ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک به ویژگی‌های جدید اولین بتای iOS 14.2 [تماشا کنید]

در حالی که اخیرا اپل سیستم عامل iOS 14 را به صورت عمومی برای کاربران منتشر کرده، هم اکنون توسعه‌دهندگان به اولین بتای iOS 14.2 دسترسی دارند. در حال حاضر نمی‌دانیم اپل چرا تصمیم به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۲

در حالی که اخیرا اپل سیستم عامل iOS 14 را به صورت عمومی برای کاربران منتشر کرده، هم اکنون توسعه‌دهندگان به اولین بتای iOS 14.2 دسترسی دارند.

در حال حاضر نمی‌دانیم اپل چرا تصمیم به انتشار iOS 14.2 گرفته و از iOS 14.1 چشم پوشی کرده است. این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد انتشار iOS 14.2 به عنوان یک بروزرسانی برای رفع یک باگ خاص باشیم یا اینکه به سادگی اپل از چنین نسخه‌ای عبور کند.

بیشترین تغییرات در این نسخه بتا در بخش کنترل سنتر اعمال شده است. برای مثال در بتا ۱ سیستم عامل iOS 14.2 شاهد یک آیکون جدید برای شناسایی موسیقی Shazam هستیم که کاربران می‌توانند به کنترل سنتر اضافه کنند.

ویژگی ذره‌بین در کنترل سنتر همچنین به گزینه‌ جدیدی به نام «تشخیص مردم» مجهز شده که توسط آن کاربران می‌توانند فاصله خود با دیگران را اندازه‌گیری کنند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و اهمیت بالای حفظ فاصله اجتماعی، قابلیت کارآمدی خواهد بود.

علاوه بر این موارد، شاهد تغییراتی در مدیاپلیر کنترل سنتر نیز هستیم. تصویر مربوط به آهنگ‌ها ابعاد بزرگتری پیدا کرده‌اند و همچنین رابط کاربری اصلاح شده است. در نهایت، آیکون مربوط به اپل واچ نیز تغییرات اندکی را تجربه کرده که رنگ متفاوتی دارد و همچنین به آیکون بند جدیدی مشابه با «Solo Loop» مجهز شده است.

iOS 14.2

این اولین نسخه بتای سیستم عامل iOS 14.2 است که احتمالا در آینده نه چندان دور به صورت عمومی در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که در این نسخه شاهد رفع برخی باگ‌های iOS 14 نیز باشیم، چرا که اپل در اغلب مواقع پس از انتشار یک نسخه اصلی از سیستم عامل، چندین نسخه دیگر برای رفع باگ‌های آن منتشر می‌کند.

یکی از باگ‌های سیستم عامل iOS 14، بازگرداندن تنظیمات اپ‌های پیش فرض به حالت اولیه پس از ریست دستگاه است که کاربران به تازگی آن را گزارش کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی