ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

افت ۲۰ درصدی فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به خاطر کرونا

براساس گزارشی که صبح دیروز توسط گارتنر منتشر شد فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۰.۴ درصد کاهش یافته است. این موسسه تحقیقاتی خاطر نشان کرده که پاندمی کرونا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

براساس گزارشی که صبح دیروز توسط گارتنر منتشر شد فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۰.۴ درصد کاهش یافته است. این موسسه تحقیقاتی خاطر نشان کرده که پاندمی کرونا ویروس همچنان بر صنعت تلفن همراه اثر می گذارد و به همین خاطر فروش جهانی تلفن هوشمند در فصل گذشته به ۲۹۵ میلیون دستگاه تنزل پیدا کرد.

از میان پنج تولید کننده مطرح موبایل در دنیا سامسونگ بیشترین افت فروش را شاهد بوده. طبق گزارش گارتنر این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ پنجاه و پنج میلیون دستگاه تلفن هوشمند در دنیا فروخته است که افت سال به سال ۲۷.۱ درصدی داشته است. این شرکت اوایل امسال سری گلکسی اس 20 را معرفی و  عرضه کرد.

Anshul Gupta محقق ارشد گارتنر در این باره گفت:

پاندمی کووید ۱۹ تاثیری منفی بر عملکرد سامسونگ در فصل دوم سال ۲۰۲۰ گذاشته است و تقاضا برای پرچمداران جدید سری گلکسی اس این شرکت نیز نتوانست در مقدار فروش جهانی آن اثر بگذارد.

طبق اعلام گارتنر فروش سال به سال اپل در فصل دوم سال ۲۰۲۰ ثابت بوده و فروش سال به سال هواوی نیز کاهش ۶.۸ درصدی را تجربه کرده است. با این حال، فروش هواوی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نسبت به فصل نخست امسال رشدی ۲۷.۴ درصدی داشت و باعث شد که این شرکت بتواند مشترکا با سامسونگ جایگاه نخست فروش اسمارت فون در دنیا را به دست آورد.

ماه گذشته شرکت های کانالیز، کانترپوینت و IDC که همگی در زمینه تحقیقات بازار فعالیت دارند اعلام کردند که هواوی در مقایسه با هر شرکت دیگری در صنعت تلفن همراه، گوشی های بیشتری در فصل دوم سال ۲۰۲۰ فروخته است. تحلیلگران هر سه این شرکت ها باور داشتند که پاندمی کووید ۱۹ به نفع هواوی تمام شده و باعث شده که رقبایش را پشت سر بگذارد.

طبق گفته Gupta هواوی در سه ماهه دوم امسال ۴۲.۶ درصد از بازار موبایل چین را در اختیار گرفت و به واسطه حمایت گسترده ارائه دهندگان خدمات مخابراتی چین از تلفن های هوشمند 5G خود توانست به این جایگاه دست پیدا کند.

گارتنر همچنین در گزارش خود آورده است که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به خاطر اعمال محدودیت های مسافرتی در اغلب کشورهای دنیا، تعطیلی خرده فروشی ها و محتاط شدن بیش از پیش مردم در خرید کالاهای غیرضروری شاهد افت فروش تلفن های هوشمند برای دومین فصل پیاپی بودیم.

طبق اعلام گارتنر فروش فصل به فصل اپل در این بازه با رشد همراه بود هرچند که عملکرد سال به سال این شرکت با افت ۰.۴ درصدی روبرو شد. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ فروش آیفون بهتر از هر گوشی دیگری بود و بهبود محیط تجاری در چین نیز به اپل کمک کرد که به رشد خود در این کشور ادامه دهد. همچنین معرفی گوشی خوش قیمت آیفون SE 2 از سوی اپل این فرصت را برای کاربران بیشتری فراهم کرد که گوشی خود را به روز کنند.

اما با وجود افزایش تقاضا فروش تلفن های هوشمند در چین طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با افت ۷ درصدی همراه بود و در این بازه مجموعا ۹۴ میلیون گوشی در سرزمین اژدهای سرخ به فروش رفت. قرنطینه سفت و سخت در هند نیز باعث شد که که فروش تلفن های هوشمند در این کشور با افت ۴۶ درصدی روبرو شود تا نام هند در زمره پنج کشوری قرار بگیرد که در دوران پاندمی کووید بیشترین افت فروش تلفن هوشمند را تجربه کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی