ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فریمور سرفیس Duo ادعای مایکروسافت را زیر سوال برد؛ گوشی جدید همان اندرومدا است؟

مایکروسافت مدعی شده سرفیس Duo همان گجت تاشویی نیست که قرار بود ویندوز Core OS را اجر کند؛ حالا اما بررسی کدها خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. مدت‌ها پیش از معرفی گوشی ‌تاشوی مایکروسافت شایعاتی درباره ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۰

مایکروسافت مدعی شده سرفیس Duo همان گجت تاشویی نیست که قرار بود ویندوز Core OS را اجر کند؛ حالا اما بررسی کدها خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

مدت‌ها پیش از معرفی گوشی ‌تاشوی مایکروسافت شایعاتی درباره محصولی به نام «اندرومدا» به گوش‌ می‌رسید که از نمایشگری تاشو و نسخه ویژه‌ای از ویندوز بهره می‌برد. پس از معرفی سرفیس Duo برخی آنرا همان دستگاه می‌پنداشتند اما «پانوس پانای»، مدیر ارشد محصولات سرفیس با رد این ادعا تاکید کرد که آن دستگاه سخت افزار دیگری داشت که با سرفیس Duo فرق می‌کند. به گفته وی شباهت بین آنها حتی نزدیک هم نیست و مایکروسافت در سرفیس Duo چندین نسل پیشرفت کرده‌ تا به محصولی باریک، پایدار و با نمایشگری با دوام دست پیدا کند.

علی رغم این ادعا بررسی فریمور تازه منتشر شده سرفیس Duo داستان را طور دیگری روایت می‌کند. در تاییدیه‌‌های این فریمور اسم رمز گوشی همان اندرومدا عنوان شده و حتی پارتیشن‌ها هم با استفاده از تاییدیه‌ای به اسم اندرومدا امضا شده که در سال ۲۰۱۷ صادر شده بود. فریمور مذکور همچنین شامل پارتیشن HYP است که به قابلیت‌های ویندوز 10X و Core OS مربوط می‌شود.

هرچند مایکروسافت اصرار بر بهینه‌سازی گسترده آن از سال ۲۰۱۷ دارد اما همه می‌دانیم که بخش عمده‌ای از این زمان صرف کار روی نرم افزار شده و ظاهر دستگاه با پتنتی که سال ۲۰۱۷ منتشر شد، تفاوت چندانی ندارد. شناسایی موارد فوق در فریمور این سوال را برای برخی طرفداران مایکروسافت پیش آورده که آیا می‌توان ویندوز ۱۰ را روی این دستگاه اجرا کرد یا خیر. «Gustave Monce»، هکر معروف ویندوز فون بر این باور است که امکان انجام اینکار با صرف نظر کردن از برخی ویژگی‌ها وجود دارد.

در هر حال معلوم نیست چرا مایکروسافت اصرار به انکار ارتباط بین اندرومدا و سرفیس Duo دارد چرا که تصمیم آنها به استفاده از اندروید با انبوهی از اپ‌ها و میلیاردها کاربر در سراسر دنیا منطقی به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی