ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چیپست‌‌های اگزینوس را متحول می‌‌کند؛ تغییر ساختار و عرضه به شرکت‌های دیگر

سامسونگ با پیاده‌سازی تغییراتی اساسی در چیپست‌های اگزینوس استفاده از آنها را در گوشی‌های سری گلکسی افزایش داده و حتی در اختیار کمپانی‌های رقیب قرار خواهد داد. هرچند سامسونگ هیچگاه به صورت رسمی زیر بار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

سامسونگ با پیاده‌سازی تغییراتی اساسی در چیپست‌های اگزینوس استفاده از آنها را در گوشی‌های سری گلکسی افزایش داده و حتی در اختیار کمپانی‌های رقیب قرار خواهد داد.

هرچند سامسونگ هیچگاه به صورت رسمی زیر بار تفاوت در کارایی پرچمدارهای مجهز به اگزینوس در مقایسه با اسنپدراگون نرفته اما این تفاوت بر کسی پوشیده نیست و کار به جایی رسیده که حتی در بازار کره هم پرچمدارهای گلکسی با پردازنده اسنپدراگون عرضه شده‌اند. سامسونگ برای تغییر این رویه به دنبال تغییراتی است که می‌تواند ورق را به سود آنها برگرداند.

این شرکت کار روی پردازنده سفارشی Mongoose را رها کرده و در عوض به استفاده از هسته‌های ARM برای نسل بعد چیپست اگزینوس روی آورده است. بر اساس برخی گزارش‌ها از سال ۲۰۲۲ پردازشگر گرافیکی Mali نیز جای خود را به مدل‌های رادئون خواهد داد که نتیجه‌ای جز افزایش کارایی گرافیکی در پی ندارد.

اگزینوس ۸۸۰

این شرکت سالیانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون چیپست را تولید می‌کند که عمدتا در موبایل‌های خودش به کار می‌روند. قیمت بالای این تراشه‌ها که حتی گاهی از مدل‌های اسنپدراگون هم بیشتر می‌شود باعث شده مشتری چندانی نداشته باشد اما کره‌ای‌ها قصد تغییر این رویه را دارند. برنامه سامسونگ این است که با تولید انبوه تراشه‌های اگزینوس هزینه تولید را پایین آورده و برای شرکت‌های چینی به جایگزینی ارزانتر نسبت به کوالکام تبدیل شود.

دلیل دیگر برای پیاده‌سازی این استراتژی افزایش بی‌سابقه قیمت تراشه‌های اسنپدراگون است که اثرش روی قیمت نهایی موبایل‌ها و به ویژه مدل‌های پرچمدار به خوبی مشخص است. در صورتی که قیمت تراشه‌های اگزینوس به خاطر تولید انبوه کاهش پیدا کرده و تغییرات مذکور باعث افزایش کارایی آنها شود، سامسونگ نسبت به رقبایش موقعیتی به مراتب برتر پیدا کرده و حتی از طریق عرضه آن به شرکت‌های دیگر نیز به سود سرشاری دست پیدا می‌‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omid
    omid | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    سامسونگ هرچیش خوب باشه این اگزینوسش مزخرفه

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹


    الان arm در حال فروش به Nvidia هست و به زودی شاهد پردازنده های گرافیکی tegra در کنار پردازنده های arm خواهیم بود و از طرفی هم اسنپ دراگون هم سطح بسیار بالاتری از اگزینوس دارد ! در نتیجه گرافیک های mali اگزینوس هم پودر خواهد شد در مقابل گرافیک تگرا و ادرنو !
    و هیچ کس دیگه خریدار بخاری های اگزینوس نیست ! حتی در کره جنوبی ! فقط سامسونگ میتونه به آسیایی ها بخاری های اگزینوس رو قالب کنه ! ?


مطالب پیشنهادی