ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

HTC سرگرم کار روی یک گوشی تاشو با ساختار منحصر به فرد است

HTC  چند ماه قبل با معرفی اولین گوشی 5G خود به بازار گوشی‌های پرچم‌دار بازگشت و حالا پتنتی جدید از تمایل آنها برای ورود به بازار موبایل‌‌های تاشو حکایت دارد. پتنت HTC که توسط LetsGoDigital رویت ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۲

HTC  چند ماه قبل با معرفی اولین گوشی 5G خود به بازار گوشی‌های پرچم‌دار بازگشت و حالا پتنتی جدید از تمایل آنها برای ورود به بازار موبایل‌‌های تاشو حکایت دارد.

پتنت HTC که توسط LetsGoDigital رویت شده در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۰ دی ۱۳۹۸) به ثبت رسیده ومدتی قبل توسط «دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا» (USPTO) منتشر شده است. به نظر می‌رسد که HTC بدنه تاشوی عمودی یا به اصطلاح clamshell را برای اولین گوشی تاشو خود انتخاب کرده است.

در حال حاضر گوشی‌های تاشویی مانند سامسونگ گلکسی زد فلیپ و موتورولا ریزر طراحی مشابهی دارند اما جالب اینجاست که گوشی تاشو HTC بر خلاف آنها به سمت بیرون تا می‌شود.

دلیل اینکه گلکسی زد فلیپ و ریز به سمت داخل تا می‌شوند این است که لایه‌های محافظ نمایشگر تاشو از جمله  CPI (پلی آمید بی‌رنگ) یا UTG (شیشه فوق نازک) هنوز مقاومت محافظ معمول کورنینگ گوریلا گلس را ندارد. حتی هواوی نیز پس از عرضه دو گوشی با مکانیزم بیرون تاشونده، تصمیم به استفاده از سیستم داخل تاشو گرفته است.

از تصاویر پتنت ثبت شده می‌توان فهمید که لولای این گوشی تاشو کمی از بدنه خارج می‌شود. بر اساس این تصاویر، پتنت ثبت شده بیشتر مربوط به لولا است تا کل طرح؛ از این رو در این تصاویر خبری از دوربین‌ها یا سایر قطعات سخت‌افزاری مانند کلیدها و پورت‌ها نیست.

با توجه به توضیحات پتنت، لولای گوشی به گونه‌ای است که فقط در دو زاویه باز ‌می‌شود. می‌توان آن را به صورت ۹۰ درجه مانند حالت Flex Mode در سامسونگ قرار داد؛ به صورت کامل باز کرد تا شبیه یک تلفن همراه معمولی شود. با این حال، باید به این نکته توجه داشت که همه پتنت‌ها به محصول واقعی تبدیل نمی‌شود.

HTC در سال گذشته علاوه بر اولین گوشی 5G، چندین گوشی ارزان‌قیمت را نیز به بازار عرضه کرده است. گوشی 5G این شرکت یعنی اچ ‌تی‌ سی U20 5G هم‌اکنون در کشور تایوان قابل خریداری است. برخلاف دیگر گوشی‌های سری U که قبلا به بازار عرضه شده، U20 5G از تراشه اسنپدراگون 765G 5G بهره می‌برد.

از طرف دیگر این شرکت در حال عرضه گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمتی تحت عنوان Wilfire در بازارهای آسیا و اروپا است. به تازگی اطلاعات جدیدی از گوشی جدید Wildifre E لایت اچ ‌تی ‌سی به بیرون درز کرده که از صفحه‌نمایش با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و حاشیه‌هایی ضخیم در بالا و پایین صفحه‌نمایش برخودار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hosi
    Hosi | ۷ مهر ۱۳۹۹

    یادش بخیر چه گوشی های شیکی میزد.. مدل Sensation XE داشتم فلز پشتش خیلی قشنگ بُرس خورده بود زیرشم علامت Beats by Dre داش یادش بخیر طراحیش اون زمان خیلی خلاقانه بود. کاش نفروخته بودمش یادگاری نگه ش می‌داشتم ??

  • Abbas Mousavi
    Abbas Mousavi | ۷ مهر ۱۳۹۹

    it is bad

مطالب پیشنهادی