ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

از Archero خسته شده‌اید؟ این بازی‌های موبایل را تجربه کنید

Archero اولین روگ لایکِ بی‌پایانِ موبایل نبود اما با ساختار تک مسیری مرحله‌هایش، ساده سازی درست سیستم کنترل و استفاده از یک گرافیک فانتزی توانست این سبک را به یکی از ترندهای جدید بازار بازی‌های ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

Archero اولین روگ لایکِ بی‌پایانِ موبایل نبود اما با ساختار تک مسیری مرحله‌هایش، ساده سازی درست سیستم کنترل و استفاده از یک گرافیک فانتزی توانست این سبک را به یکی از ترندهای جدید بازار بازی‌های گوشی تبدیل کند.

در این بازی‌ها بازیکن با پیشروی قدرت‌های جدیدی می‌گیرد و معمولا اگر ببازد مجبور است از ابتدا بازی را شروع کند، روندی که در نگاه اول شاید عذاب آور به نظر برسد اما ذاتِ تصادفی اتفاقات اینجا به کمک سازنده می‌آید تا اثرش را از گرفتاری در تکرار نجات بدهد.

در واقع در این بازی‌ها تقریبا هر بار که دکمه استارت را می‌زنید، محیط‌ها و چالش‌ها و آیتم‌های متفاوت‌تری سر راه‌تان قرار می‌گیرد و اگر از این ویژگی درست استفاده شود آن نگاه عذاب آور خیلی زود جایش را به یک تجربه اعتیادآور می‌دهد.

Archero به این تجربه اعتیادآور رسید و هستند روگ لایک‌های بی پایانِ دیگری هم که روی موبایل به چنین هدفی دست یافته‌اند. مطلب پیش‌رو به همین عناوین اختصاص دارد؛ بازی های شبیه Archero که می‌توانند تا مدت‌ها سرگرم‌تان کنند.

Soul Knight و Otherworld Legends

  • بازی‌ها آفلاین هستند

«روح شوالیه» (Soul Knight) هم روگ لایک است، هم بی پایان و هم پر از توانایی‌های مختلف اما در اینجا دیگر از آن تک جهتی Archero خبری نیست. بازی از محیط‌های چند مسیره تشکیل شده و به همین خاطر اثر ماجراجویی‌تری به حساب می‌آید.

دومین تفاوت مهم بازی نسبت به Archero هم به کنترلش برمی‌گردد. در Archero تنها کافی بود قهرمانِ داستان را جابه‌جا کنید و خودش تیراندازی می‌کرد اما در Soul Knight وظیفه تیراندازی به بازیکن واگذار شده است.

نتیجه حضور این دو ویژگی؟ Soul Knight بازی پیچیده‌تری نسبت به Archero بوده و اگر به دنبال روگ لایک کلاسیک‌تری هستید، گزینه فوق‌العاده‌ای است.

حالا داستان Otherworld Legends چیست و چرا در کنار Soul Knight معرفی شده؟ چون سازنده هر دو بازی یکی بوده و هر دو هم در سبک روگ لایک هستند.

در Otherworld Legends دوربین نزدیک‌تر آمده، گرافیک بهتری را شاهد هستیم و شخصیت‌ها شبیه به انیمه‌های ژاپنی شده‌اند. همچنین بازی تمرکز بیشتری روی مبارزات نزدیک دارد و بنابراین ریتمش نسبت به Soul Knight کندتر است.

Soul Knight

Soul Knight

سازنده: ChillyRoom قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 431.7 / 109.6 مگابایت زبان:
Otherworld Legends

Otherworld Legends

سازنده: ChillyRoom قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 855 / 140 مگابایت زبان:

Peak’s Edge

  • بازی آفلاین است

متفاوت‌ترین بازی لیست، Peak's Edge در هیاهویی که Archero به راه انداخت مسیر متفاوتی را پیش گرفت و این متفاوت بودن در کنار حضور عناصر سرگرم‌کننده باعث شد تا با یکی از بهترین‌های روگ لایک موبایل طرف باشیم.

دو ویژگی که بازی را منحصر به فرد کرده، نحوه حرکت و قدرت‌هایی است که بازیکن به دست می‌آورد. محیط از مثلث‌هایی تشکیل شده و بازیکن که کنترل هرم را به‌عهده دارد، باید با حرکت روی همین مثلث‌ها آن را به نقطه نورانی برساند.

بخش سخت ماجرا کجاست؟ دشمنان هرمی شکل. بعد از هر حرکت نوبت به دشمنان می‌رسد و یک قدم اشتباه بعضی وقت‌ها باعث می‌شود تا تمام تلاش‌هایتان به باد برود.

Peak's Edge

Peak's Edge

سازنده: Kenny Sun قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 185.4 / 55 مگابایت زبان:

Super Clone

  • بازی آنلاین است

Super Clone در عینِ اینکه یک کلون از Archero است، دو تفاوت با این بازی دارد. یکی اینکه در اینجا سازنده از صفحه افقی استفاده کرده و با وجود اینکه همچنان مسیر مستقیم را باید طی کنید اما جای مانوور بیشتری برای حرکت به چپ و راست دارید.

نکته بعد هم به سبک گرافیکی بازی برمی‌گردد. استفاده از رنگ‌های نئونی به بازی حال و هوای سایبرپانک‌تری داده و این حضور در آینده و جنگیدن با ربات‌ها ملموس‌تر شده است.

Super Clone

Super Clone

سازنده: Left Right قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 388.7 / 110 مگابایت زبان:

WinWing

  • بازی آنلاین است

ترکیبِ فرمولِ Archero با سبکِ سراسر هیجان شوتم آپ (Shoot 'Em Up)، نتیجه‌اش آدرنالین خالصی شده به اسم WinWing. بازی با توجه به سبکی که سازنده روی آن دست گذاشته، ریتم خیلی سریعی دارد و در لحظه اتفاقات زیادی در صحنه می‌افتد.

بنابراین باید با تغییر جهت هواپیما از تیرها جاخالی بدهید. در این میان هم مثل Archero رفته رفته با گرفتن قدرت‌های جدید قوی‌تر می‌شوید و اگر ببازید مجبورید از ابتدا بازی را دوباره شروع کنید.

WinWing

WinWing

سازنده: Ivy قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 270.2 / 96.77 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی