. با وجود ظرفیت بیشتر، برد حرکتی این خودرو مشابه سیلور کلاد بوده و با شارژ کامل تا 300 مایل مسافت را می‌توان طی کرد. هر دوی این مدل‌ها از شارژ خانگی و شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

لوناز مدل‌های کلاسیک رولزرویس را با جدیدترین تکنولوژی‌ها همگام کرده؛ برای نمونه این خودروها از سیستم اینفوتینمنت، سیستم مسیریاب، دو نمایشگر اختصاصی برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه مطبوع چند ناحیه‌ای و سیستم صوتی جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب بهره می‌برند.

رولزرویس برقی

در مدل فانتوم برای سرنشینان عقب یک محفظه مخصوص نگهداری از نوشیدنی مورد علاقه مالک و همچنین تلفن پیشرفته با قابلیت رمزنگاری تعبیه شده است.

برای جلب رضایت خریداران، لوناز امکان شخصی‌سازی بالایی را در نظر گرفته است. به عنوان مثال فانتوم 1961 مورد بحث طبق سفارش مشتری دارای ظرفیت حمل 8 سرنشین است.

آنطور که استارتاپ انگلیسی اعلام کرده، مدل‌های برقی رولزرویس در تمامی بازارهای جهانی قابل سفارش خواهند بود. قیمت سیلور کلاد برقی از 350 هزار پوند (معادل 463 هزار دلار) و قیمت فانتوم برقی از 500 هزار پوند (معادل 661,500 دلار) شروع می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Milad
    Milad | ۶ شهریور ۱۳۹۹

    ایول ?کار خوبی از آب در میاد

  • Meysam.n
    Meysam.n | ۵ شهریور ۱۳۹۹

    لاناتی چه رخی داره!??

مطالب پیشنهادی