ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Rabbids Coding
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Rabbids Coding؛ برای برنامه نویسی آماده اید؟

«یوبی‌سافت این بازی را برای کودکان هفت سال به بالا طراحی کرده». وقتی توضیحات Rabbids Coding را برای اولین بار می‌خواندم فکر می‌کردم با یک بازی‌ کودکانه ساده و حوصله ‌سر بر مواجهم ولی خدا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

«یوبی‌سافت این بازی را برای کودکان هفت سال به بالا طراحی کرده». وقتی توضیحات Rabbids Coding را برای اولین بار می‌خواندم فکر می‌کردم با یک بازی‌ کودکانه ساده و حوصله ‌سر بر مواجهم ولی خدا می‌داند که چقدر اشتباه می‌کردم. Rabbids Coding از همان ده دقیقه اول به من نشان داد که نه، بازی آنقدرها هم که فکرش را می‌کنی راحت و هلو برو تو گلو نیست!

ماجرا از این قرار است: خرگوش‌های شیطان و بازیگوش به سفینه معلق شما در فضا حمله کرده‌اند و همه چیز را به هم ریخته‌اند. حالا شما باید با صبر و حوصله، با تکیه بر منطق و استراتژی و با آزمون و خطا، ‌آن‌ها را از سفینه بیرون انداخته و به دنیای خودشان بفرستید؛ مهارت‌هایی که تقریبا می‌شود گفت تمام چیزهای مورد نیاز برای برنامه‌نویس شدن هستند.

بازی Rabbids Coding

Rabbids Coding با این هدف آموزشی و برای کودکان طراحی شده تا بتوانند اصول مقدماتی برای برنامه‌نویس شدن در آینده را یاد بگیرند. در واقع چیزی که کودکان یاد می‌گیرند خود زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه «منطق» برنامه‌نویسی و برنامه‌نویس شدن است و یک تمرین ذهنی برای کشف علایق و استعدادها (که بزرگترها هم می‌توانند از آن لذت ببرند.)

Rabbids Coding گیم‌پلی مرحله‌ای دارد. به این صورت که شما باید با چند حرکت محدود و مثل یک بازی شطرنج، خرگوش‌ها را از گوشه و کنار سفینه جمع کنید و به دنیای خودشان بفرستید. نکته اینجاست که این حرکت‌ها را نمی‌توانید به طور همزمان انجام بدهید، بلکه باید مثل یک برنامه‌نویس تمام حرکات خرگوش را پیش‌بینی کرده و از همان اول مرحله برای تمام حرکات در طول مسیر کُد (بالا، پایین، چپ، راست، چرخش) بنویسید.

هر چقدر حرکات کمتری انجام بدهید هم با امتیاز بیشتری مرحله را به پایان می‌برید. این تمام کاریست که در Rabbids Coding انجام خواهید داد.

بازی Rabbids Coding

بازی با همین رویه شما را سرگرم و با خودش همراه می‌کند. گرافیک سه‌بعدی و خوش و رنگ لعابش به کنار، این که مراحل به مرور سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند هم دلایلی هستند که بتوانیم Rabbids Coding را یک بازی خوب و اشتیاق‌آور برای گیمرها بدانیم. چالش‌های شما در مراحل اولیه صرفا به رساندن خرگوش از نقطه A به نقطه B محدودند، ولی هر چه جلوتر می‌روید هم موانع بیشتری پیش رویتان قرار می‌گیرند و هم تعداد حرکاتی که باید پیش‌بینی کنید بیشتر و بیشتر می‌شوند.

خوشبختانه لول دیزاین به خوبی انجام گرفته و با روندی منطقی شروع به سخت شدن می‌کند، اما حیف و افسوس از این که صرفا تک‌نفره است و حالت رقابتی ندارد. در Rabbids Coding شما چیزی تحت عنوان های اسکور یا جدول رده‌بندی نمی‌بینید و از اول تا آخر می‌توانید به صورت کاملا آفلاین پیش بروید. این در حالیست که بازی پتانسیل بسیار خوبی برای Co-Op شدن دارد که ظاهرا یوبی‌سافت تمایلی نداشته که به آن بپردازد یا شاید هم این موضوع را به آپدیت‌های بعدی موکول کرده.

بازی Rabbids Coding

نکته دیگر اینکه بازی به طرز غم‌انگیزی کوتاه است و کلا 32 مرحله دارد، طوری که تا بیایید به آن عادت کنید تمام می‌شود. ولی با این دیدگاه که Rabbids Coding هدفش بالاتر از یک بازی و یک وسیله آموزشی است، احتمالا بتوانید لذت کافی را از آن ببرید.

Rabbids Coding می‌خواهد به کودکان از سنین کم آموزش بدهد که کدنویسی عشق و علاقه می‌خواهد، صبر بالا می‌طلبد، سرشار از آزمون و خطاست و لازمه‌اش منطق ریاضی و پیش‌بینی درست حرکات چند خط کدی است که می‌خواهند دنیای فردای ما را بسازند.

Rabbids Coding به رایگان و برای iOS و اندروید و پی سی منتشر شده، و از هفت ساله تا چهل ساله می‌توانند با خیال راحت پایش بنشینند، ذهنشان را به چالش بیندازند و از آن لذت ببرند. شما چطور، برای مقدمات برنامه‌نویسی آماده‌اید؟

Rabbids Coding

Rabbids Coding

سازنده: Ubisoft قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 463 / 135 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی