ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل ایرانسل: سهامدار داخلی ایرانسل به زودی وارد بورس خواهد شد

مدیرعامل ایرانسل در مراسم چهارده سالگی این اپراتور در پاسخ به سوال دیجیاتو اعلام کرد که شرکت «گسترش الکترونیک ایران» (که تنها سهام‌دار ایرانی ایرانسل است) قصد دارد به زودی وارد بورس شود. او همچنین ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

مدیرعامل ایرانسل در مراسم چهارده سالگی این اپراتور در پاسخ به سوال دیجیاتو اعلام کرد که شرکت «گسترش الکترونیک ایران» (که تنها سهام‌دار ایرانی ایرانسل است) قصد دارد به زودی وارد بورس شود. او همچنین تاکید کرد که سرمایه‌گذار خارجی ایرانسل یعنی گروه MTN برنامه کوتاه‌مدتی برای خروج از بازار ایران ندارد.

«بیژن عباسی آرند» در نشست خبری که با اصحاب رسانه در مراسم چهارده سالگی ایران داشت در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر برنامه‌های ایرانسل جهت ورود به بورس اعلام کرد: «اول از همه باید بگویم که تاکنون برای بردن ایرانسل به بورس تکلیف قانونی وجود نداشته. اما از امسال، سهامدار داخلی ایرانسل (شرکت گسترش الکترونیک) تصمیم گرفت تا وارد بورس شود. مجوز بورس برای ورود سهامدار داخلی ایرانسل به بازار سرمایه هم صادر شده و در حال حاضر در حال طی کردن فرآیندهای طبیعی و قانونی آن است. عرضه اولیه هم در بورس یک عرضه حداقلی و ۵ درصدی خواهد بود.»

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر خروج MTN از تیم سرمایه‌گذاری این اپراتور گفت: «MTN برای خروج از بازار ایران برنامه کوتاه مدتی ندارند. ما دوست نداریم سهامدار خارجی‌مان از بازار ایران برود اما در نهایت هم اتفاق خاصی برای ایرانسل نمی‌افتد و تاثیری بر ما نخواهد داشت؛ چون عملیات در اخیتار تیم ایرانی است و همچنین این سهام بالاخره توسط سهامدار دیگری خریدار می‌شود.»

موبایل‌های صاایران

عباسی در این مراسم به مساله موبایل‌های حاشیه‌ساز صاایران با برند ویرا نیز اشاره کرد، موبایل‌هایی که قرار است با کمک ایرانسل و به صورت باندل شده وارد بازار شوند:

«ما در کشور نه توان و تکنولوژی ساخت گوشی از صفر را داریم و نه این مساله توجیه اقصادی دارد. در کشور ما این موضوع از روش CBU شروع می‌شود و سپس به خط تولید می‌رسد. در حال حاضر بار اول CBU گوشی‌های ویرا به دست ایرانسل رسیده و توسط تیم فروش ما در حال بررسی شرایط عرضه آن است. باید بگویم خط تولید SKD موبایل نیز در کشور راه‌اندازی شده و احتمالا تا پایان سال به این مرحله از تولید موبایل نیز در داخل کشورمان دست پیدا کنیم.»

سرعت 5G ایرانسل

عباسی همچنین در مورد 5G و سرعتی که به مردم و کاربران ارائه می‌کند اظهار نظر کرد و گفت: «در تعریف سند شبکه ملی اطلاعات پارامترهایی درباره دسترسی مردم به اینترنت تعریف شده که ایرانسل در همان راستا در حال ارائه خدمت بر همان مبنا است. باید بگویم در حال حاضر فناوری 4G در شهرهای بزرگ که تقاضا در آنها خیلی بالاست؛ کمی دچار افت سرعت و کیفیت است وگرنه تجربه شهر‌های خلوت‌تر با استانداردهای دنیا فرقی ندارد. می‌توانم تضمین کنم و قول بدهم که 5G حداقل یک سرعت ۱۰ برابری برای همگان در هر ناحیه‌ای را رقم خواهد زد هرچند بارها تاکید کردیم که این نسل از شبکه ارتباطات لزوما به معنی سرعت بیشتر نیست و یک اکوسیستم جدید فناورانه با سرویس‌های جدید است.»

ایرانسل و آموزش آنلاین

ایرانسل همچنین در بحث آموزش مجازی سرویس «داناپلاس» را ارائه داده است. عباسی آرند در توضیح بیشتر این سرویس گفت: «در این بازه زمانی بحث آموزش آنلاین در کشور مطرح شد. وزارت ارتباطات بحث ارائه اینترنت رایگان به معلمان را مطرح کرد. دانشگاه‌هایی که آدرس‌های اینترنتی خود را از طریق وزارت علوم به وزارت ارتباطات اعلام شد، ترافیکشان رایگان شد. با شروع سال جدید این خدمات ادامه پیدا کرد. پلتفر‌م‌های آموزشی در کشور به صورت پراکنده در کشور وجود داشته است.» او ادامه داد:

«به نظر ما مانند کشورهای دیگر این نوع خدمات باید به صورت خدمات ابری ارائه شود. داناپلاس هم سرویس خدمات آموزشی است که به دانشگاه‌ها و مدارس ارائه می‌شود. در قالب هزینه اشتراک از این سرویس بهره ببرند. این سرویس نیاز به تجهیزات خاصی ندارند. مذاکرات را با برخی دانشگاه‌ها و مدارس آغاز کردیم.»

به گفته عباسی بخشی از ظرفیت آموزش خارج از شاد انجام می‌شود و ایرانسل قصد دارد در داناپلاس این بخش را پوشش دهد.

ایرانسل و کرونا

عباسی در بخش دیگری از سوالات خبرنگاران در مورد دورکاری همزمان با شیوع کرونا گفت: «ما از ابتدای شروع شیوع کرونا در کشور دورکاری را برای همکاران خود در نظر گرفتیم. الان مرکز تماس ما بیش از ۹۰ درصد دورکار هستند. ۱۰ درصد هم تیم مراقبت فنی و پشتیبانی در شرکت حضور دارند. سامانه‌هایی در ایرانسل وجود دارد که امکان مدیریت کردن عملکرد افراد در شرایط دورکاری فراهم می‌کند. زیرساخت‌های جدید هم فراهم کردیم. امیدواریم این شرایط به پایان برسد؛ اما اگر شیوع کرونا ادامه‌دار شود، ایرانسل از جمله شرکت‌هایی است که کمترین اثر منفی برعملکرد افراد می‌تواند در زمان دورکاری داشته باشد.»

وی در این نشست پرسش و پاسخ با اشاره به این که ارائه ترافیک ثابت و همراه در دوران کرونا جزو مسئولیت‌های اجتماعی این اپراتور صورت گرفته است، تصریح کرد: «ارائه ترافیک رایگان برای مراکز دانشگاه، مدارس، حوزه علمیه، تجهیز مدارس به مودم و اتصال ۱۳ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات از جمله کارهایی بود که در این مدت انجام دادیم.»

عباسی در مورد دوران کرونا همچنین تاکید کرد که  شیوع این ویروس باعث افزایش ۸۵ درصدی مصرف دیتای ایرانسل در شش ماه اول سال جاری شده است: «در شش ماه اول سال ۹۹ نسبت به شش ماهه اول سال ۹۸، بیش از ۸۵ درصد افرایش مصرف دیتا داشتیم که در حالت عادی این افزایش مصرف طبیعی بود اما کرونا باعث شد که افزایش شدت بگیرد و این ۸۵ درصد افزایش با توجه به زیرساخت های موجود ایرانسل، فراهم شده بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی