ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پدر بیل گیتس
تکنولوژی

پدر بیل گیتس در سن ۹۴ سالگی درگذشت؛ نقش او در جامعه فناوری آمریکا چه بود؟

بیل گیتس سینیور ( پدر بیل گیتس ) روز گذشته در سن ۹۴ سالگی درگذشت. او وکیلی مورد احترام، یک منتور قابل اعتماد و خیری تاثیرگذار بود که مدت ها قبل از آنکه پسرش مایکروسافت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

بیل گیتس سینیور ( پدر بیل گیتس ) روز گذشته در سن ۹۴ سالگی درگذشت. او وکیلی مورد احترام، یک منتور قابل اعتماد و خیری تاثیرگذار بود که مدت ها قبل از آنکه پسرش مایکروسافت را تاسیس کند قدم به صنعت تکنولوژی گذاشت.

بیل گیتس پسر در بیانیه ای که به خاطر فقدان پدرش منتشر کرده چنین گفت:

مرگ پدرم فقدانی بزرگ برای خانواده و بسیاری از مردمی است که زندگی شان تحت تاثیر او قرار گرفت. پدرم عمری طولانی و معنادار داشت. در طول این سال ها همواره از خرد، مهربانی و انسانیت پدرم درس گرفتم. من و ملانیا به خاطر تعهدی که پدرم در خدمت به جامعه و دنیا داشت به او مقروضیم. او الهام بخش ما برای قدم گذاشتن در امور خیر بود. شفقت و بخشندگی پدرم در بنیاد خیریه ما باقی خواهند ماند و همانطور که قبلا بارها و بارها گفتم پدرم بیل گیتس واقعی بود. او تمام چیزی بود که من تلاش می کردم باشم.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت نیز در پست توییتری خود با بیل گیتس ابراز همدردی کرد:

بیل گیتس ارشد بخش بسیار مهمی از داستان مایکروسافت است؛ او به ساختن فرهنگ ما کمک کرد و نقشی کلیدی در جامعه ما داشت. او الهام بخش تلاش های بشردوستانه ما بود. به خانواده گیتس [به خاطر این ضایعه] تسلیت می گوییم و  سپاسگزار میراث او هستیم.

ملیندا گیتس نیز در توییتر خود اینطور نوشت:

نمی توانم بگویم که او برای من، خانواده و بنیاد ما چه کرد.

پدر بیل گیتس

ویلیام هنری گیتس دوم که با نام بیل گیتس ارشد شناخته می شود در ۳۰ نوامبر سال ۱۹۲۵ متولد شد.  پدرش فروشگاه مبلمان داشت و هیچکدام از والدینش در دبیرستان درس نخوانده بودند. او بعد از فارغ التحصیلی در سال ۱۹۴۳ به ارتش آمریکا پیوست و بعد از تسلیم شدن ژاپن در جنگ جهانی دوم به این کشور اعزام شد.

بیل گیتس ارشد در سال ۱۹۴۹ مدرک کارشناسی خود در رشته حقوق را از دانشگاه واشنگتن دریافت کرد. او تا سال ها در دانشگاه واشنگتن تدریس کرد و برای مدت ۱۵ سال همزمان با عضویت در هیئت مدیره دانشگاه در فعالیت های خیرخواهانه آن نیز مشارکت کرد.

اولین آشنایی او با فناوری به واسطه برخی مشتریان حقوقی او از جمله شرکتی به نام Physio-Control Co رقم خورد که دستگاه شوک قلب تولید می کرد. این تجربه گیتس ارشد را به سمت حمایت مالی از اقتصاد مبتنی بر فناوری منطقه نورث وست هدایت کرد. گیتس یکی از سه موسس بنیاد تحقیقات واشنگتن بود که به موسسات تحقیقاتی برای تجاری سازی محصولاتشان کمک مالی می کرد.

پدر بیل گیتس

در سال ۱۹۹۶ میلادی او ائتلاف تکنولوژی را راه اندازی کرد؛ نهادی با محوریت تکنولوژی که جایگزین اتاق بازرگانی شد و تلاش داشت مدیران محلی را با قدرت فناوری آشنا کند. این ائتلاف در ادامه ائتلاف فرشتگان را تاسیس کرد که یکی از مهم ترین شبکه های سرمایه گذاری فرشته محسوب می شود.

او در سال ۲۰۰۰ میلادی به پسر و عروسش کمک کرد که بنیاد خیریه بیل و ملیندا را راه اندازی کنند که از انحلال و ادغام چندین سازمان خیریه تحت حمایت مایکروسافت و خانواده گیتس به وجود آمد. روز گذشته بیل گیتس کوچک در یک پست وبلاگی پیرامون نقش پدرش در موفقیت خود گفت:

موسس مایکروسافت عشق بدون شرط والدینش را عامل موفقیت خود دانست و گفت به همین واسطه جرات کرده که درس و دانشگاه را رها کند و مایکروسافت را تاسیس کند. او گفت که در سال های اولیه فعالیت مایکروسافت پدرش مشاور حقوقی شرکت بود و او بود که گیتس را به امور بشردوستانه علاقمند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    چرا اسم زن گیتس
    ملیندا گیتس هستش، مگه از خودش حق فامیلی هم حتی نداره، حقوق زنان چی شد پس

    • porsesh
      porsesh | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

      اونجا یه زن فقط فامیلش مال خودش نیست و بقیه حقوق و آزادی‌هاشو داره... اینجا فامیلش مال خودش هست و باید برای یه مغازه رفتن ، یه پیاده روی یه مسافرت، یه لباس، ... از امثال شما اجازه بگیره. پست‌های شما را زیاد دیدم. پیشنهاد می‌کنم رنگهای دیگه هم ببینید، حیفه عمر آدم سپری بشه به خودش اجازه و جرات اندیشیدن و تجربه زندگی سایر مردم رو ولو برای مدت کوتاهی نده... کدنویسی شده فقط طبق نظرات درست یا غلط اجدادش فقط در اون ناحیه جغرافیایی عمل کنه. چه زیبا ریچارد داوکنیز گفته: دین محصول جغرافیاست.

    • آریا
      آریا | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹

      چرت نگو .وقتی از چیزی اطلاعی نداری تز نده
      زن ها اختیار دارن اسم شوهرشون رو روی خودشون بگذارن یا هر اسمی که خودشون بخوان
      مثل هیلاری کلینتون که فامیلی رسمیش شده یا مثل مرلین مونرو که اسم و فامیل خودش رو خوش انتخاب کرد و ربطی به اسم اصلیش که نورما جین مورتنسن بود نداشت .
      تو ایران و کشورهای مرد سالاره که به اجبار همه باید فامیل پدرشون رو اختیار کنند و نمیتونند عوضش کنند

      • navid
        navid | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

        البته این مورد که زن حق و حقوق خودش رو داره در ایران باستان بوده که در هیچ جای دنیا چنین چیزی نبوده و زن برده بوده. بهتره به داشته های کشورت افتخار کنی نه اینکه چیزهای بد دیگران برات بشه فرهنگ و داشته های خودت بشه چرت و پرت

        • آریا
          آریا | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

          خیر تو ایران باستان هم زن حق زیادی نداشته .
          در کل انسان در دوران باستان حق و حقوقی نداشته در هیچ جای دنیا.
          چیزی که ما امروز به اسم حقوق بشر میشناشیم قدمتی کمتر از 200 سال داره

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    یک کار مفید دیگه ۶۴ سال و ۹ ماه پیش انجام داده که اشاره باید میشد بهش...

مطالب پیشنهادی