ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برندگان «مسابقه عکاسی از حشرات لومینار 2020» مشخص شدند

«مسابقه عکاسی از حشرات 2020» با حضور شرکت کنندگانی در گروه‌های سنی مختلف برگزار و عکس‌های منتخب این مسابقه مشخص شدند. موسسه خیریه «باگزلایف» این مسابقه را برای افزایش آگاهی نسبت به حشرات و فرهنگ ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

«مسابقه عکاسی از حشرات 2020» با حضور شرکت کنندگانی در گروه‌های سنی مختلف برگزار و عکس‌های منتخب این مسابقه مشخص شدند.

موسسه خیریه «باگزلایف» این مسابقه را برای افزایش آگاهی نسبت به حشرات و فرهنگ سازی در مورد اهمیت بی مهرگان برگزار کرد. در این مسابقه بیش از 800 عکس گرفته شده توسط عکاسان شرکت کردند. عکسی که توسط «مفید ابو شلوا»عکاسی از عربستان سعودی گرفته شده بود، عنوان برترین عکس این مسابقه را از آن خود کرد.

مفید ابوشلوا از سنین کودکی از حشرات عکاسی می‌کرد. پدر و مادر مفید متوجه شده بودند که عکاسی از حشرات به فرزندشان کمک می‌کند تا از حشرات ترسی نداشته باشد و بتواند بر ترس‌های درونی‌اش نسبت به انواع بی مهرگان غلبه کند.

در بخش عکاسی از حشرات در رده سنی نوجوانان نیز «جیمی اسپنسلی» 17 ساله از میدلند انگلستان با ارائه عکسی از یک زنبور عسل، توانست عنوان برترین عکس این رده سنی را از آن خود کند.

وی بیش از 40 عکس گرفته بود ولی به گفته خوش عکسی که برای مسابقه ارائه داده بود از بقیه عکس‌ها بهتر شده بود و خودش هم از ارائه آن برای مسابقه رضایت خاطر داشت.

«مایک بتس» یکی از داوران مسابقه معتقد است:

«دنیای بی‌مهرگان بسیار هیجان انگیز است و عکس‌هایی که توسط عکاسان گرفته می‌شود می‌تواند دنیای پیچیده و شگفت انگیز حشرات را به خوبی نمایش دهد. کسانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند، استعداد و خلاقیت خود را در کنار شگفتی‌های طبیعت به نمایش می‌گذارند.»

وی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که سیاره زمین با مجموعه‌ای از چالش‌های زیست محیطی روبرو است و بخشی از این چالش‌ها به بی‌مهرگان مربوط می‌شود. مایک بتس امیدوار است که برگزاری چنین مسابقه‌هایی بتواند گامی در جهت حفظ محیط زیست بردارد که حشرات بخش کوچکی از آن را تشکیل می‌دهند.

در ادامه می‌تواند عکس‌هایی از برخی برگزیدگان مسابقه عکاسی حشرات لومینار 2020 را مشاهده کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۴ آبان ۱۳۹۹

    اون اختاپوس ها هم حشره هستند؟

مطالب پیشنهادی