ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD با نمایش قدرت کارت‌های گرافیک RX 6000 برای انویدیا خط و نشان کشید

مدیرعامل AMD در جریان رونمایی از پردازنده‌‌های رایزن ۵۰۰۰ به کارت‌های گرافیک سری RX 6000 نیز اشاراتی کرد که از قدرت بالای آنها برای به چالش کشیدن انویدیا RTX 3000 حکایت دارد. سری RX 6000 طی رویدادی در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۹

مدیرعامل AMD در جریان رونمایی از پردازنده‌‌های رایزن ۵۰۰۰ به کارت‌های گرافیک سری RX 6000 نیز اشاراتی کرد که از قدرت بالای آنها برای به چالش کشیدن انویدیا RTX 3000 حکایت دارد.

سری RX 6000 طی رویدادی در ۷ آبان معرفی ‌می‌شوند و جزییات کامل آنها تا آن زمان مشخص نمی‌شود اما «لیزا سو»، مدیرعامل AMD آنقدر به کارایی آنها باور دارد که مدعی شد RX 6000 با اختلاف قدرتمندترین GPU گیمینگی خواهد بود که آنها تولید کرده‌اند.

وی برا اثبات این ادعا کلیپ کوتاهی از اجرای Borderlands 3 با رزولوشن 4K و نرخ بیش از ۶۰ فریم در ثانیه را روی سیستمی مجهز به پردازنده رایزن ۵۰۰۰ و کارت گرافیک RX 6000 به نمایش گذاشت. هدف وی از اینکار اعلام این نکته بود که GPU آنها از نظر توان پردازش در وضوح و نرخ فریم بالا دست کمی از کارت پر سر و صدای انویدیا RTX 3080 ندارد. وی همچنین بنچمارک‌هایی را از اجرای Modern Warfare با وضوح 4K و نرخ فریم ۸۸ و همچنین Gears 5 با همان وضوح و نرخ فریم ۷۳ به نمایش گذاشت. هرچند نام این کارت افشا نشد اما احتمالا از RX 6800 XT استفاده شده بود.

کارت‌های گرافیک سری RX 6000 از دو نظر برای AMD از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ نخست اینکه قوی‌ترین محصول آنها به شمار می‌روند و در ثانی برای اولین بار با معماری گرافیک RDNA 2 همراه شده‌اند. این معماری نه تنها در GPU پی‌سی به کار رفته‌ بلکه اساس پردازشگرهای گرافیک سفارشی در کنسول‌های Xbox سری X/S و پلی‌استیشن ۵ را نیز شکل می‌دهد. RDNA 2 با قابلیت رهگیری پرتو که برای گیمرها اهمیت بالایی دارد، نیز سازگار است.

بر اساس بنچمارکی که مدتی قبل افشا شده بود Big Navi از ۸۰ واحد محاسباتی (CU) و ۵۱۲۰ مسیر پردازشی (SP) برخوردار بوده و سرعت کلاک آن به ۲.۲ گیگاهرتز می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • E.A
    E.A | ۱۹ مهر ۱۳۹۹

    amd
    واقعا محصولات خوبی میده بیرون و قیمتشونم بهتره

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۱۸ مهر ۱۳۹۹

    واقعا داره میدرخشه AMD

مطالب پیشنهادی