ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وبسایت bitly فیلتر شد

دسترسی کاربران ایرانی به وبسایت بیت‌لی از صبح امروز قطع شده و این سرویس فیلتر شده است. وبسایت کوتاه کننده لینک بیت‌لی تاکنون چندین بار فیلتر و رفع فیلتر شده و آخرین مورد آن به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

دسترسی کاربران ایرانی به وبسایت بیت‌لی از صبح امروز قطع شده و این سرویس فیلتر شده است.

وبسایت کوتاه کننده لینک بیت‌لی تاکنون چندین بار فیلتر و رفع فیلتر شده و آخرین مورد آن به تقریبا دو سال پیش برمی‌گردد. آبان ماه ۹۷ بود که این وبسایت برای ساعاتی فیلتر شد و پس از گذشت ساعاتی رفع فیلتر شد. در آن زمان هم علت دقیق این فیلترینگ مشخص نشد اما شایعاتی مبنی بر استفاده برخی کلاهبرداران و کسانی که فیشینگ می‌کنند از این سرویس‌ها در رسانه‌ها مطرح شد؛ امری که البته با هر کوتاه کننده لینکی امکان پذیر است اما در هر صورت این وبسایت برای ساعاتی دچار فیلترینگ شده بود.

در حال حاضر علت فیلتر شدن فعلی این وبسایت مشخص نیست و تا این لحظه اظهار نظر رسمی از سوی مقامات منتشر نشده است. دیجیاتو در حال پیگیری این موضوع از سوی مقامات مرتبط است. با توجه به کارنامه فیلتر شدن و رفع فیلتر شدن چندین باره این وبسایت، می‌توان امیدوار بود که کمیته مصادیق محتوای مجرمانه با رسیدگی مجدد به این موضوع، بار دیگر وبسایت مذکور را رفع فیلتر کند.

در حال حاضر فیلترینگ بیت‌لی در شبکه‌های اجتماعی انتقادات و اعتراضات زیادی از سوی کاربران وب فارسی را در پی داشته است. به نظر می‌رسد بسیاری از افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی کار می‌کنند از این لینک‌ها برای کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کرده‌اند و فیلتر شدن این سرویس ضررهای متعددی به آنها وارد کرده است.

این افراد از مسئولان و تصمیم‌گیران فیلترینگ کشور خواسته‌اند که به این موضوع رسیدگی کنند. ناگفته نماند کارگروه فیلترینگ بخشی برای دریافت درخواست‌های مردمی دارد که اگر سایتی فیلتر است اما مردم معتقدند مطالب مفیدی برای استفاده دارد می‌توانند با بیان دلیل استفاده برای رفع فیلتر آن در آدرس اینترنتی رسمی کارگروه درخواست دهند. این درخواست‌ها بدون نیاز به احراز هویت و به صورت الکترونیکی ثبت و بررسی می‌شود.

استفاده از سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک برای همه کاربران به راحتی ممکن است و هر فردی با هر قصد و نیتی می‌تواند از این سرویس‌ها و بدون محدودیت استفاده نماید. با توجه به ویژگی این سرویس‌ها لازم است که در هنگام استفاده از هر آدرسی در اینترنت جانب احتیاط را رعایت نمود و تنها در مواردی که از هویت و خصوصیات فروشنده کالا و خدمات مطمئن بود اقدام به انجام خریدهای اینترنتی نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mohammad fouladi
    mohammad fouladi | ۳۰ مهر ۱۳۹۹

    از کوتاه کننده لینک ایرانی adr3.ir استفاده کنید تبلیغاتم نداره!

  • محمد
    محمد | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    افکار مزخرف سیاست رو تشکیل میده

  • soroush_k_1370
    soroush_k_1370 | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    من بیشتر تعجم از دیجیاتو اینه که تازه به مساله فیلتر سایت های لینک کوتاه پرداخته و اونم فقط bitly. در صورتی که قبل از بیتلی، tiny.cc و n9.cl و cutt.ly و... هم فیلتر شدند و میلیون ها لینک عملا تو ایران بدون vpn، غیر قابل دسترسی. لطفا تمام سایتای short link رو بنویسید اگه قراره بر پیگیری و رفع فیلتر هست (که بعیده البته از این جماعت بی سواد و طالبانی). نه فقط بیتلی

  • HAMID SAED 1992
    HAMID SAED 1992 | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

    از ی طرف آمریکا تحریممون میکنه از این طرف جمهوری اسلامی . تا کی باید واسه افکار عتیقشون تباه بشیم

    • mahdi_asdn
      mahdi_asdn | ۲۹ مهر ۱۳۹۹

      افکار نه. سیاستشون

مطالب پیشنهادی