ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین خودروی الکتریکی رولزرویس احتمالا تا سال 2030 معرفی می‌شود

بسیاری از خودروسازان مطرح بین‌المللی مشغول کار روی پیشرانه‌های الکتریکی بوده و برنامه‌های جامعی را برای برقی‌سازی محصولات خود تدوین کرده‌اند. از سوی دیگر مقامات برخی از ایالت‌ها و شهرهای بزرگ جهان با تصویب قوانینی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

بسیاری از خودروسازان مطرح بین‌المللی مشغول کار روی پیشرانه‌های الکتریکی بوده و برنامه‌های جامعی را برای برقی‌سازی محصولات خود تدوین کرده‌اند. از سوی دیگر مقامات برخی از ایالت‌ها و شهرهای بزرگ جهان با تصویب قوانینی سفت و سخت به دنبال ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتورهای درون‌سوز هستند.

برای نمونه همین چند روز پیش بود که فرماندار کالیفرنیا اعلام کرد از سال 2035 به بعد، فقط خودروهای الکتریکی اجازه فروش در این ایالت را خواهند داشت. پیش‌تر هم قوانین مشابهی در 20 کلان‌شهر مختلف دنیا تصویب شده و از تاریخ معینی به بعد فروش مدل‌های بنزینی و دیزلی در آنها ممنوع خواهد بود.

رولزرویس یکی از خودروسازانی است که قصد دارد در آینده محصولات لوکس و اشرافی خود را با پیشرانه الکتریکی راهی بازار کند. اگر چه هنوز تقاضای قابل توجهی برای یک خودروی برقی لوکس با نشان رولزرویس وجود ندارد، ولی شرایط بازار مدیران این کمپانی را به اتخاذ چنین تصمیمی وادار کرده است.

در حال حاضر بسیاری از بازیگران اصلی بازار خودرو ترجیح می‌دهند قبل از ورود به بازار اتومبیل‌های الکتریکی، با تولید مدل‌های هیبریدی و هیبریدی شارژی به نوعی کسب تجربه کنند. اما به گفته آقای Torsten Muller-Otvos مدیرعامل رولزرویس، این شرکت به طور مستقیم وارد بازار اتومبیل الکتریکی خواهد شد.

وی در اظهار نظری جالب گفته دهه کنونی بهترین زمان برای رولزرویس است، زیرا این شرکت به تولید مدل‌های بی‌صدا و پرگشتاور شهرت دارد و همین امر می‌تواند دلیلی برای مهاجرت مستقیم از موتورهای درون‌سوز به پیشرانه‌های الکتریکی باشد.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، اولین خودروی الکتریکی رولزرویس جایگزین مدل‌هایی چون Dawn و Wraith خواهد شد، چرا که این مدل‌ها به دوران پایانی چرخه عمر خود رسیده و باید در آینده نزدیک با خطوط تولید خداحافظی کنند. پیش‌بینی می‌شود در ساخت خودروی الکتریکی رولزرویس، پلتفرمی یکسان با سایر محصولات کنونی کمپانی مورد استفاده قرار گیرد.

رولزرویس با ایده خودروهای الکتریکی اصلا بیگانه نیست. این خودروساز انگلستانی با رونمایی از کانسپت 102EX در نمایشگاه ژنو 2011 علاقه خود به تولید مدل‌های الکتریکی را نشان داده بود. کانسپت مذکور - که تصاویر آن در این مطلب ضمیمه شده - در حقیقت بر مبنای فانتوم توسعه یافته و از پیشرانه‌ای با 389 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور سود می‌برد. این مدل مفهومی می‌توانست در عرض 8 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) رسانده و نهایت سرعت 99 مایل (160 کیلومتر) در ساعت را ثبت کند.

در آن مقطع به خاطر محدودیت‌هایی که تکنولوژی ساخت باتری داشت، کانسپت 102EX نتوانست نظر مثبت مدیران رولزرویس را جلب کند؛ نکته عجیب اینکه آنها معتقد بودند بیرون کشیدن کابل شارژ از صندوق عقب و اتصال آن به پریز، با پرستیژ مشتریان رولزرویس تناسبی ندارد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad
    Milad | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    خودرو های لوکس به راحتی میتونن برقی شن و آب از آب تکون نخوره ولی خودرو های اسپرت باید به فکر تولید تون صدای جدیدی از موتور های برقی باشن تا بتونن هیجان صوتی رو به خودرو هاشون برگردونن، بنظرم شبیه سازی صدای موتورهای درون سوز کار درستی نیست.

مطالب پیشنهادی