ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی گوشی آنر 9A؛ ظاهر کم‌نظیر، باتری بی‌رقیب

حضور آنر در بازار کشورمان بیشتر معطوف به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی است و کمتر پیش می‌آید پرچمدار این کمپانی را در بازار ببینیم. البته اگر به شرایط بازار بی‌ثبات موبایل کشورمان نگاهی بیندازیم، متوجه ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

حضور آنر در بازار کشورمان بیشتر معطوف به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی است و کمتر پیش می‌آید پرچمدار این کمپانی را در بازار ببینیم. البته اگر به شرایط بازار بی‌ثبات موبایل کشورمان نگاهی بیندازیم، متوجه تقاضای بیشتر برای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی می‌شویم. کمپانی آنر هم با علم بر این موضوع سعی کرده این بخش از بازار را هدف قرار دهد. آنر 9A به عنوان یک گوشی اقتصادی، وارد میدان نبردی شده که هیچ‌گاه روی خوشی به رقبا نشان نداده است.

رویه‌ای که آنر برای گوشی جدید خود در پیش گرفته، فراهم کردن حداقل امکانات یک گوشی هوشمند با ظاهری زیبا و قیمتی مناسب است. البته آنر می‌داند که چنین چیزی به تنهایی کفایت نکرده و به همین دلیل دو ویژگی مهم برای بخش بازار اقتصادی را بیش از پیش تقویت کرده. یعنی باتری قدرتمند و نمایشگر با کیفیت. در ادامه مشخصات فنی این گوشی را مشاهده می‌کنید.

مشخصات آنر 9A
  • فریم و قاب پشتی پلاستیکی
  • وزن ۱۸۵ گرم
  • نمایشگر ۶.۳ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
  • چیپست مدیاتک هلیو P22
  • ۳ گیگابایت رم
  • ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه
  • دوربین اصلی سه‌گانه (۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۵ مگاپیکسلی اولتراواید، ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج)
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • اندروید ۱۰ و رابط کاربری Magic UI 3.1 (بدون پشتیبانی از GMS)
  • رنگ سبز یخی، آبی و مشکی
  • قیمت زمان عرضه ۳،۴۲۰،۰۰۰ تومان

آنر 9A مشخصات قابل قبولی دارد و بین‌ گوشی‌های اقتصادی، از بعضی جهات برتری‌هایی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهم کرد. از رقبای اصلی این گوشی می‌توان به نوکیا ۲.۳ و سامسونگ گلکسی M11 اشاره کرد که مشخصات مشابهی داشته و به‌خوبی این گوشی را به چالش خواهند کشید. با بررسی آنر 9A همراه‌مان باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

آنر 9A

آنر 9A طراحی متفاوتی از آن‌چه پیش از این در بازار گوشی‌های اقتصادی دیده بودیم ندارد. با این حال انتخاب رنگ‌های جوان‌پسند مانند همین سبز یخی یا «Ice Green» که در اختیار دارم، باعث شده ظاهری به‌روز و جذاب‌تر را شاهد باشیم. البته بسیاری عقیده دارند رنگ این گوشی به آبی متمایل است و تا حدودی هم حق دارند. به نظر می‌رسد سازندگان گوشی در انتخاب نام مناسب برای رنگ‌ها با کمبود خلاقیت مواجه شده‌اند.

قاب پشتی پلاستیکی زیر نور، افکت پیکسلی به خود گرفته و جلوه‌ای نو به گوشی می‌دهد. در همین قاب پشتی تنها المان‌های مهم طراحی هم به چشم می‌خورند: سنسور اثر انگشت و ماژول مشکی مستطیلی که دوربین‌های سه‌گانه را در خود جای داده و شاید حدود یک میلی‌متری هم برآمدگی داشته باشد. حسگر اثر انگشت، بسیار سریع بوده و با کوچک‌ترین اشاره‌ای، قفل گوشی را باز می‌کند. حتی گاهی پیش آمده که تنها بخشی از انگشت روی سنسور قرار گرفته، ولی گوشی به‌سرعت وارد صفحه هوم شده است.

البته آنر 9A از نوعی سیستم تشخیص چهره هم بهره می‌برد که نه دقت حسگر اثر انگشت را دارد و نه امنیت آن را. با این وجود در صورتی که صورت شما به درستی روبروی دوربین سلفی قرار گیرد و نور کافی هم در محیط وجود داشته باشد، سیستم تشخیص چهره به خوبی کار کرده و قفل گوشی را باز می‌کند. در رابطه با امنیت آن اما تردیدهایی وجود دارد و با توجه به حضور حسگر اثر انگشت سریع و دقیق، به‌نظرم اصلاً فعال‌اش نکنید. به غیر از این مورد می‌توان گفت با قاب پشتی خلوتی طرف هستیم که در عین پلاستیکی بودن، کیفیت بسیار بالایی دارد.

آنر 9A

بخش دیگری که از پلاستیک ساخته شده، فریمیست که دور گوشی پیچیده و دکمه‌های پاور و ولوم، اسپیکر اصلی به همراه جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، پورت micro USB و درگاه سیم‌کارت را در بر گرفته است. از آن جایی که حافظه داخلی گوشی تنها ۶۴ گیگابایت است، بهره‌مندی از درگاه کارت حافظه که تا ۵۱۲ گیگابایت هم افزایش می‌یابد خبر خوبی برای آن دسته از کاربرانی است که فایل‌های زیادی درون گوشی خود ذخیره می‌کنند. از آن مهم‌تر برای دستیابی به این فضای ذخیره‌سازی اضافی، نیازی نیست سیم‌کارت دوم خود را فدا کنید.

اسپیکر گوشی صدای بلند و رسایی داشته و به گفته آنر می‌تواند تا ۸۸ دسی‌بل بلندی داشته باشد. البته از آن‌جایی که تنها یک اسپیکر در آنر 9A تعبیه شده، صدا استریو پخش نمی‌شود. من هم انتظار پخش صدای استریو از یک گوشی اقتصادی را ندارم. می‌توان گفت اسپیکر این گوشی به خوبی از پس پخش موسیقی بازی‌ها و حتی ویدیوها نیز برآمده و کمبودی را احساس نخواهید کرد. بهترین خبر اما حضور جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است که همواره از دیدن آن خوشحال می‌شوم. به کمک این جک می‌توانید از هر هدفونی که دوست دارید استفاده کرده و دیگر نگران تمام شدن باتری هدفون‌های بلوتوث خود هم نباشید. کیفیت خروجی هدفون هم مناسب است و صدای خواننده و سازها به خوبی از یکدیگر تفکیک می‌شوند.

آنر 9A

در قاب جلویی نیز نمایشگر ۶.۳ اینچی قرار داشته که به ناچ قطره‌ای مجهز شده است. حاشیه‌های نمایشگر کم نیست، اما در این بخش از بازار حاشیه‌های بیشتر هم دیده‌ام. همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر و حتی پرچمداران، حاشیه لبه پایینی نمایشگر کمی بزرگ‌تر بوده تا همچنان چانه سیاه‌ رنگ را در آنر 9A هم شاهد باشیم. وضعیت حاشیه‌ها و ابعاد پنل، نسبت نمایشگر به بدنه را به عدد ۸۱.۳ درصد رسانده که عددی قابل احترام است.

مجموع فریم و قاب، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه نمایشگر بزرگ، وزن آنر 9A را به ۱۸۵ گرم رسانده که کمی سنگین است، اما باعث می‌شود که حس در دست گرفتن یک گوشی قرص و محکم و باکیفیت داشته باشید.

نمایشگر

آنر 9A

نمایشگری که آنر برای 9A در نظر گرفته ۶.۳ اینچی و از نوع IPS LCD بوده با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۲۷۸ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. این تراکم پیکسل برای این ابعاد شاید کم به نظر برسد، ولی با توجه به فاصله‌ای که معمولاً گوشی از چشم ما دارد، تاثیر چندانی بر تجربه کاربری نمی‌گذارد. نمایشگر آنر 9A زوایای دید وسیعی دارد و رنگ‌ها نیز به خوبی نمایش داده می‌شوند.

در تنظیمات نمایشگر آنر 9A دو گزینه به نام «Eye Comfort» و «eBook mode» هم به چشم می‌خورد. گزینه اول برای کاهش نور آبی نمایشگر تعبیه شده و با گرم کردن تصویر سعی دارد فشار کمتری به چشم وارد کند. البته گفتنی است که نمایشگر این گوشی از سازمان TUV (تِ او فِ) نیز تاییدیه گرفته و به صورت کلی فشار کمتری به چشم وارد می‌کند.

حالت دوم یا همان مود ای-بوک با سیاه و سفید کردن نمایشگر، سعی می‌کند محیط یک ای‌بوک ریدر را برای کاربر تداعی کرده تا خواندن متون طولانی به خصوص در محیط‌های تاریک، فشار کمتری به چشمتان وارد کند. این حالت از دارک مود که با تغییر پس‌زمینه به سیاه و نوشته‌ها به سفید سعی می‌کند محیطی مناسب‌تر برای چشم را فراهم کند، بهتر است.

آنر 9A

روشنایی نمایشگر آنر 9A زیر نور آفتاب کافی نبوده و دیدن محتوا کمی مشکل است، البته تصویر به اندازه کافی شارپ بوده و خبر خوب این است که هیچ گونه سایه یا درز نوری در حاشیه‌های نمایشگر مشاهده نکردم. این پدیده سایه یا درز نور که معمولاً در اطراف ناچ یا حفره دوربین سلفی نمایان است، در گوشی‌های اقتصادی به وفور پیدا می‌شود. با این حال آنر 9A عکس این قضیه را ثابت کرده و نشان داد که اگر شرکتی بخواهد در این رده از بازار هم نمایشگر با کیفیتی ارائه کند، مانعی سر راهش وجود ندارد.

نرم‌افزار

آنر 9A

آنر 9A همانند دیگر گوشی‌های اخیر این شرکت از سرویس‌های موبایل گوگل پشتیبانی نکرده و به جای آن به سرویس‌های موبایل هواوی یا همان HMS وابسته است. ترکیب اندروید ۱۰ و رابط کاربری Magic UI 3.1 بدون GMS، آن‌قدرها هم که تصور می‌کنید ترکیب عجیبی نیست. البته قبول دارم که نصب برخی از برنامه‌ها دشوارتر شده و برخی از برنامه‌ها هم در همان بدو اجرا، اخطاری مبنی بر ناسازگار بودن دستگاه شما با سرویس‌های GMS می‌دهند یا به کل اجرا نخواهند شد.

برنامه‌های پرکاربرد ایرانی مانند اسنپ و تپسی همچنان با HMS سازگاری نداشته و به دلیل برخوردار نبودن از سرویس های گوگل پلی، قابل اجرا نیستند. برای استفاده از این دو برنامه پرکاربرد باید به وب اپلیکیشن آنها مراجعه کنید. البته برنامه‌‌‌های همراه من و دیجی‌کالا بدون مشکل روی آنر 9A نصب و اجرا شدند. با تمام این اوصاف اگر کمی حوصله به خرج دهید، برنامه‌های پرکاربرد روزانه خود را می‌تواند از کافه بازار، هواوی اپ گالری یا APKPure نصب کنید، که این آخری نیازمند سرویس تغییردهنده آی‌پی است.

آنر 9A

قابلیت جالب دیگری به نام پارتی مود وجود دارد که به کمک آن می‌توانید صدای پخش شده از گوشی را با چند گوشی آنر یا هواوی به اشتراک بگذارید و سیستم صوتی چندگانه خود را داشته باشید. آنر 9A همانند دیگر گوشی‌های اقتصادی از رادیو FM هم بهره‌مند است و می‌توانید برنامه‌های محبوب رادیویی خود را دنبال کنید. آنر 9A با بهره‌مندی از آنتن اختصاصی رادیو، به شما اجازه می‌دهد بدون هدفون و با استفاده از همان اسپیکر قدرتمند، برنامه‌های رادیویی مورد علاقه خود را دنبال کنید.

آنر 9A

رابط کاربری آنر 9A به خوبی اجرا شده و تمامی ویژگی‌های اندروید ۱۰ در دسترس شما هستند. اپلیکیشن تم نیز شما را به دریایی از گزینه‌های شخصی‌سازی متصل می‌کند تا هر روزتان را با یک تصویر پس‌زمینه یا تم جدیدی شروع کنید. بخشی که هم در آنر 9A و هم در تمامی گوشی‌های اندرویدی وجود داشته و همواره نظر من را به خود جلب می‌کند «Digital Balance» نام دارد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا زمان استفاده از برنامه‌هایتان را مدیریت کرده و در صورتی که بیش از حالت معمول برای آن‌ها وقت می‌گذارید، با محدود کردن آن برنامه، کمی از گوشی خود دوری کنید و به چشم، مغز و روح‌تان استراحت دهید.

آنر 9A

می‌توان گفت رابط کاربری روان اجرا شده، هرچند که گاهی ممکن است کمی لگ یا تاخیر را نیز شاهد باشید. البته در صورتی که برنامه‌های سنگین را با هم اجرا نکرده یا این که تعداد غیر معقولی برنامه را در رم دستگاه ذخیره نکنید، به ندرت شاهد لگ خواهید بود، اما در کل انتظار باز شدن برق‌آسای برنامه‌ها را نداشته باشید.

سخت‌افزار

آنر 9A

آنر 9A به چیپست ۸ هسته‌ای مدیاتک هلیو P22 و ۳ گیگابایت رم مجهز شده است. فضای ذخیره‌سازی هم ۶۴ گیگابایت و از نوع eMMC 5.1 انتخاب شده و همانطور که پیش‌تر گفتم، می‌توانید به کمک کارت حافظه microSDXC آن را افزایش دهید. چیپست مدیاتک هلیو P22 چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتزی و ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتزی دارد. مطابق تمامی بررسی‌های دیجیاتو، سنجش سخت‌افزار این گوشی را بر عهده برنامه‌های آنتوتو و پی‌سی مارک گذاشتیم. هیچ نسخه‌ای از برنامه گیک‌بنچ روی آنر 9A نصب نشد.

آنر 9A

اپلیکیشن بنچمارک انتوتو امتیاز ۹۱۸۳۴ را برای آنر 9A ثبت کرد که از نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی سامسونگ گلکسی M11 (بررسی دیجیاتو) نزدیک ۳ درصد قدرتمندتر است. البته امتیاز ۴۳۹۹ که در در اپ بنچمارک پی‌سی مارک به دست آمد ۵ درصد ضعیف‌تر از گلکسی M11 است. با این وجود رابط کاربری بدون لگ و تاخیر خاصی اجرا می‌شود و اگر انتظار معقولی از این گوشی اقتصادی داشته باشید، به مشکلی بر نخواهید خورد. محک توان گرافیکی را نیز به دست اپ 3DMark سپردم که در ادامه نتایج آن را مشاهده می‌کنید.

نتایج بالا نشان می‌دهد که آنر 9A در حوزه گیمینگ حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته همان‌طور که در بررسی گلکسی M11 هم گفتم، بنچمارک‌ها تنها اعدادی برای مقایسه هستند و هیچ‌گاه کارایی واقعی دستگاه را نشان نمی‌دهد. آنر 9A هم همین‌طور است. بازی‌های سنگین آسفالت ۹ و کال آف دوتی موبایل روی تنظیمات گرافیکی پایین روی آنر 9A اجرا می‌شوند. آسفالت کمی لگ می‌زند و در صحنه‌های شلوغ با نرخ فریم تک‌رقمی روبرو می‌شوید ولی اجرای کال آف دوتی تجربه بهتری خواهد بود. بهتر است قبل از اجرای بازی‌ها رم گوشی را کامل خالی کنید.

بازی‌های سبک‌تر مانند سونیک به سادگی هر چه تمام اجرا شده و همه‌چیز روان نمایش داده می‌شود. با وجود این‌که آنر 9A برای گیمینگ ساخته نشده اما برچسب اقتصادی نمی‌تواند مانع از تجربه بازی‌های روز شود و باتری قدرتمند هم شما را در این زمینه یاری خواهد کرد.

دوربین

آنر 9A

آنر 9A یک دوربین سه‌گانه با ترکیب دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی (ضریب اف ۱.۸)، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی (ضریب اف ۲.۲) و سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی نیز ۸ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۰ در نظر گرفته شده. رابط کاربری دوربین ساده است و مشکلی برای استفاده از آن نخواهید داشت، اما امکانات زیادی را هم در اختیارتان نمی‌گذارد. تصاویر زیر بخش‌های مختلف رابط کاربری دوربین این گوشی را نشان می‌دهند.

حالت اپرچر برای ایجاد عمق میدان مصنوعی و تا حدودی پرتره به‌کار می‌رود و امکان تنظیم نرم‌افزاری ضریب اف از ۰.۹۵ تا ۱۶ را فراهم می‌کند. حالت بیوتی عملیات روتوش در محل را انجام می‌دهد که از صفر تا ۱۰ قابل تنظیم است. در حالت فوتو امکان انتخاب دوربین اصلی و فوق عریض را دارید. گزینه‌های بیشتر شامل عکاسی حرفه‌ای (پرو)، پانوراما و HDR هستند که هنوز نمی‌دانیم چرا هواوی این گزینه را دور از دسترس قرار می‌دهد. نکته جالب این‌که حالت پرو برخلاف اکثر گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده، تنظیمات دستی کاملی از جمله فوکوس و سرعت شاتر را ممکن می‌سازد. حالا بیایید با هم به بررسی عکس‌های ثبت شده توسط این گوشی بپردازیم.

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی آنر 9A در حد و اندازه یک گوشی اقتصادی عملکرد خوبی دارد. این دوربین از فوکوس خودکار PDAF بهره می‌برد تا به‌راحتی بتوانید روی سوژه‌های نزدیک فوکوس کنید. در حالت کلی شاهد توازن خوبی بین قسمت‌های روشن و تاریک تصویر هستیم. رنگ‌ها غلظت مناسبی دارند و جزئیات هم کافی هستند، به شرط این‌که روی عکس‌ها زوم نکنید و به فکر کراپ هم نباشید. در ادامه چند تصویر ثبت شده با دوربین اصلی آنر 9A در نور کافی را می‌بینید.

در برش ۱۰۰ درصد می‌بینید که جزئیات عکس‌ها اختلاف زیادی با پرچمداران و حتی میان‌رده‌های بازار دارد و سایه‌ها هم از رنگ و جزئیات بی‌نصیب مانده‌اند. حتی در بخش‌های یک‌دست تصویر مثل آسمان و سطوح مختلف نیز نشانه‌هایی از نویز دیده می‌شود.

هواوی و آنر حالت HDR را به شکل جداگانه و در قسمت More قرار می‌دهند. این موضوع در پرچمداران اهمیتی ندارد چون هوش مصنوعی گوشی می‌تواند بازه دینامیکی را افزایش دهد، اما در محصولی اقتصادی مانند آنر 9A نیاز به HDR کاملاً احساس می‌شود. حالت HDR در این گوشی تا حد زیادی جزئیات سایه‌ها را بازیابی کرده و رنگ‌ها را بهبود می‌بخشد، اما مقادیر زیادی هاله نور هم به تصویر اضافه می‌کند تا خروجی حالت دراماتیکی به خود بگیرد. تصاویر زیر در حالت HDR گرفته شده‌اند.

همانند اکثر گوشی‌های اقتصادی، دوربین اصلی آنر 9A هم برای عکاسی شبانه ساخته نشده است. این دوربین در محیط تاریک ضعیف عمل می‌کند و خروجی پر از نویز تحویل شما می‌دهد. جزئیات و رنگ‌ها در بخش‌های تاریک تصویر هم به‌کل از دست می‌روند. حالت HDR تا حدودی اوضاع را بهتر می‌کند ولی خبری از نایت‌مود نیست.

با توجه به کارآیی دوربین اصلی آنر 9A نباید انتظار زیادی از دوربین فوق عریض داشته باشیم. این دوربین در شرایط نوری مناسب عکس‌های قابل قبولی می‌گیرد ولی با کاهش نور شاهد افت شدید کیفیت تصاویر هستیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم فقط در شرایط نوری ایده‌آل سراغ این دوربین بروید.

حالت پرتره یا همان اپرچر به‌خوبی سوژه را تشخیص می‌دهد ولی توان کافی برای جدا کردنش از پس‌زمینه ندارد و بخش‌هایی از چهره از دست می‌رود. با این حال اگر کنتراست مناسبی بین چهره و پس‌زمینه وجود داشته باشد می‌توانید عکس‌های پرتره این گوشی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که با انتخاب حالت اپرچر، رزولوشن عکس‌ها از ۱۳ به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته و کادر کمی کراپ می‌شود.

دوربین سلفی آنر 9A به‌عنوان یک میان‌رده اقتصادی کیفیت خوبی دارد و معمولاً تصاویر واضحی را از چهره شما ثبت می‌کند. حالت زیباسازی چهره یا همان بیوتی هم خیلی مصنوعی نیست و عملکرد مطلوبی دارد. اگر نور محیطی کافی باشد حتی می‌توانید روی سلفی‌های شبانه هم حساب کنید. البته دوربین سلفی این گوشی حالت اپرچر یا پرتره ندارد که اصلاً مهم نیست.

آنر 9A به‌عنوان یک گوشی ارزان‌قیمت، انتظارات شما را در بخش عکاسی برآورده می‌کند. البته شما هم سعی کنید انتظارات‌تان را تا سطح معقولی پایین بیاورید.

شارژدهی و باتری

آنر 9A

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آنر 9A یکی از پر‌ظرفیت‌ترین باتری‌های بازار است که هم به سختی خالی شده و هم کمی دیر شارژ می‌شود. برای تمام کردن باتری آنر 9A باید زمان زیادی صرف کنید، چرا که به این سادگی تخلیه نمی‌شود. البته شارژ این گوشی به دلیل استفاده از پورت microUSB کمی طول خواهد کشید. بر اساس تست‌هایی که انجام دادم، شارژ کامل آنر 9A به ۲ ساعت ۵۰ دقیقه زمان نیاز داشت.

یک ویژگی بسیار جالب در آنر 9A تعبیه شده که مشابه آن را کمتر دیده بودم: شارژ معکوس با سیم. این گوشی به کمک یک کابل OTG می‌تواند دستگاه‌های دیگر را نیز شارژ کند. در نتیجه اگر هدفون بی‌سیمی دارید که در میان یک مسافرت طولانی شما را تنها گذاشته، می‌توانید آن را شارژ کنید و به لذت بردن از موسیقی ادامه دهید. فراموش نکنید که حداکثر توان خروجی در این حالت ۶ وات (۵ ولت ۱.۲ آمپر) است. به همین دلیل برای شارژ کردن یک گوشی دیگر بهتر است سراغ یک پاوربانک درست و حسابی بروید.

آنر 9A

به نظرم من یکی از دلایل اصلی خرید این گوشی می‌تواند همین باتری درخشان آن باشد. همانند همیشه باتری این گوشی را به کمک تست بسیار سنگین پی‌سی مارک محک زدم و پس از پایان تست، به عدد خیره‌کننده ۱۷ ساعت و ۱۸ دقیقه رسیدم. این عدد به آن معنی است که شما اگر ۱۷ ساعت و ۱۸ دقیقه با گوشی خود کار کنید و نمایشگر را همواره روشن نگه دارید، باتری گوشی پا به پای شما آمده و هیچ نشانی از پایان یافتن آن نشان نمی‌دهد. در نتیجه به خوبی می‌توانید روی دو روز شارژ کامل آن حساب باز کرده و بدون هیچ نگرانی به استفاده از گوشی بپردازید.

جمع‌بندی

آنر 9A

آنر 9A یک گوشی اقتصادی است که سه ویژگی متمایز کننده دارد. اول نمایشگر آن که کاملاً برخلاف دیگر گوشی‌های اقتصادی کیفیت بسیار خوبی دارد. ویژگی دوم باتری پرظرفیت آن است که به سختی تمام شده و به سادگی از پس سنگین‌ترین نوع کاربری هم بر می‌آید و در نهایت ویژگی سوم قیمت ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی آن است که آنر برای این گوشی در نظر گرفته.

با کنار هم گذاشتن این ۳ ویژگی، به همراه دوربینی قابل قبول و سخت‌افزاری معقول که از پس کارهای روزمره بر می‌آید و حتی بازی‌های نه‌چندان سنگین را هم اجرا می‌کند، می‌توان گفت آنر 9A گوشی اقتصادی با ظاهری جذاب است که توانسته به خوبی خود را از گوشی‌های هم‌رده خود و به خصوص رقیب اصلی آن یعنی گلکسی M11 جدا کرده و در ابتدای صف خرید بسیاری از کاربرانی قرار گیرد که چندان به سرویس‌های موبایل گوگل وابسته نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • amirsadatshirazy
    amirsadatshirazy | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

    دوست عزیز این گوشی به شدت هرچه تمام از a20 و از نوکیا 3,2 بهترو و بهتره. بخصوص قیمت و نواوری و کیفییتش پس چرند نگید به صرف برندهای به شدت گران و ناکارامدتون

  • jackass_1375
    jackass_1375 | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    ‌فقط تبلیغ،بس دیگه چقدر تبلیغ میکنید
    خیلی جالبه با قیمت 3400 زده رقیب نوکیا 2.3 با M11 خوب با این قیمت خیلی گوشی های بهتری میشه نسبت به این گرفت چرا مردم گمراه می‌کنید

  • Mahdiyar.M
    Mahdiyar.M | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    نبود تایپ سی در۲۰۲۰
    نبود پانچ هول در ۲۰۲۰
    نبود گوگل ? ?

  • MATELF
    MATELF | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    این گوشی یه تایپ سی نداره!!!

  • MATELF
    MATELF | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    این گوشی یه تایپ سی نداره چی میگید برای خودتون!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی